Közútra vitték a Toyota Hilux Dakar-verzióját
Dél-Afrikában, ahol a Toyota brutális terep-versenyautói is épülnek, a márka piacra dobta a Hilux Dakar kivitelét. Kőkemény offroader helyett minden eddiginél igényesebb kivitelű hobbijárművet kap a vásárló.
Kivételesen jó eredménnyel, két kategóriában három dobogós helyezéssel zárta az idei Dakar-ralit a Toyota; a Toyota Gazoo Racing dél-afrikai részlege által felkészített Hilux versenyautók elpusztíthatatlannak bizonyultak a világ legkeményebb terepversenyén. A mesteri sportteljesítmény – no meg az azt megelőző, illetve végig kísérő, kiváló mérnöki munka – előtti tisztelgésként a Toyota South Africa limitált különkiadást készített a helyben gyártott Hilux pickupból.
Az új csúcsmodell könnyen azonosítható az első ajtókat, valamint a hátfalat díszítő Dakar matricázásról, ám nem ez az egyetlen ismertető jegye. Vadonatúj, szögletesebb hűtőmaszkot rajzoltak hozzá, markánsabb trapéz alakkal és Dakar-logóval. A méhsejt mintázatú hűtőrács fényes fekete felületkezelést kapott. A keret szürke betéte folytonos egységet alkot a LED-es fényszórókkal, a motorházfedél belépő élén fényes fekete sáv tölt be kettős funkciót: egyrészt optikailag még magasabbra húzza a maszkot, másrészt óvja a kőfelverődésektől, bogaraktól a lemez festését. A méhsejt-struktúra a lökhárító alsó részén köszön vissza, a LED-es ködlámpák háza különleges, fél-célkereszt kialakítást kapott; alulról masszív védőlemez óvja a sérülésektől a lengőkarokat és a motortér kényes alkatrészeit.
Az utastérben szintén egyedi részletekkel találkozunk. Ilyen a műszerek fehér, fogaskerék rajzolatú hátlapja, a narancssárga mutatók, a fekete bőrkárpitozás és a fekete tetőkárpit, vagy a multimédia rendszer, amely tematikus nyitóképernyővel köszönti a tulajdonost.
A típus két motorral választható: az egyik egy 2.8 literes, soros négyhengeres dízelmotor 177 lóerővel és 420 (automata váltó esetén 450) Nm nyomatékkal, a másik egy 238 lóerős, 376 Nm forgatónyomatékú 4.0 V6 benzinmotor, amely üzemmódválasztó kapcsolójának köszönhetően sportos és takarékos üzemben egyaránt használható. A dízel variáns szimpla hátsókerékhajtással is rendelhető, manuális sebességváltóját felszerelték a Toyota friss fejlesztésű intelligens fordulatszám-szinkronizáló rendszerével, amely finom visszaváltásokat és késlekedés nélküli felkapcsolást biztosít, valamint nem engedi lefulladni a motort. Az árról egyelőre nem áll rendelkezésünkre információ.
Képek: Toyota Gazoo Racing South Africa