Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total és a PSA

    Akkumulátor-gyártó üzemet létesít Európában a francia Total, a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata a PSA autógyárral létesített közös vállalata keretében – tájékoztatta kedden az MTI-t a Total.

    A közlemény szerint a Total akkumulátor-technológiai kutató és fejlesztő leányvállalata, a Saft közös vállalatot létesít Automotive Cell Company (ACC) néven a francia Groupe PSA autóipari konszernnel és annak német érdekeltségével, az Opel autógyárral elektromos járművek meghajtására alkalmas akkumulátorok gyártására.


    A közös vállalatban a Saft, valamint a két autógyár együttesen 50-50 százalékos részesedéssel vesz részt a kutatási-fejlesztési fázisban. A kereskedelmi célú termelés megindítását követően a Saft részesedése 33 százalékra csökken az akkumulátor-gyártó vállalatban.


    A tervezett akkumulátor-gyártó üzemek a Saft legújabb kutatás-fejlesztési eljárásait alkalmazva kiemelkedően magas energiasűrűséggel rendelkező járműipari akkumulátorokat fognak gyártani, a gyártás 2023-ban indul.


    Az együttműködés első, kísérleti szakaszában 200 millió eurós beruházással egy kutató-fejlesztő üzem létesül a franciaországi Nouvelle-Aquitaine régióban. Az üzem kétszáz alkalmazottat foglalkoztat majd nagyteljesítményű és magas energiasűrűséggel rendelkező lítium-ion akkumulátorok kifejlesztésére. Az üzem 2021-ben kezdi meg működését.


    A termelőüzemek létesítésének első fázisában pedig egy, évente összesen 8 gigawattóra áramtárolási kapacitással rendelkező akkumulátor mennyiséget gyártani képes üzem létesül Franciaországban. Az üzem akkumulátor-gyártási kapacitását később évi 24 gigawattórára emelik.


    A második fázisban Németországban épül egy szintén évente 24 gigawattóra áramtárolási kapacitással rendelkező akkumulátor mennyiséget gyártani képes üzem.


    A két üzem együttes akkumulátor-gyártási kapacitása 2030-ra eléri a 48 gigawattórát, ami az európai járműakkumulátor-piac 10-15 százalékának a lefedésével lesz addigra nagyjából egyenértékű.


    A teljes projekt beruházási igénye várhatóan ötmilliárd euró lesz. A projekt a tervek szerint 1,3 milliárd eurós támogatást kaphat a német és a francia kormányoktól, valamint az Európai Uniótól.