Kona vezetési teljesítmény

A vadonatúj KONA csökkentett hengerűrtartalmú turbó feltöltésű motorok sorát kínálja a hatékonyság és a vezetési dinamika fokozása érdekében. Tökéletes választási lehetőség bármely életstílushoz – akár hegyi utakon szeretne vezetni, akár a belvárosban. A vadonatúj KONA igazi SUV-ként megteremti annak lehetőségét, hogy az ügyfél választhatja akár négykerék-meghajtással és a könnyed működésű, hatékony hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) is.
 

Új, csökkentett hengerűrtartalmú 1.0 T-GDI és 1.6 T-GDI benzinmotorok

A Hyundai által kifejlesztett, csökkentett hengerűrtartalmú 1.6 T-GDI négyhengeres turbó feltöltésű benzinmotor 177 lóerős (130 kW) teljesítménnyel és 265 Nm forrgatónyomatékkal könnyedén kezeli a városi vezetési környezetet és nem vonakodik a vidéki utaktól sem: mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A KONA a Hyundai újonnan kifejlesztett, kompakt négykerék-meghajtással és a könnyed váltású 7DCT-vel kapható.
 
A gazdaságosabb mobilitást kereső vezetők választhatják a csökkentett hengerűrtartalmú 1.0-literes T-GDi 3-hengeres 120 lóerős (88 kW) 172 Nm forgatónyomatékú turbó feltöltésű benzinmotort. Az elektronikusan vezérelt turbónyomás szabályzó (wastegate) szeleppel ellátott turbó feltöltő javítja az üzemanyag-fogyasztást, csökkentve a szivattyúveszteségeket, valamint javítva a gázpedál-reakciót és a forgatónyomatékot az alsó tartományban. A motor hatlyukú GDi injektort alkalmaz, a befecskendezési nyomás az átlagot meghaladó 200 bar, mely biztosítja a tiszta égést és javítja az üzemanyag-fogyasztást valamint a károsanyag-kibocsátást. A motort első kerék meghajtással és hatfokozatú kézi sebességváltó (6MT) kínálják.
 

Új U 1.6 dízel

A bevezetést követően egy éven belül, a KONA motorpalettája tovább bővül az újonnan kifejlesztett, hatékony 1.6-literes, négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely két kimeneti teljesítménnyel lesz elérhető: a hagyományos (előzetesen) 115 lóerős (85 kW) változat hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint első kerék-meghajtással A nagyteljesítményű dízelmotoros változat (előzetesen) 136 lóerőt (100 kW) és erőteljes 320 Nm forgatónyomatékot biztosít, 7DCT-vel kombinálva és az összkerekes és első kerékmeghajtás közötti választási lehetőséget.
 

Igény szerint aktiválható négykerék-meghajtás

A KONA opcionális négyekerék-meghajtású rendszere az igazi SUV élményt kínálja vásárlóinak. A hátsó kerekekre osztott akár 50%-os nyomatékkal a rendszer minden vezetési helyzetben segíti a vezetőt. Az igény szerint aktiválható rendszer javítja a tapadást havas, murvás és természetesen a normál útfelületeken, miközben javítja az autó kanyarodási képességét. A durva útfelületeken történő elindulás megkönnyítése érdekében a differenciálmű manuálisan zárható 50%-os nyomatékeloszlásig és 40 km/óra sebességig.
 

A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó

A Hyundai első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját 2015-ben vezette be, kombinálva az automata és kézi sebességváltás előnyeit. A 7DCT a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóhoz képest akár 20%-kal javítja az üzemanyag-fogyasztást és a CO2 kibocsátást, míg a gyorsulási akár 10%-kal is nőhet.
 
A 7-DCT két száraz tengelykapcsolóból, valamint az egyes tengelykapcsolókat működtető aktuátorokból áll. A motorteljesítmény egy egymástól független, páros és páratlan fokozatokat tartalmazó tengelyeken keresztül adódik át, így a vezető mindig képes nyomaték-megszakítás nélkül következő sebességre váltani. Az optimális reakcióképesség érdekében elektromos motor-vezérelt működtetőegységet alkalmaz, míg a külső lengéscsillapítók vezetés közben javítják a zaj, a rezgés és a keménység szintjét.
 
A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval kombinálva a vadonatúj KONA háromféle üzemmódot kínál: ECO, Normal és Sport. Sport módban különbözik a váltási minta: váltás előtt a sebességváltó kart hosszabban kell megtartani.
 

Vezetés és kezelhetőség

A fejlesztő mérnökök olyan vadonatúj KONA-t terveztek, mely az agilitás és egyszerűség mellett kiváló egyensúlyt teremt az erő, valamint a kényelmes utazási és kezelési tulajdonságok között.
 
A KONA igazi SUV élményének érzetét tovább javítja annak 170 mm-es hasmagassága. A megemelt ülésmagasság jobb látási viszonyokat biztosít a vezetőnek és növeli a vezetési kényelmet. Ugyanakkor, a lesülyesztett belső padló és a SUV-platform optimalizált alagút része tágasabb belső teret enged, mely tovább növeli a KONA sokoldalúságát.
 
A KONA alacsony, széles pozíciója nemcsak szemet gyönyörködtető és nemcsak erős megjelenést biztosít az úton, de a vezetési és kezelési képességeket is javítja – a forma követi a funkciót.
A Hyundai nagy gondot fordított az új lengéscsillapító kifejlesztésére is. Az elülső McPherson rugó precíz geometriájával kifinomult mozgást biztosít durva utakon is a kényelmes utazás érdekében, mivel elnyeli az ütéseket, mielőtt azok elérnék az autó belsejét.
 
A torziós hátsófutómű kereszttaggal ellátott kétkerék-meghajtású KONA vezetése kényelmes és sportosan kezelhető, köszönhetően a magas merevségű torziós elemnek. A négykerék-meghajtású vadonatúj KONA többpontos hátsó felfüggesztéssel rendelkezik, amely segíti az utazási kényelem és az autó kezelhetőségének optimalizálását, továbbá maximalizálja az autó stabilitását a kanyarból történő kigyorsításkor a két alsókaros multi-link felfüggesztésnek köszönhetően. Az elektromos szervokormány (MDPS) megnövelt 58 mm/fordulatos áttételének köszönhetően nagyobb érzékenységet biztosít, lehetővé téve ezzel a gyorsabb, kevesebb kormányfordulatot igénylő kormányzást. A négykerék-meghajtás fejlett kipörgésgátló rendszere, csökkenti az alulkormányzottságot, továbbá növeli az autó fürgeségét és stabilitását, a tapadás- és a rezgések csillapításának szabályozásával kanyargós útszakaszokon történő gyorsításokkor.
 

Erős, könnyű karosszéria

A Hyundai az egyetlen autógyártó, amely járművei globális gyártásához a felhasznált acélt saját maga gyártja. Ennek előnyei a vadonatúj KONA-nál is jelentkeznek, mely erős, ugyanakkor könnyű karosszériájának köszönhetően fokozottan dinamikus teljesítményre képes és növeli a utasok passzív biztonságát.Az ultra-nagy szilárdságú acél a legnagyobb ellenállóerőt biztosítja, míg a széleskörű forró sajtolás és a 115 m-es szerkezeti ragasztóanyag javítja a merevséget, miközben csökkenti a súlyt. A kompakt külső ellenére a KONA testszerkezetének biztonsági övezetét maximalizálták és tovább javították egy gyűrű alakú kabinszerkezettel, amely ütközés esetén szétteríti a törés energiáját különböző irányokba, és csökkenti annak utasokra mért hatását. A többszörös terhelésű szerkezet szétszórja a törési energiát, és az optimális passzív biztonság elérése érdekében dolgozik.