Különleges karneol fényezést kapott a Lexus LC kupé

A Lexus dizájnerei, akik hosszú és bonyolult folyamat során fejlesztik ki az új színárnyalatokat ezúttal a népszerű LC kupéhoz alakítottak ki egy különleges, Ragyogó Karneol elnevezésű árnyalatot, amelyhez hasonlóan látványos Manhattan Narancs utastéri színkombináció társul.

A Lexus dizájnerei sosem használnak készen kapható színeket, inkább vadonatúj, saját árnyalatokat dolgoznak ki, és ez a folyamat akár két éven át is eltarthat. Egy-egy olyan alkalom, mint a 2021-es LC kupé bemutatója, kiváló lehetőséget jelent egy új színárnyalat – jelen esetben a Ragyogó Karneol – bevezetésére. A Ragyogó Karneolt arra tervezték, hogy első pillantásra érzékeltesse a zászlóshajó-kupé legújabb változatának lenyűgöző menetteljesítményét. Az erősen telített és látványosan ragyogó szín minden eddigi Lexus-fényezéstől különbözik. A tónus mélységét a többszörös festékréteg adja, amelyek mindegyike – beleértve a mica alapot és a két különböző, magas telítettségű alapréteget – hozzátesz a végső hatáshoz. Az új fényezés hatását tovább fokozza a hasonlóan káprázatos utastéri színvilág. A Manhattan Narancs árnyalat a híres Manhattan Henge nevű jelenségről kapta a nevét; ez egy igazán különleges fényhatás, amit évente kétszer csodálhatnak meg az amerikai metropolisz lakói, amikor a lenyugvó nap sugarai pontosan végigvilágítják a város nyílegyenes utcáit. A Lexus teljes modellkínálatának színpalettáján immár 30 különféle fényezés szerepel, és a kollekcióban olyan különleges árnyalatokat találhatunk, mint a kifejezetten az LC 500h modellhez kikevert Lobbanó Sárga, vagy a Sonic Ezüst és Sonic Titánium nevű modern metálfestések. Egy új Lexus-színárnyalat megalkotása sosem egyszerű: a dizájner döntéséig több száz minta próbáján át vezet az út.

„Amikor egy új színen dolgozom, minden nap rengeteg árnyalatot vetek össze, és estére néha már összeakad a szemem.” – tréfálkozik Megumi Suzuki, az egyik legtapasztaltabb színtervező, akinek munkájához elengedhetetlen a hibátlan színérzék és az éles szem. „Valahányszor találkozom valakivel, belépek egy boltba vagy egy lakásába, azonnal végigfut a tekintetem a színeken és az anyagokon, és részlegünkben a többiek is így vannak ezzel.” – meséli.

De még a végleges árnyalat kiválasztása után is bőven akad tennivaló. A fejlesztési munka különböző fázisaiba Suzukinak egy kisebb hadseregre való szakembert kell bevonnia: laborosokat, akik kikeverik a festéket, agyagformázókat, mérnököket és a fényező üzem munkatársait, akik az egységes, hibátlan fényezésért felelnek. A Kansai Paint (a Lexus festékbeszállítója) néhány hetente új tételt küld az üzembe, ahol a Lexus dizájnerei szigorúan elbírálják a mintákat, a tesztlapocskák hajlítgatásával imitálva egy autó kontúrjait. Minden mintát kül- és beltéri vizsgálatoknak vetnek alá – reflektorfényben, napfényben, árnyékban és borús időben, különféle napszakokban és hónapokban. A tökéletes árnyalat kiválasztása nehéz feladat. Lehet, hogy egy szín szépen ragyog a nyári reggeleken, de árnyékban vagy a bemutatóterem lámpái alatt már fakónak tűnhet. Ráadásul a dizájnereknek a saját, kiszámíthatatlan benyomásaiktól is el kell rugaszkodniuk.

„A színek furcsa dolgokra képesek; az, hogy egy árnyalat megtetszik-e az embernek, könnyen függhet az évszaktól, a pillanatnyi hangulatunktól vagy éppen attól, milyen trendek alakítják a környezetünket.” – avat be Suzuki.