Kovács Bálint: “Az időmérőre választott rossz stratégia nyomta rá a bélyegét a futamokra”

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, a 22 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint a csehországi Mostban folytatta a 2024-es IDM szezonját a Superbike kategóriájában. Ezúttal elmaradt az Oscherslebenben elért két harmadik helyétől, de az elrontott időmérő után annak is örült, hogy a versenytempója alapján ismét a szűk elithez tartozott.

Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team: a rendkívül erős német bajnokságban (IDM) Kovács Bálint abszolút újoncként egy gyári BMW nyergében összetettben a 8. helyen végzett a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában. 2024-ben még ezt az eredményét is túlszárnyalja, ráadásul az egyik kedvenc pályáján, Oscherslebenben Bálint mindkét futamon pazarul szerepelt: végig a dobogó környékén haladt és végül mindkét futamon oda is ért a 3. helyre, azaz megszerezte az első IDM-es pódiumait.

Már tavaly is jól szerepelt újoncként Mostban, amikor két futamon összesen 15 pontot, és idén egy jó időmérős teljesítménnyel akár az újabb dobogó is összejöhetett volna. Azonban a jól sikerült szabadedzéseket követően – összesítésben a 7. helyen végzett – ezúttal nagyon rossz stratégiát dolgoztak ki, így a 12. rajthelyet tudta csak megszerezni, ami már előre vetítette, hogy nagyon nehéz versenyek várnak rá. Ez sajnos így is lett, mert bár jó tempót diktálva az első futamon a 7. pozícióban intették le, addig a másodikban a nagy akarásnak esés lett a vége, és bár tovább tudott menni a sérült BMW-vel, ám így a 18. helyen fejezte be a csehországi szereplését.

Sajnos ebben a hétvégében sokkal több volt, ugyanakkor nem lehetek teljesen elégedetlen, hisz a versenytempóm alapján ezúttal is a legszűkebb elithez tartoztam, ráadásul jobb köridőket teljesítettem, mint tavaly ugyanitt. Ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el, szükség lett volna egy jó időmérős teljesítményre, azonban a kvalifikációs edzést alaposan elrontottuk, mellényúltunk a stratégiánkkal, mindössze a 12. helyet sikerült megszereznem a rajtrácson. Az első futamban nem elég, hogy gyengén sikerült a rajtom, még a légzsákom is felrobbant, így két körön keresztül, míg leengedett, se bebújni, se kiülni nem tudtam a motoron. Utána jó tempóra voltam képes, mindössze két tizeddel lemaradva az ötödiktől végül hetedik lettem. A másodikban nagyon elkaptam a rajtot, azonnal előzgettem, ám a második sikánban elestem. Sikerült talpra állnom nekem és a motornak is, bár utóbbi rendesen megsínylette a bukást, ugyanis elment a hátsó fékem, valamint lötyögött a lábtartóm is. Mire megszoktam a motort így, a leghátsóktól is félperces távolságra kerültem, ám mindent bele alapon ismét jó köridőket teljesítettem, így sikerült levadásznom a mezőny végét, és 18. helyen beérnem – mesélte Kovács Bálint, aki jelenleg összetettben 56 pontjával a hetedik helyen várja a folytatást, melyet július 26. és 28. között rendeznek Schleizben.

Tudtad?