Ködben, esőben

Az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) nemcsak azzal segíti az autósokat, hogy a messengeren létrehozott körüzenet csatornáján a legfrissebb tájékoztatást nyújtja az autópályákon bekövetkezett balesetekről, terelésekről.

mkif.jpg

Ezúttal például Tóth Zoltán vezetéstechnikai instruktor segítségével tanácsokat is adott a ködös-esős időben való biztonságos vezetéssel kapcsolatban.

A legfontosabb, hogy vizes úton nem kell megijedni, hanem óvatosan lassítva tartani kell a megnövekedett követési távolságot.

Amint az MKIF alábbi fotói mutatják, óriási a különbség a száraz és a vizes útfelület tapadása között, és ezt a különbséget a világ legjobb gumiabroncsai sem tudják kiegyenlíteni.

mk1_1.jpg
mkfek1.jpg
mkfek2.jpg

De nem elegendő, ha lassítunk, és nagyobb követési távolságot tartunk, hanem gondoskodnunk kell arról is, hogy lássanak bennünket.

A nappali menetfény ugyanis borús esős időben nem helyettesíti a tompított fényszórót vagy a ködlámpát!

Emellett az is fontos, hogy a kopott ablaktörlő lapátokat cseréljük le, hogy ne csak bennünket lássanak, hanem mi is jól lássuk a körülöttünk zajló forgalmat.

Indulás előtt pedig tanácsos megtervezni az utat az utinform.hu információi alapján, és érdemes utána nézni, hogy a tervezett útvonalon milyenek az időjárási körülmények.

És még egy, amit sose feledjünk: ne siessünk!

Néhány perccel korábbi érkezésért nem éri meg, hogy életeket veszélyeztess felelőtlen vezetéssel vagy egy szabálytalan manőverrel.

dasblog

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!