Ködben, esőben
Az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) nemcsak azzal segíti az autósokat, hogy a messengeren létrehozott körüzenet csatornáján a legfrissebb tájékoztatást nyújtja az autópályákon bekövetkezett balesetekről, terelésekről.
Ezúttal például Tóth Zoltán vezetéstechnikai instruktor segítségével tanácsokat is adott a ködös-esős időben való biztonságos vezetéssel kapcsolatban.
A legfontosabb, hogy vizes úton nem kell megijedni, hanem óvatosan lassítva tartani kell a megnövekedett követési távolságot.
Amint az MKIF alábbi fotói mutatják, óriási a különbség a száraz és a vizes útfelület tapadása között, és ezt a különbséget a világ legjobb gumiabroncsai sem tudják kiegyenlíteni.
De nem elegendő, ha lassítunk, és nagyobb követési távolságot tartunk, hanem gondoskodnunk kell arról is, hogy lássanak bennünket.
A nappali menetfény ugyanis borús esős időben nem helyettesíti a tompított fényszórót vagy a ködlámpát!
Emellett az is fontos, hogy a kopott ablaktörlő lapátokat cseréljük le, hogy ne csak bennünket lássanak, hanem mi is jól lássuk a körülöttünk zajló forgalmat.
Indulás előtt pedig tanácsos megtervezni az utat az utinform.hu információi alapján, és érdemes utána nézni, hogy a tervezett útvonalon milyenek az időjárási körülmények.
És még egy, amit sose feledjünk: ne siessünk!
Néhány perccel korábbi érkezésért nem éri meg, hogy életeket veszélyeztess felelőtlen vezetéssel vagy egy szabálytalan manőverrel.
dasblog