Lamborghini Huracán STJ – „Az utolsó tánc”
Az Automobili Lamborghini egy exkluzív teljesítménynövelő csomaggal ellátott tíz darabból álló limitált példányszámmal ünnepli ikonikus V10-es szupersportkocsiját.
Az Automobili Lamborghini bemutatja a Huracán STJ-t, a tíz darabból álló limitált kiadást, és a V10-es motorral szerelt szupersportkocsi utolsó ünnepségét, amely a Sant’Agata Bolognese autógyártó mérnöki ikonja.
A szívó V10-es motor az Automobili Lamborghini történetének szimbóluma, hozzájárulva az elsőként 2014-ben bemutatott Huracán család sikeréhez, amelyet az év végére egy teljesen új szupersportkocsi vált majd fel, új hibrid hajtáslánccal. .
A Huracán STO-n[1] alapuló kialakítással az STJ a Huracán család történetében elért teljesítmény csúcsát képviseli, köszönhetően egy exkluzív csomag bevezetésének, amely a Huracán STO versenyszellemét tovább fokozza. Az STJ a Super Trofeo Jota rövidítése: A Super Trofeo tiszteleg a 2009-ben alapított Lamborghini egy gyártmányú bajnokság előtt, míg a Jota az FIA versenyautó-specifikációkat meghatározó J. függelékére, valamint a Lamborghini modellek nagy hagyományaira hivatkozik. a pálya, a Miura SVJ-től kezdve és az Aventador SVJ-vel folytatódik.
A Huracán STJ kiemelkedik a Lamborghini Squadra Corse technikusai által kifejlesztett dedikált aerodinamikai csomagnak köszönhetően, amely a tíz év alatt megszerzett know-how-t hasznosítja a Gran Turismo versenyek élén. Az STO kifinomult aerodinamikáját tovább javították az ikonikus „cofango” hozzáadásával: két vadonatúj szénszálas aerodinamikai toldalék (flick), míg a hátsó szárny szöge 3°-kal nőtt a sorozatgyártású modellhez képest. hogy biztosítsa az aerodinamikai terhelés 10%-os növekedését, miközben az autó tökéletesen egyensúlyban marad.
Az STO-hoz hasonlóan a Huracán STJ is 640 CV maximális teljesítményt ad 8000 ford./percnél és 565 Nm nyomatékot (8000 ford./percnél), amelyet egy 7 fokozatú kettős tengelykapcsolós (LDF – Lamborghini Doppia Frizione) sebességváltó vezérel a hátsóval kombinálva. – csak kerékhajtás.
A mechanikus tapadást jelentősen megnövelte a négy állítható, versenyautóból származó lengéscsillapító készlet, amelyek helyettesítik a standard aktív alkatrészeket. A lengéscsillapítók négy irányban állíthatók, hogy optimalizálják a visszapattanást és a kompressziót mind magas, mind alacsony frekvencián, teljes választási szabadságot biztosítva a pálya jellemzői alapján. A lengéscsillapítók speciális jellemzői lehetővé teszik az alacsonyabb rugómerevség alkalmazását, miközben fenntartják az autó optimális dinamikus irányítását és növelik a kormányzás pontosságát. A vezetési dinamika maximalizálása érdekében speciális Bridgestone Potenza Race abroncsokat fejlesztettek ki, amelyeket speciális, nagy tapadású keverékkel készítettek, és 20”-os egyanyás felnikre szerelték fel.
Ezek a műszaki jellemzők több mint egy másodperces javulást tettek lehetővé a Nardò Technical Center Handling Track köridejében a Huracán STO-hoz képest.
Az autó sportos karaktere és exkluzivitása az esztétikában is megmutatkozik, két különböző konfigurációval és színezéssel, amelyet határozottan a Lamborghini Centro Stile tervezett. Az első a Grigio Telesto (szürke) karosszériát Nero Noctis (fekete) tetővel, valamint Rosso Mars (piros) és Bianco Isi (fehér) részletekkel kombinálja, míg az utasteret bőrrészletekkel és kontrasztos Nero Cosmus (fekete) Alcantara ülések jellemzik. Rosso Alala (piros) varrás. A második konfiguráció Blu Eliadi (kék) karosszériát tartalmaz Nero Noctis (fekete) tetővel és Rosso Mars (piros) és Bianco Isi (fehér) részletekkel. Mindkét változat speciális, számozott szénszálas táblával is rendelkezik, amely „1 of 10” felirattal van ellátva. Ezen kívül lehetőség van egyedi tábla elhelyezésére az utasoldalon az ügyfél utasításai szerint.
[1] A Huracán STO üzemanyag-fogyasztási és kibocsátási értékei; Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 13,9 l/100km (WLTP); CO₂-kibocsátás együttesen: 331 g/km (WLTP)