Lamborghini Revuelto
Az első Super Sports V12 hibrid PHEV bemutatása a Fülöp-szigeteken
- A szupersport hibridek jövőjének újradefiniálása a legelső nagy teljesítményű elektromos járművel, amely 1015 CV-t biztosít
A Lamborghini Manila bemutatta a régóta várt Revueltót[1], az első szupersport V12-es hibrid plug-in HPEV-t (High Performance Electrified Vehicle) a fülöp-szigeteki PGA Cars Stúdióban. A Revuelto bemutatása a Lamborghini villamosítási stratégiájának kezdetét jelentette, bemutatva a Lamborghini innovatív megközelítését a tervezés, a teljesítmény és a károsanyag-kibocsátás csökkentése terén.
Francesco Scardaoni, az Automobili Lamborghini ázsiai-csendes-óceáni régiójának igazgatója így nyilatkozott az alkalomról: „A Revuelto jelentős mérföldkő a Lamborghini történetében, és a Direzione Cor Tauri villamosítási stratégiánk fontos pillére. Ez az ikonikus V12-es HPEV az elektromos nyomatékvektor kivételes dinamizmusával és az állandó négykerék-hajtással nyújt teljesítményt, így a Revuelto a pályán és a napi vezetés során is kifejezi felerősített tulajdonságait. Nagy örömünkre mutatjuk be a Revueltót, szupersport V12-es, plug-in hibrid zászlóshajónkat, amely tökéletes egyensúlyt teremt a fokozott vezetési érzelmek és a károsanyag-kibocsátás csökkentése között a Lamborghini fülöp-szigeteki vásárlói és rajongói számára.
A Revuelto egy új paradigmát határoz meg a teljesítmény, a sportosság és a vezetési élmény tekintetében példátlanul új architektúrájából; innovatív tervezés; maximális aerodinamikai hatékonyság; és egy új karbon váz koncepció. Az 1015 CV teljesítményt egy teljesen új belsőégésű motor és három villanymotor együttes teljesítménye adja, valamint a duplakuplungos sebességváltó, amely először a 12 hengeres Lamborghiniben debütál.
A hajtáslánc egyesíti a nagy fajlagos erőelemeket: az új, 128 CV/liter belsőégésű motor szinergikusan működik két első axiális fluxusmotorral, amelyek kiemelkedő tömeg/teljesítmény arányt biztosítanak, a radiális fluxusú villanymotor pedig az első nyolcfokozatú dupla motor felett helyezkedik el. – kuplung váltó egy 12 hengeres Lamborghininél. A három villanymotort egy nagy fajlagos teljesítményű (4500 W/kg) lítium-ion akkumulátor hajtja, amely támogatja a teljesen elektromos hajtásmódot is.
A Sant’Agata Bolognese-i gyárában kézműves kézműves munkával előállított szénszál az új autó fő szerkezeti eleme, amelyet nemcsak az egytörzsű és vázszerkezetben használnak, hanem a karosszéria minden elemében is, az ajtókon és a lökhárítókon kívül. A szénszálas és könnyű anyagok széleskörű felhasználása, valamint az erőteljes motorteljesítmény hozzájárul a Lamborghini történetének legjobb súly-teljesítmény arányának eléréséhez: 1,75 kg/CV.
Az új Revuelto ezeket a tulajdonságokat ötvözi, hogy teljesítménymutatóit szegmensének csúcsán érje el: mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra; 0-200 km/h kevesebb, mint 7 másodperc alatt; és a végsebessége meghaladja a 350 km/h-t. Ezek a számok az elektromos nyomatékvektor bevezetésének köszönhetően kivételes dinamizmussal és a teljesen elektromos hajtásmódban is elérhető négykerék-hajtással párosulnak, így a Revuelto szupersportautó a pályán és a napi vezetés során is kifejezi felerősített tulajdonságait.
Tervezés
A Revuelto a Lamborghini dizájn jövőjét hozza ma az utakra. Megmarad az exkluzív Lamborghini tervezési DNS-hez képest, de egy teljesen új stílusnyelvet hoz létre. Az új forma során a múlt ikonikus és legendás Lamborghini V12-es autóihoz kapcsolódik, miközben az új arányok kaput nyitnak a jövő felé.
Míg a Revuelto óriási ugrást jelent a vadonatúj autók kialakításában, külsőleg és belsőleg is, a korábbi V12-es legendák inspirációja továbbra is egyértelmű. Az 1971-es Countach prototípustól és annak egyetlen hosszanti vonalon kialakított tökéletes arányaitól kezdve ez az autó felelős volt az űrkorszakban kontextualizált tiszta és alapvető stílus kialakításáért. Meghatározta a Lamborghini V12 szupersportautó DNS-t, és bemutatta a Lamborghini V12 egyik legjellegzetesebb elemét: a függőlegesen nyíló ollós ajtókat, amelyek hozzájárulnak a Revuelto karakterének kialakításához.
Az új autó a Diablo utánozhatatlan arányait és a hátsó sárvédőn lebegő lapátot is alkalmazza, miközben a Murciélago izmossága és ferde eleje szembetűnő.
A Revueltóval a Lamborghini egy új Space Race-et indít el, olyan dizájnnyelvet vezetve be, amely alkalmazkodik az elektromosítás által támasztott kihívásokhoz, és előrevetíti a közeljövő szupersportautóinak formáit és arányait. A dizájnt az űrrepülőgép-elemek ihlették, amelyeket két, elölről induló, az utasteret és a motort körülölelő, a hatszögletű kipufogókig lefelé szűkülő, két vonal által körülölelt, faragott felületek jellemeznek.
Az űrrepülőgép-elemek harmonikusan keverednek az elöl kezdődő állatias izomzattal: a széles monolit szénszálas motorháztető cápa-orr-szelvénye az erő és a sebesség érzetét közvetíti. Ehhez illeszkednek az Y alakú nappali menetfényekkel ellátott fényszórócsoportok – a kortárs Lamborghini formatervezés jellegzetes stílusjegyei –, amelyeket aerodinamikus pengék kereteznek, amelyek az elosztót magával a motorháztetővel kötik össze. Az első kerékívek mögött elhelyezkedő oldallamellák a légáramot az oldalakon, az ajtók markáns homorúságait pedig az oldalsó légbeömlő nyílásokhoz vezetik, amelyek éles szélei visszhangozzák az elülső nyilakat.
A tető több belmagasságot ötvöz esztétikai tulajdonságokkal és speciális aerodinamikai funkciókkal. A süllyesztett profil a levegőt a hátsó szárnyba vezeti, ugyanakkor több fejteret biztosít az utastérben mind a vezető, mind az utas számára.
A hátsó rész tisztelgés a hibrid V12 előtt. A teljesen szabadon álló hosszirányú motor kiemeli a Revuelto mechanikus szívét, vizuálisan összekapcsolva azt a geometriailag profilozott szárny által felülírt kettős hatszögletű kipufogóval, amelyet Y-alakú fényjelzésekkel ellátott fényszórócsoportok kereteznek.
Az „Y” egyben a vezető-orientált belsőépítészet ismérve, amelyet a „feel like a pilot” filozófia befolyásol. A belső tér tükrözi a külső vadonatúj futurisztikus dizájnt: a pilótafülke minden aspektusa egyértelműen Lamborghini, tökéletes egyensúlyt ötvözve a digitális és a fizikai élmény között mind a napi vezetési, mind a pályakörnyezetben. Az utastér vizuális közepén markáns szénszálas profil található, a központi szellőzőnyílásokat magába foglaló „űrhajó” kialakítással és a 8,4 hüvelykes függőleges érintőképernyővel, az autó technológiai szívével.
A Revuelto Lamborghini egy új magával ragadó, megosztott vezetési élményt indít el, ahol a pilóta és a másodpilóta egyszerre láthatja ugyanazokat az információkat a vezetőoldali 12,3”-os digitális pilótafülke és az utasoldali 9,1”-es kijelzőn. műszerfal. A Revuelto bevezeti a „swipe” funkciót a Lamborghiniben, amely lehetővé teszi a pilóta és a másodpilóta számára, hogy alkalmazásokat és információkat a központi kijelzőről az oldalsó kijelzőkre ugyanolyan intuitív, gesztusos könnyedséggel vigyenek át, mint egy okostelefon használatakor. A három digitális képernyő nemcsak a stilisztikai tisztaság igényére reagál, amely lehetővé tette a fizikai gombok többségének kiiktatását, hanem olyan új funkciókat valósít meg, amelyek lehetővé teszik a pilóta számára, hogy teljes mértékben a vezetésre összpontosítson, akárcsak egy versenyautóban.
A kormányt a versenyek világa és az Essenza SCV12 tapasztalatai ihlették. A küllőkön elhelyezett négy rotor mind a vezetési módok, mind az autó emelési rendszerének és a hátsó szárny billentésének kiválasztására szolgál. A pilótafülke és a kezelőszervek intuitív kialakítása jellegzetes Lamborghini érzést kölcsönöz: a gombok az irányjelzők és az indításvezérlés aktiválására szolgálnak többek között, miközben lehetővé teszik a vezető számára, hogy mindig optimálisan tapadjon a kormánykeréken.
A Revuelto a versenyek által ihletett szupersportautó egyéniségét a mindennapi vezetésre tervezett karakterrel, kivételes funkcionalitással állítja szembe. A tervezési szakaszban jelentős figyelmet fordítottak arra, hogy a kabin tágas és praktikus legyen, valamint tökéletesen felszerelt legyen a pályanapi kirándulásokhoz. A tetőkialakítás 26 mm-rel nagyobb fejteret kínál, mint az Aventador Ultimae, míg az új egytörzsű 84 mm-rel több lábteret biztosít, így az ülések mögött több hely marad, akár egy golftáska méretű csomagok elhelyezésére. Ez a hely az elülső motorháztető alatti rekesz mellett található, amelybe két kabinkocsi is elfér. Sőt, hogy még kényelmesebbé tegyék az életet a fedélzeten, olyan funkcionális elemeket is beépítettek, mint a középső műszerfal alatt és a két ülés között elhelyezkedő tárolórekeszek, valamint az utasoldali műszerfalba épített pohártartó.
Személyre szabás
A Revuelto a Lamborghini sorozatgyártású modellje, amely a legtöbb személyre szabási lehetőséget kínálja. Valójában 400 karosszériaszín és még több személyre szabási lehetőség áll az ügyfél rendelkezésére, amelyek lehetővé teszik egy teljesen egyedi szupersportautó létrehozását. A Revuelto fenntartható sportossága nem áll meg a plug-in hibrid műszaki jellemzőinél: az összes használt festék vízbázisú, nem pedig oldószer alapú.
A „fenntarthatóság” az egész autó belsejében folytatódik, tükrözve a vállalat figyelmét a pazarlás elkerülésére, amely a Lamborghini univerzum működési módjává vált. Ide tartoznak a Lamborghini „selleriában” a legújabb generációs gépekkel vágott kárpitanyagok: ez a lehető legnagyobb mértékben korlátozza a hulladékot anélkül, hogy befolyásolná a kivitelezési és hímzési folyamatokat, amelyekben a „kézzel készített” továbbra is a Lamborghini kiválósági pontja.
Az utastérre jellemző a látható szénszál jelenléte a műszerfalon, a hatszögletű szellőzőnyílásokban, valamint a műszerfal keretezésére és a központi szellőzőnyílásokra. A kárpit a finom bőröket az új, ultrakönnyű Corsa-Tex anyaggal, Dinamica® mikroszálas anyaggal ötvözi, amely újrahasznosított poliészterből készült vízbázisú gyártási eljárással. A vásárló személyre szabhatja autója belső terét a bőr és a Corsa-Tex kiegyensúlyozott keverékének választásával, vagy preferálhatja az egyik anyagot, 70 színválasztékkal.
Aerodinamica
A Lamborghini Revuelto funkcióinak és stílusának egyedülálló küldetése: aerodinamikai hatékonyság. A szupersportkocsi új elrendezése az Aventadorhoz képest eltérő tervezési követelményeket támaszt, ami befolyásolta az autó aerodinamikai fejlődését. A fejlesztés négy pilléren alapult: hatékonyság; az összetevők közötti szinergia; az összetevők közötti integráció; és tervezés.
Az optimális hatékonyságot a nagy leszorítóerő és a minimális légellenállás kombinálásával érték el. Ennek a stratégiának az egyik kulcseleme az új aktív hátsó szárny, amely minden vezetési körülmény között a legjobb aerodinamikai teljesítményt biztosítja. Emiatt teljesen új hajtóműveket fejlesztettek ki, amelyek három különböző beállításnak köszönhetően minden helyzetben optimálisan kezelik a terhelést.
A szárny helyzete a vezetési módnak és dinamikának megfelelően változik, vagy a vezető saját ízlése szerint manuálisan is módosíthatja a kormánykeréken található külön rotor segítségével. A „zárt” helyzet minimális ellenállást biztosít, például elektromos üzemmódban. Ez a pozíció a legalkalmasabb az üzemanyag-takarékosság szempontjából is. Amikor a szárny „alacsony légellenállásban” van, nagy sebességnél minimális a légellenállás, így javítva a végsebesség értékeit, miközben maximális stabilitást biztosít. A „nagy leszorítóerő-pozíció” viszont maximalizálja a leszorítóerőt azáltal, hogy optimalizálja a Revuelto agilitását és kezelhetőségét.
A Sant’Agata új szupersportkocsijának elülső részét egy szénszálas elosztó különbözteti meg, amelynek középső része radiális elülső éle, oldalsó része pedig ferde, és örvényeket generál, amelyek növelik az elülső terhelést és eltérítik a levegőt, elkerülve a kerekeket. . A középső rész olyan alakú, hogy az áramlást négy hátsó örvénygenerátorhoz irányítja, amelyek az alvázban elhelyezett keskeny ívelt lapátokból állnak, amelyek elengedhetetlenek az autót alul érő légáramlás energiájának növeléséhez. Ez viszont további leszorítóerőt generál, és a légáramlást a diffúzor felé irányítja, ami még soha nem volt ilyen extrém a V12-ben. A diffúzor úgy látja el az aerodinamikai funkciókat, hogy a bejövő áramlást az alvázból egy differenciált csatornarendszeren keresztül vonja ki az alacsony ferdeségű központi rész (11° vs. az Aventador Ultimae 7°-os) és a nagy ferdeségű oldalsó rész (15° vs. 8° az Aventador Ultimae). A diffúzor szerkezeti és hűtési funkciót is ellát a motortér számára.
Összefoglalva, az új tervezési megközelítés lehetővé tette a Revuelto számára, hogy az első aerodinamikai terhelést 33%-kal, a hátsó terhelést pedig 74%-kal növelje az Aventador Ultimae-hez képest (maximális terhelés mellett).
Az alkatrészek közötti szinergia nyilvánvaló az új Lamborghini Revuelto hűtési mintázatának középpontjában. Az elülső radiátor meleg levegőt termel, amelyet megfelelő módon kell kezelni, hogy ne rontsa az oldalsó radiátorok teljesítményét. Az első hűtőrácson lévő kifelé néző lamellák a forró levegő áramlását a keréktől és az oldalsó hűtőktől elirányítják, míg az első lökhárító mindkét oldalán elhelyezett bordák csökkentik az aerodinamikai ellenállást.
Minden elemet úgy terveztek és terveztek, hogy optimalizálják a légáramlást. Még az ajtókilincsek is aerodinamikai funkciót töltenek be az Y-szelvényű szárnyprofilnak köszönhetően: ez a megoldás lehetővé teszi számukra, hogy az elülső motorháztetőből érkező friss levegő áramlását az oldalsó vízszintes bordák egyikére tereljék, és azt a szárny felé irányítsák. radiátor.
Az alkatrészek közötti maximális integráció a fékrendszer hűtési mintájában nyilvánul meg, ahol az aerodinamika a rendszer részévé válik. Az első felfüggesztés terelőpárja és a kerékíveken belüli hűtőrács nem csak az első fékek hűtését javítja – a terelők levegőt szívnak az első diffúzorból és a fékre vezetik –, hanem úgy alakították őket, hogy csökkentsék a fékrendszeren belüli ellenállást. keréktárcsa, korlátozza a kompressziós jelenségeket, miközben növeli az elülső terhelést.
A hátsó végén a hátsó kerekek előtt elhelyezkedő két NACA csatorna összegyűjti az áramlást az alvázból, és a hátsó fékhűtő csatornába irányítja.
A szénszálas tető fontos aerodinamikai szerepet is játszik, szerkezeti funkciójával, amely javítja a belső teret. Az üreges középső résszel ellátott szárnyprofil kialakítás a levegőt a hátsó légbeömlő nyílásokhoz, így a sebességváltón elhelyezett inverterhez és villanymotorhoz irányítja, míg a tető oldalsó térfogata nagyobb teret biztosít a vezető és az utas számára egyaránt.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!