Kubica, Habsburg, Fassbender – sztárokkal folytatódik az európai Le Mans-széria
- Az ausztriai Red Bull Ringen folytatódik a hétvégén az ELMS 2021-es szezonja
- F1-es veteránok, sztárszínész és legendás vezetéknevek a mezőnyben
- Negyvenkettőből huszonhat autó Goodyear abroncsokon fut majd
Az ausztriai Red Bull Ringen folytatódik a hétvégén az európai Le Mans-széria (ELMS) 2021-es szezonja, amely áprilisban Barcelonában vette kezdetét. A megbízhatósági sorozat három versenyosztályából kettőben idén a Goodyear a kizárólagos abroncsszállító, és a népes mezőnyben számos nagy nevet találunk a nevezési listán.
Az LMP2 kategóriában 16 prototípus áll rajthoz, közöttük a belga Team WTR csapata, amelynek háromfős legénysége megnyerte az idénynyitót, a volánnál az F1-es veterán Robert Kubicával.
A rivális pilótatriók között olyan neveket találunk, mint az IndyCarban versenyző Pietro Fittipaldi (a híres Emerson Fittipaldi unokája), a Forma-2-es bajnok Nick de Vryes, vagy éppen az osztrák színekben induló Ferdinand von Habsburg, az idei ázsiai Le Mans-széria bajnoka – és az utolsó magyar király, IV. Károly dédunokája.
A szintén Goodyear gumikkal felvértezett LMGTE kategóriában az ex-F1-es Gianmaria Bruni (Baumgartner Zsolt egykori csapattársa) mellett rajthoz áll a híres színész, Michael Fassbender. A 300, a Becstelen brigantyk és a Prometheus sztárja 2017 óta versenyez, most egy Porsche 911 RSR19 volánjánál száll harcba első győzelméért.
Legendás pályákon folytatódik az idén
Ausztria után a széria Le Castellet-ben (Franciaország), Monzában (Olaszország), Spa-Francorchamps-ban (Belgium) és Portimãóban (Portugália) folytatódik.
Tavaly a Goodyear szállította az abroncsokat valamennyi LMGTE-csapat és számos LMP2-es csapat számára. Idén a Goodyear a kizárólagos abroncsszállítója mindkét kategóriának, valamint a FIA World Endurance Championship (WEC) és a Le Mans-i 24 órás verseny LMP2-es csapatainak is. Az ELMS-szériában az LMP2-csúcskategória az abszolút győzelemért küzd, a tizenhárom csapatot képviselő tizenhat autóra kiélezett küzdelem vár.
A barcelonai négyórás versenyen az LMP2-es csapatok számára a Goodyear „A” (lágy) és „C” (közepes-kemény) slick keveréke lesz elérhető, esős időben pedig az átmeneti és esőabroncsok állnak rendelkezésükre. A második futamtól kezdődően „C” típusú abroncsot fognak használni, hogy biztosítsák a kiegyenlítettséget az ELMS és a WEC között. Ez kulcsfontosságú lesz a Le Mans-i 24 órás versenyen is részt vevő számos ELMS-csapat számára.
Évről évre emelkedő színvonal
A szoros versenyeket ígérő LMGTE-kategóriában olyan rangos márkák versenyzésre kifejlesztett szuperautóit láthatjuk, mint a Porsche, a Ferrari és az Aston Martin. Mind a kilenc autó a Goodyear abroncsok vadonatúj termékcsaládjának előnyeit élvezi majd, beleértve két slick típust, egy átmeneti és egy teljes mértékben esőabroncsot.
McGregor hozzáteszi: „Az LMGTE-kategória színvonala évről évre fejlődik. Egy teljesen új termékcsaládot hoztunk a 2021-es idényre: minden csapat „A” (lágy) és „B” (közepes) slick abroncsokat kap. A lágyabb „A” keveréket úgy alkottuk meg, hogy megfelelő legyen a versenynaptárban található összes versenypályára hűvösebb időjárás esetén is. Az átmeneti és esőabroncsok szintén vadonatújak, új mintázattal, szerkezettel és keverékekkel.”
Speciális autó mozgássérült pilótáknak
Idén a Goodyear számos partnercsapata képviselteti magát a versenyen, többek között az LMGTE-kategória kilenc és az LMP2-kategória tizenhat autójával, valamint a mozgássérült pilóták (az Association SRT41 csapata) speciálisan kialakított LMP2-es autójával.
Egy ilyen nagyságrendű művelet nagyobb jelenlétet kíván meg a versenypályán. Ahogy McGregor fogalmaz: „Sokkal több tehergépkocsit, személyzetet és persze abroncsot hoztunk a barcelonai négyórás versenyre, mint a tavalyi ELMS-futamokra. Tizennégy mérnökünk dolgozik majd a boxutcában, ami azt jelenti, hogy két autóra jut egy mérnök. Ezért összességében megnőtt a támogatás szintje – a feladat nagyságával együtt. Az ELMS-szériában tetőfokára hág a verseny, melyet az LMP2- és LMGTE-kategóriák pilótafelhozatala is jelez. Izgatottan várjuk az előttünk álló szezont és azt, hogy Európa endurance versenycsapatainak legjobbjaival dolgozzunk.”
A nevezési lista olyan vezető prototípuscsapatokat vonultat fel, mint a Panis Racing, az IDEC Sport, a G-Drive Racing, a DragonSpeed és a címvédő bajnok, a United Autosports.