• Egyéb

Az új Berlingo Van, korszerű technológiákkal lett felvértezve

Az új moduláris platformnak köszönhető hatékonyabb felépítés következtében az új generációs Berlingo furgon kormányozhatóság, kényelem és biztonság tekintetében most még többet nyújt, mint az elődei. Korszerű és intelligens vezetéstámogató és csatlakoztatási technológiákkal, valamint legújabb generációs motorokkal van felszerelve.

 

Optimális menetkényelem

A spanyolországi Vigóban és a portugáliai Mangualdében gyártott új Citroën Berlingo Van új platformra épül, mely fürgeség, helykínálat és praktikum szempontjából hoz előrelépést, de az ügyfeleknek a Citroënre jellemző kiváló felfüggesztésről sem kell lemondaniuk.

Az új Citroën Berlingót hatékony felépítése még funkcionálisabb autóvá teszi. Elöl a jármű a moduláris EMP2 platformra épült, hátul viszont megmaradt a jelenlegi Berlingo padlólemeze. Az első kialakítás – az elektromos szervokormánnyal és a manőverezésnél ideális fordulókörrel – jobb kormányozhatóságot és kisebb tömeget eredményezett, és lehetővé tette a legújabb vezetéssegítő rendszerek alkalmazását.

A márka hagyományaihoz és a Citroën Advanced Comfort® programhoz hűen az új Citroën Berlingo Van felfüggesztés tekintetében a Citroën szaktudásának legjavát képviseli. Minden körülmények között kiválóan szűri az út egyenetlenségeit, és kellemes, nyugodt légkört biztosít a vezető és kísérői számára. Az optimális menetkényelem a magasabb termetűek számára is kényelmes vezetési pozícióban, az állítható magasságú, deréktámasszal és saját könyöklővel ellátott ülésekben, a kényelmes felfüggesztésben és a kiváló hangszigeteléssel elért akusztikus komfortban érhető tetten.

Az időjárási viszonyoktól függetlenül jó szolgálatot tesz a mindennapokban a vezetési kényelmet fokozó „Magic Wash” találmány, melynek köszönhetően a szélvédő mosásakor mindvégig tökéletesen kilátni az autóból. A vezetéssel együtt járó mentális terhelés csökkentésére az új Citroën Berlingo Van további felszereléseket és technológiákat kínál (lásd lent).

A mindennapi életet megkönnyítő innovatív technológiák

A funkcionalitásáról és praktikumáról híres új Citroën Berlingo Van a biztonság terén sem hagy kívánnivalót maga után. A nyugodt és biztonságos vezetés érdekében élenjáró megoldásokkal szolgál, és bővelkedik a hasznos technológiákban.

  • 20 vezetéstámogató rendszer

A modellen alkalmazott innovatív technológiai megoldásoknak köszönhetően az új Citroën Berlingo Vant magas kényelmi és biztonsági szint jellemzi.

A haszongépjárműveknél egyedülálló funkciók:

  • Túlterhelésjelző: az innovatív funkció figyelmezteti a vezetőt a megengedett össztömeg (a műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg, ill. az egyes tengelyeken megengedett terhelés) túllépésére. A fejlesztők előtt hármas cél lebegett: a jármű túlterhelésének és ezzel a defektre vagy a gumiabroncsok idő előtti kopására visszavezethető közúti problémák megelőzése, a biztonsággal kapcsolatos elvárások kielégítése és a büntetések elkerülése. A gépjármű terhelésének mérése kétféleképpen történik: a motor indításakor automatikusan vagy a gépjármű álló helyzetében, a rakodótérben elhelyezett gomb megnyomásával. Az utóbbi esetben a rendszer 5 percig aktív.

  • Surround rear vision: a rendszer szűkös helyen (raktárban, építkezésen, városi forgalomban stb.) vezetve vagy manőverezve jobb látási viszonyokat teremt úgy, hogy közben a lemezelt oldalfalaknak köszönhetően a rakomány védelme is biztosított (az utóbbi értéke akár meg is haladhatja az autóét, így fennáll a lopás veszélye, ha kívülről is látható). A minél kisebb holttér érdekében a rendszer a lemezelt fugon közvetlen környezetének képét (az utasoldali visszapillantó tükörbe, ill. a hátsó szárnyasajtó felső részébe beépített két kamera által látott képet) a középső visszapillantó tükör helyén található 5” színes képernyőn jeleníti meg. A rendszer három alfunkcióval rendelkezik:

– jobb oldali oldalnézet: az irányjelző-kapcsoló végén található gomb megnyomásával a gépjármű jobb oldalán található terület képe kerül kijelzésre,

– hátulnézet: a gépjármű tengelyében látott képet közvetíti,

– tolatókamera: hátramenetbe kapcsoláskor a közvetlenül a gépjármű mögött található terület képe jelenik meg (előremenetben alapértelmezésben a hátulnézeti kép látható).

A kishaszongépjárműveken ritkán alkalmazott technológiák:

  • Színes head-up display kijelzés: a vezetéshez hasznos információk a vezető látóterében jelennek meg. Az elrejthető lemezre vetített színes kijelzés jóvoltából a különböző adatok (sebesség, sebességkorlátozó/-szabályozó információi, a navigációs rendszer irányváltásra vonatkozó utasításai stb.) folyamatosan elérhetők úgy, hogy közben a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

  • Elektromos rögzítőfék: a motor leállításakor a rögzítőfék automatikusan bekapcsol, a gépjármű elindításakor pedig automatikusan kiold. Alapértelmezésben az automata funkciók vannak bekapcsolva, de a rögzítőfék a vezérlőkar meghúzásával manuálisan is behúzható.

  • Adaptív sebességszabályozó Stop funkcióval (EAT8 sebességváltó esetén): a szélvédő felső részébe beépített többfunkciós kamera segítségével működő rendszer kétféle feladatot lát el: automatikusan a vezető által előzetesen beprogramozott utazósebességen tartja a gépjárművet, és automatikusan kiigazítja gépkocsi és az előtte haladó gépjármű közötti követési távolságot. A rendszer érzékeli, ha a gépkocsi előtt ugyanabban a sávban egy másik jármű halad, és az állandó követési távolság megőrzése érdekében a gázpedálra, illetve a fékekre hatva (a féklámpák bekapcsolása mellett) az elöl haladó jármű sebességéhez igazítja az autó sebességét:

– Ha az elöl haladó gépjármű sebessége kisebb, a rendszer lelassítja (kézi váltó esetén akár 30 km/h-ra), vagy teljesen meg is állítja (EAT8 atomata váltó esetén) az autót.

– Ha az elöl haladó gépjármű gyorsításba kezd vagy sávot vált, a sebességszabályozó fokozatosan addig gyorsít, amíg a gépjármű el nem éri a beprogramozott sebességet.

– Ha a vezető egy lassúbb jármű megelőzésekor kiteszi az indexet, a rendszer átmenetileg hagyja, hogy az autó az előzés érdekében – a beprogramozott sebesség túllépése nélkül – megközelítse az elöl haladó gépjárművet.

  • Sávtartó asszisztens: A rendszer egy kamera segítségével felismeri a folytonos, illetve szaggatott útburkolati jeleket, és véletlen sávelhagyás veszélye esetén fokozatosan elfordítja a kormányt, hogy a gépjármű az eredeti sávban maradjon. A menetpálya-korrekciót egy visszajelző lámpa villogása kíséri. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót (pl. valamilyen akadály kikerülésekor). A menetpálya-korrekció az irányjelzők bekapcsolásakor megszakad. A funkció 65–180 km/h sebességtartományban aktív.

  • Fáradtságfigyelő rendszer: a szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera figyeli a vezető viselkedését, és a figyelem lankadása esetén riasztást küld. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.

  • Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 65 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.

  • Kibővített táblaolvasó rendszer sebességkorlát-ajánlással: A rendszer a szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével érzékeli és leolvassa a sebességkorlátozások kezdetét és végét jelző táblákat. Az észlelt tábla piktogramja és a kamera által leolvasott maximálisan megengedett sebesség a műszercsoport 3,5” színes képernyőjén és a head-up display lemezén is kijelzésre kerül. Az információ minden újabb tábla (behajtani tilos, előzni tilos) mellett elhaladva frissül, és a rendszer a navigációs rendszer térképein jelzett sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi.

  • Holttérfigyelő rendszer: a visszapillantó tükrökben felgyulladó jelzőlámpával figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre.

  • Ütközésveszély-jelző: a rendszer grafikus információkkal és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy összeütközik az előtte haladó gépjárművel vagy a forgalmi sávban tartózkodó gyalogossal.

  • Active Safety Brake: az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer 5 km/h sebesség fölött érzékeli a gépkocsi környezetében található fix és mozgó tárgyakat, valamint a gyalogosokat. Ha a vezető nem reagál az ütközésveszély-jelző figyelmeztetésére, a rendszer automatikusan lefékezi a gépjárművet.

  • Adaptív fényszóró: éjszakai vezetésnél a forgalmi és fényviszonyoktól függően automatikusan átvált országúti fényről tompított fényszórókra.

  • Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a jobb vagy bal oldali ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.

  • Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű nyitásához, zárásához és indításához elég, ha a kulcsot magunknál tartjuk. A gépkocsi felismeri a vezetőt, amint az az első kilincsek vagy a csomagtérajtó felé nyújtja a kezét.

  • Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, ill. lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.

  • Oldalsó parkolóradar: a rendszer az első és hátsó lökhárítókba beépített érzékelőktől származó adatok és a menetpálya összehasonlítása révén a parkolást végző gépkocsi két oldalán található akadályokra figyelmezteti a vezetőt.

  • Tolatóradar: a rendszer grafikus információkkal és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a gépjármű mögött található akadályokra.

  • Vontatmánystabilizáló: az új Citroën Berlingo vontatóeszközzel (gyári opció) felszerelt változatai egy utánfutó-stalibilizálóval vannak ellátva. Amikor az ESP-t kiegészítő funkció az utánfutó kilengését érzékeli, a fékekre hatva stabilizálja azt, és szükség esetén a motorteljesítmény csökkentésével lelassítja a gépjárművet. Ahogy az utánfutó elektromos csatlakozóját a vontató járműre köti, a rendszer felismeri az utánfutót.

  • Lejtmenet-szabályozó funkcióval ellátott Grip Control rendszer: a minden körülmények között optimális meghajtást biztosító Grip Control az első kerekek meghajtását mindig az adott terepviszonyokhoz igazítja. Az öt üzemmód (Standard, Homok, Terep, Havas út és ESP OFF) közül a középkonzolon található forgókapcsolóval tud választani. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Mind előre-, mind hátramenetben segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor az lejtőn lefelé halad.

  • Csatlakoztatási technológiák

A jó közérzetet és a maximális kényelmet szolgálják azok a technológiák, melyek a saját digitális eszközök és a gépjármű közötti kommunikációt, valamint az ügyfelekkel és a munkatársakkal való folyamatos kapcsolattartást biztosítják.

  • Mirror Screen funkció: az Android Auto, Apple Car Play és MirrorLink® protokollal működő funkció jóvoltából a gépjárműre csatlakoztatott okostelefon alkalmazásai a 8” érintőképernyőről biztonságosan vezérelhetők.

  • CITROËN Connect Nav: számos előnnyel szolgáló, legújabb generációs (országtól függően online)3D navigációs rendszer. Ujjheggyel működtethető, 8” kapacitív érintőképernyővel rendelkezik. A média-, telefon- és navigációs funkciók hangfelismeréssel vezérelhetők, így a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

  • Vezeték nélküli okostelefon-töltés kijelölt töltőzónával : Ez az innovatív berendezés számos okostelefon vagy más Qi szabványú eszköz indukciós töltését teszi lehetővé a középkonzolban e célból kialakított tárolórekeszbe integrált töltőállomásnak köszönhetően. Nincs többé szükség a fizikailag és esztétikailag is zavaró kábelekre. A vezeték nélküli áramátvitel a mágneses indukció elvén alapul.

Legújabb generációs motorok

A haszongépjármű-változat harmadik generációja dinamikus menettulajdonságokkal, élvezetes vezetéssel és alacsonyabb fenntartási költségekkel örvendezteti meg a professzionális ügyfeleket. Mindezt az új könnyű padlólemez, valamint a fogyasztás és CO2-kibocsátás szempontjából kifejezetten gazdaságos, legújabb generációs motorok társításával sikerült elérni.

Az új Berlingo Van városi és országúti használatra egyaránt alkalmas, környezetkímélő 1,2 PureTech benzines és 1,5 -1,6 BlueHDi dízel erőforrásokat kínál, melyeket kiváló teljesítmény és visszafogott valós fogyasztás jellemez. Egyes motorokhoz legújabb generációs, 8 fokozatú EAT8 sebességváltó is társulhat, mely hosszú és rövid utakon egyaránt még élvezetesebb vezetést garantál.

A japán Aisin céggel közösen tervezett és kifejlesztett nyolcfokozatú EAT8 (Efficient Automatic Transmission) automata sebességváltót – melyen a kormányon elhelyezett kapcsolók segítségével manuálisan is lehet lépegetni – intuitív és gördülékeny használat jellemzi. A motor és a váltó közötti optimális összhangnak és a két plusz fokozattal kiküszöbölt fordulatszámugrásoknak köszönhetően még kényelmesebb és élvezetesebb a sebességváltás.

  • 1,2 l PureTech benzinmotorok:

– PureTech 110 S&S 6 seb.

– PureTech 130 S&S EAT8* 2019 második felétől rendelhető

  • 1,5 l BlueHDi dízelmotorok:

– BlueHDi 130 S&S 6 seb. vagy EAT8

  • 1,6 l BlueHDi dízelmotorok:

– BlueHDi 75 5 seb.

– BlueHDi 100 5 seb.

– BlueHDi 100 S&S 5 seb.

MŰSZAKI ADATOK

Hosszúság: 4,40 m (M) / 4,75 m (XL)

Szélesség: 2,10 m (kihajtott visszapillantó tükrökkel)

Magasság: 1,80 m (M) / 1,85 m (XL Worker)

Hasznos térfogat: 3,3 m3 (M) / 3,9 m3 (XL), Extenso fülke esetén 3,8 m3 (M) / 4,4 m3 (XL)

Hasznos teher: max. 1000 kg (M) / max. 950 kg (XL)

Hasznos hosszúság: 1,81 m (M) / 2,16 m (XL)

Vontatható teher: motortól függően max. 1500 kg (tehermegosztás nélkül)