Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Kona vezetési teljesítmény

Posted on 2017.09.21. By AztaCARom

A vadonatúj KONA csökkentett hengerűrtartalmú turbó feltöltésű motorok sorát kínálja a hatékonyság és a vezetési dinamika fokozása érdekében. Tökéletes választási lehetőség bármely életstílushoz – akár hegyi utakon szeretne vezetni, akár a belvárosban. A vadonatúj KONA igazi SUV-ként megteremti annak lehetőségét, hogy az ügyfél választhatja akár négykerék-meghajtással és a könnyed működésű, hatékony hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) is.
 

Új, csökkentett hengerűrtartalmú 1.0 T-GDI és 1.6 T-GDI benzinmotorok

A Hyundai által kifejlesztett, csökkentett hengerűrtartalmú 1.6 T-GDI négyhengeres turbó feltöltésű benzinmotor 177 lóerős (130 kW) teljesítménnyel és 265 Nm forrgatónyomatékkal könnyedén kezeli a városi vezetési környezetet és nem vonakodik a vidéki utaktól sem: mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A KONA a Hyundai újonnan kifejlesztett, kompakt négykerék-meghajtással és a könnyed váltású 7DCT-vel kapható.
 
A gazdaságosabb mobilitást kereső vezetők választhatják a csökkentett hengerűrtartalmú 1.0-literes T-GDi 3-hengeres 120 lóerős (88 kW) 172 Nm forgatónyomatékú turbó feltöltésű benzinmotort. Az elektronikusan vezérelt turbónyomás szabályzó (wastegate) szeleppel ellátott turbó feltöltő javítja az üzemanyag-fogyasztást, csökkentve a szivattyúveszteségeket, valamint javítva a gázpedál-reakciót és a forgatónyomatékot az alsó tartományban. A motor hatlyukú GDi injektort alkalmaz, a befecskendezési nyomás az átlagot meghaladó 200 bar, mely biztosítja a tiszta égést és javítja az üzemanyag-fogyasztást valamint a károsanyag-kibocsátást. A motort első kerék meghajtással és hatfokozatú kézi sebességváltó (6MT) kínálják.
 

Új U 1.6 dízel

A bevezetést követően egy éven belül, a KONA motorpalettája tovább bővül az újonnan kifejlesztett, hatékony 1.6-literes, négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely két kimeneti teljesítménnyel lesz elérhető: a hagyományos (előzetesen) 115 lóerős (85 kW) változat hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint első kerék-meghajtással A nagyteljesítményű dízelmotoros változat (előzetesen) 136 lóerőt (100 kW) és erőteljes 320 Nm forgatónyomatékot biztosít, 7DCT-vel kombinálva és az összkerekes és első kerékmeghajtás közötti választási lehetőséget.
 

Igény szerint aktiválható négykerék-meghajtás

A KONA opcionális négyekerék-meghajtású rendszere az igazi SUV élményt kínálja vásárlóinak. A hátsó kerekekre osztott akár 50%-os nyomatékkal a rendszer minden vezetési helyzetben segíti a vezetőt. Az igény szerint aktiválható rendszer javítja a tapadást havas, murvás és természetesen a normál útfelületeken, miközben javítja az autó kanyarodási képességét. A durva útfelületeken történő elindulás megkönnyítése érdekében a differenciálmű manuálisan zárható 50%-os nyomatékeloszlásig és 40 km/óra sebességig.
 

A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó

A Hyundai első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját 2015-ben vezette be, kombinálva az automata és kézi sebességváltás előnyeit. A 7DCT a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóhoz képest akár 20%-kal javítja az üzemanyag-fogyasztást és a CO2 kibocsátást, míg a gyorsulási akár 10%-kal is nőhet.
 
A 7-DCT két száraz tengelykapcsolóból, valamint az egyes tengelykapcsolókat működtető aktuátorokból áll. A motorteljesítmény egy egymástól független, páros és páratlan fokozatokat tartalmazó tengelyeken keresztül adódik át, így a vezető mindig képes nyomaték-megszakítás nélkül következő sebességre váltani. Az optimális reakcióképesség érdekében elektromos motor-vezérelt működtetőegységet alkalmaz, míg a külső lengéscsillapítók vezetés közben javítják a zaj, a rezgés és a keménység szintjét.
 
A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval kombinálva a vadonatúj KONA háromféle üzemmódot kínál: ECO, Normal és Sport. Sport módban különbözik a váltási minta: váltás előtt a sebességváltó kart hosszabban kell megtartani.
 

Vezetés és kezelhetőség

A fejlesztő mérnökök olyan vadonatúj KONA-t terveztek, mely az agilitás és egyszerűség mellett kiváló egyensúlyt teremt az erő, valamint a kényelmes utazási és kezelési tulajdonságok között.
 
A KONA igazi SUV élményének érzetét tovább javítja annak 170 mm-es hasmagassága. A megemelt ülésmagasság jobb látási viszonyokat biztosít a vezetőnek és növeli a vezetési kényelmet. Ugyanakkor, a lesülyesztett belső padló és a SUV-platform optimalizált alagút része tágasabb belső teret enged, mely tovább növeli a KONA sokoldalúságát.
 
A KONA alacsony, széles pozíciója nemcsak szemet gyönyörködtető és nemcsak erős megjelenést biztosít az úton, de a vezetési és kezelési képességeket is javítja – a forma követi a funkciót.
A Hyundai nagy gondot fordított az új lengéscsillapító kifejlesztésére is. Az elülső McPherson rugó precíz geometriájával kifinomult mozgást biztosít durva utakon is a kényelmes utazás érdekében, mivel elnyeli az ütéseket, mielőtt azok elérnék az autó belsejét.
 
A torziós hátsófutómű kereszttaggal ellátott kétkerék-meghajtású KONA vezetése kényelmes és sportosan kezelhető, köszönhetően a magas merevségű torziós elemnek. A négykerék-meghajtású vadonatúj KONA többpontos hátsó felfüggesztéssel rendelkezik, amely segíti az utazási kényelem és az autó kezelhetőségének optimalizálását, továbbá maximalizálja az autó stabilitását a kanyarból történő kigyorsításkor a két alsókaros multi-link felfüggesztésnek köszönhetően. Az elektromos szervokormány (MDPS) megnövelt 58 mm/fordulatos áttételének köszönhetően nagyobb érzékenységet biztosít, lehetővé téve ezzel a gyorsabb, kevesebb kormányfordulatot igénylő kormányzást. A négykerék-meghajtás fejlett kipörgésgátló rendszere, csökkenti az alulkormányzottságot, továbbá növeli az autó fürgeségét és stabilitását, a tapadás- és a rezgések csillapításának szabályozásával kanyargós útszakaszokon történő gyorsításokkor.
 

Erős, könnyű karosszéria

A Hyundai az egyetlen autógyártó, amely járművei globális gyártásához a felhasznált acélt saját maga gyártja. Ennek előnyei a vadonatúj KONA-nál is jelentkeznek, mely erős, ugyanakkor könnyű karosszériájának köszönhetően fokozottan dinamikus teljesítményre képes és növeli a utasok passzív biztonságát.Az ultra-nagy szilárdságú acél a legnagyobb ellenállóerőt biztosítja, míg a széleskörű forró sajtolás és a 115 m-es szerkezeti ragasztóanyag javítja a merevséget, miközben csökkenti a súlyt. A kompakt külső ellenére a KONA testszerkezetének biztonsági övezetét maximalizálták és tovább javították egy gyűrű alakú kabinszerkezettel, amely ütközés esetén szétteríti a törés energiáját különböző irányokba, és csökkenti annak utasokra mért hatását. A többszörös terhelésű szerkezet szétszórja a törési energiát, és az optimális passzív biztonság elérése érdekében dolgozik.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:bemutató, Frankfurti Autószalon, Hyundai, Hyundai Kona, Kona, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Átépítési munkák miatt nem jár az északi szakaszon a 3-as villamos a hónap végén
Next Post: Örülhetnek az autókereskedők

Kapcsolódó cikkek

  • Kettős Toyota-győzelem a Dakar harmadik napján Ctrl+C - Ctrl+V
  • Három embert gyilkolt meg – Őrizetbe vették a Miskolc melletti halálos balesetet okozó kamionsofőrt Hírek
  • Két Skoda is 2021 legjobbjai között Ctrl+C - Ctrl+V
  • Honda CB300R képgaléria Hírek
  • A MÁSZ tagjai nyitva lesznek a független benzinkutak demonstrációja idején is Hírek
  • Jubileumi főhajtás John Cooper szellemisége előtt Bemutató

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Székely Bertalan lovának csontváza is megtekinthető lesz a Múzeumok Éjszakáján, a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
  • FLASH: A villám is bemutatkozott
  • Fókuszban a biztonság
  • Ipari méreteket öltött a telefonok feltörése
  • A 60 éve meggyilkolt John F. Kennedyről jelent meg könyv
  • Van képünk hozzá (23.06.08.) –  Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition
  • Kibővített kapacitás és minőségi szolgáltatások a nyári szezonban
  • Van képünk hozzá (23.06.07.) –  Megújul a Toyota Yaris
  • A nyaralás mindig a repülőtéren kezdődik
  • Van képünk hozzá (23.06.06.) –  Toyota Tacoma Trailhunter
  • A dokkban végzett tesztek után folytatódik a kínai szállodahajó építése
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • A SPAR szupermarketek mától több mint 1200, az INTERSPAR hipermarketek több mint 1100 akciós ajánlattal várják vásárlóikat
  • A 4. az Anyukám Mondta
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT