Közvetlen vasúti szállításra tér át a Toyota az Egyesült Királyságban és Franciaországban található gyárai között
A Toyota első lépésben az Egyesült Királyság és Franciaország között tér át a vasúti szállításra, 2024-re pedig már legtöbb páneurópai szállítását vasúton tervezi bonyolítani az autógyártó. A Toyota európai logisztikai részlege első lépésként a szállítási tevékenység széndioxid-kibocsátásának 10 százalékos csökkentését tűzte ki célul, ezt az arányt pedig folyamatosan növelni kívánja a közeljövőben.
A Toyota életbe léptette páneurópai logisztikai tevékenysége szén-dioxid kibocsátásának csökkentését célzó projektjének első fázisát. Az Európában mára 70%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat forgalmazó, és értékesítéseiben a részben vagy teljesen elektromos autók arányát folyamatosan tovább növelő autógyártó egyre nagyobb arányban igyekszik áttérni a vasúti szállításra, a végső cél ugyanis a vállalat logisztikai tevékenységeinek teljes széndioxid-mentesítése. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban található üzemek közötti vasúti szállításra való most bejelentett áttérés azt jelenti, hogy a Toyota logisztikai partnereivel, a Getlinkkel és a CAT Grouppal együtt kezdetben évi 70.000 autót szállít majd vasúton, ami évi 270 szerelvénynek felel meg. Ennek keretében a derbyi gyárában gyártott öntöltő hibrid elektromos Corolla járműveket a valenciennes-i központba szállítják, a Franciaországban gyártott öntöltő hibrid elektromos Yaris járműveket pedig az Egyesült Királyságba küldik, mindkét irányban vasúton. Ez a Toyota várakozása szerint önmagában több mint 10 százalékkal csökkenti teljes európai logisztikai hálózatának széndioxid-kibocsátást, miközben körülbelül 50 százalékkal rövidíti a szállítási határidőket is. Ezzel a Toyota lesz az első és egyelőre egyetlen olyan autógyártó, amely a Csalagútként is emlegetett Csatorna-alagutat használja új járművek szállítására.
2040-re a teljes európai tevékenység karbonsemlegessége a cél
Azon céljának részeként, hogy 2040-re Európában elérje a teljes karbonsemlegességet, a Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig fő európai logisztikai útvonalait vasútvonalra helyezi át. A projekt második szakasza 2022 áprilisában kezdődik, amikor a vállalat franciaországi Valenciennes-i logisztikai központja és a cég kolini (Cseh Köztársaság) üzeme között létesítenek közvetlen vasúti összeköttetést, ahol a Yaris mellett a vadonatúj Aygo Cross modell gyártása is folyik. Ezt követően a gyártó páneurópai vasúthálózata további logisztikai útvonalakkal bővül Olaszországba, Spanyolországba és Törökországba. Ezen szakasz befejezését követően a vállalat várakozásai szerint több mint 7 millió teherautó-fuvarozási kilométert takarít meg évente, ami egyrészt drasztikusan csökkenti a károsanyag-kibocsátást, másrészt csökkenti az úthálózat terhelését.
„A vasúti teherszállítási kapcsolat megkezdése fontos lépést jelent, mivel arra törekszünk, hogy idővel fokozatosan csökkentsük a szén-dioxid-kibocsátást, és innovatív és fenntartható megoldásokkal javítsuk a működést. Ambiciózus tervünk van vasúti felhasználásunk bővítésére, és ez további előnyöket biztosít majd az ügyfelek számára is a javuló szállítási időkkel.” – avat be Jean-christophe DEVILLE, a Toyota európai járműlogisztikai vezetője.