Komplett európai töltőhálózatot is kínál első villanyautójához a Lexus
Jövő tavasszal érkeznek meg Nyugat-Európába az Lexus UX300e első példányai. A tulajdonosoknak viszont egy másodpercig sem kell aggódniuk az elektromos crossover töltése miatt, ugyanis a teljes kontinensre kiterjedő töltőhálózat áll majd rendelkezésükre.
Folyamatosan nő Európában a hálózatról tölthető elektromos járművek aránya, ugyanakkor a nyilvános töltők használata sok tulajdonos számára fejfájást okoz. Eltérő fizetési szabványok, változó töltési teljesítmény és főleg hatalmas árkülönbségek bizonytalanítják el azokat, akik amúgy örömmel járnának emisszió- és zajmentesen.
A Lexus tanult más gyártók hibájából, és első tisztán elektromos járművének, az UX 300e városi szabadidőjárműnek az európai bevezetésével egy időben az egész kontinenst lefedő töltőhálózatot is átnyújt vásárlóinak.
A lényegre törő módon Lexus Charging Network (azaz Lexus töltőhálózat) névre keresztelt szolgáltatás keretében a márka ügyfelei egyérintéses hozzáférést nyernek Európa legnagyobb nyilvános töltőállomás-hálózatához. Bármerre járnak, a Lexus Link okostelefon-szolgáltatáson belül elérhető állomáskereső segítségével könnyen rátalálhatnak a legközelebbi töltőpontra. Itt nincs más dolguk, mint az alkalmazáson keresztül vagy egy RFID chipes ügyfélkártya segítségével azonosítják magukat, és már kezdhetik is a töltést.
A megoldás a flotta felhasználóknál már bevált üzemanyagkártyák minden előnyét biztosítja: a felhasználónak nem kell minden egyes alkalommal fizetnie a felvett energiáért, illetve nem kell több hálózattal szerződést kötnie. A szolgáltatás keretében országhatároktól függetlenül használhatják a töltőpontokat az elektromos UX tulajdonosai, a költségeket pedig egyetlen, összesített számla ellenében egyenlíthetik ki minden hónap végén.
Miközben az univerzális, egyszerű és gyors töltési megoldás a Lexus Link talán legvonzóbb (és egyértelműen legkülönlegesebb) szolgáltatása, az applikáció az összes olyan funkciót támogatja, amelyet az ügyfelek ma egy modern autótól elvárnak.
A távolból ellenőrizhető, illetve vezérelhető a töltési folyamat vagy az utastér hűtése, fűtése; a felhasználó ellenőrizheti a jármű tartózkodási helyét, a telefonján kijelölt navigációs célpontot közvetlenül átküldheti az autóba, és természetesen szerviz- és karbantartási naplót, illetve emlékeztetőt is biztosít a szolgáltatás.
Az UX 300e európai bevezetése a tervek szerint több lépcsőben történik, a modell 2021 első és második negyedévében érkezik meg Európa nyugati felébe; Magyarországon jövő év második felétől rendelhető elő az autó, a hazai hivatalos forgalmazás indulása pedig 2021 utolsó negyedévében várható.
A jármű 54,2 kWh kapacitású akkumulátora egy feltöltéssel 315 kilométert képes megtenni, 201 lóerős villanymotorja a modellcsalád legerősebb tagjává teszi: az elektromos crossover 7,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az akkucsomag akár 50 kW-tal tölthető (egyenáramú villámtöltőről), mely esetben a lemerült akku alig több mint 50 perc alatt 80 százalékra tölthető.
Más gyártóktól eltérően a Lexus rendkívül hosszú, 10 év vagy egymillió kilométeres garanciát vállal az elektromos UX-re, a garancia feltétele pedig mindössze az évi egyszeri hivatalos szervizlátogatás.
Fotók: Lexus, Shutterstock