Lamborghini Revuelto

Monofuzelage

A Revuelto egy új, repüléstechnikai ihletésű alvázra, a „monofuselag”-ra épül. A teljes egészében többtechnológiás szénszálból készült monocoque mellett egy kovácsolt kompozitból készült elülső szerkezet is van; gyantával átitatott rövid szénszálakból készült speciális anyag. Ezt a technológiát a Lamborghini már 2008-ban szabadalmaztatta és alkalmazta első szerkezeti alkalmazásaiban.

Az egytörzsű kivitel jelentős előrelépést jelent az Aventadorhoz képest a torziós merevség, a könnyű súly és a menetdinamika tekintetében. Sőt, a Revuelto az első szupersportkocsi, amelyet 100%-ban szénszálas elülső szerkezettel szereltek fel: szénszálat használnak az első kúpos szerkezetekhez is, hogy a hagyományos fémhez képest lényegesen magasabb energiaelnyelést biztosítsanak. szerkezet – duplája az Aventador alumínium elülső vázának – jelentős súlycsökkentéssel kombinálva.

Valójában a Revuelto egytörzsű váza 10%-kal könnyebb, mint az Aventador alváza, az első váz pedig 20%-kal könnyebb alumínium elődjénél. A torziós merevség is javult 40 000 Nm/° értékkel, ami +25%-kal több az Aventadorhoz képest, és garantálja a kategória legjobb dinamikus képességeit.

Az új egytörzsű fejlesztés alapját képező tervezési koncepció az alkatrészek közötti maximális integráción alapul. Ez optimalizált a kiterjedt Forged Composites technológia bevezetésének, valamint a monolit billenőgyűrű fejlesztésének köszönhetően. Ez a szénszál-felhasználás teszi a Revueltót egyedülállóvá a szupersportautó-arénában: az egyelemes gyűrű alakú alkatrész CFRP-ből (szénszálerősítésű műanyag) készül, és az autó tartószerkezetét alkotja. A billenőgyűrű körülveszi és összeköti a kovácsolt kompozit elemeket, például a kádat, az elülső tűzfalat és az A oszlopot.

A kovácsolt kompozit alkatrészek gyártása optimalizálja a hatékonyságot és növeli a fenntarthatóságot a gyártási folyamat során a hűtőberendezések energiafogyasztásának és a hulladékok mennyiségének csökkentésével.

A tetőszerkezetnél megmaradt a hagyományosabb, de nem kevésbé hatékony, előre impregnált anyagú autokláv kompozitgyártás technológiája. Az autoklávozott szénszál magas műszaki, esztétikai és minőségi követelményeknek tesz eleget, kiegészítve a magasan specializált kézi felrakási folyamat mesterségbeli tudásával, amely a kompozit anyagelemek több éves minőségvezérelt házon belüli gyártása eredménye. Ez egy olyan gyártási döntés, amely maximális sokoldalúságot biztosít az ügyfelek számára a tető testreszabása terén.

A hátsó alváz nagy szilárdságú alumíniumötvözetekből készül, és a hátsó kupola területén két fontos üreges öntvény található: ezek a hátsó felfüggesztés lengéscsillapító tornyait és a hajtáslánc felfüggesztését egyetlen alkatrészbe integrálják, zárt tehetetlenségi profillal, jelentős súlycsökkenést garantálva. a merevség növekedése és a hegesztési vonalak jelentős csökkenése.

A Revuelto egy új „nulladik év” a szénszál autógyártásban való felhasználásával kapcsolatban, amelyet az AIM (Automation, Integration, Modularity) mozaikszóban foglalunk össze. Az „automatizálás” az automatizált és digitalizált folyamatok anyagátalakításba történő bevezetését jelenti, miközben megőrzi a hagyományos Lamborghini gyártást, például a kompozitok területén.

Az „integráció” több funkció egyetlen komponensbe történő integrálását jelenti a présöntés fejlesztésén keresztül. Ez az eljárás előmelegített polimereket használ, amelyek lehetővé teszik a különböző hosszúságú, vastagságú és bonyolultságú alkatrészek előállítását, biztosítva az alkatrészek közötti optimális integrációt a nagy torziós merevség garantálása érdekében. Végül a „modularitás” arra utal, hogy az alkalmazott technológiákat modulárissá, ezáltal rugalmasabbá és hatékonyabbá teszik, hogy megfeleljenek a termék összes követelményének és jellemzőjének.

Erőátvitel és elrendezés

Az autó példátlan elrendezést és hajtásláncot mutat be: a szívó, 6,5 literes V12-es, középre szerelt motort három villanymotor egészíti ki, amelyek közül az egyik az új, duplakuplungos nyolcfokozatú váltóba van beépítve. Ezt keresztben szerelik fel, és először helyezik el a belső égésű motor mögé. A Countach napjai óta az erőátviteli alagútban lítium-ion akkumulátor található, amely az elektromos motorokat táplálja.

Az elektromos motorok növelik a teljesítményleadást alacsony fordulatszámon, és az új Revueltót is tisztán elektromos autóvá varázsolják, így az Aventador Ultimae-hez képest 30%-kal csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást[2].

Egyedülálló építészet

A Lamborghini a cég alapítása óta a V12-es motorok szinonimája. A legelső Lamborghini-modell, amely ezt a jellegzetes motort viselte, az ikonikus 350GT volt, amelyet 1963-ban dobtak piacra. Az első alkalom, hogy villanymotort egy Lamborghini 12 hengeres belső égésű motorjához illesztettek, 2019-ben a Siánnal, amely 25 kW-os teljesítményt használt. elektromos motor a V12 előző generációjának támogatására, amely az elektromos energiát szuperkondenzátorban tárolja.

A Revuelto példátlan hibrid architektúrát és a V12 új generációját mutatja be. Az autó a legelső High Performance Electrified Vehicle – HPEV -ként kerül piacra: egy plug-in hibrid szupersportkocsi, amely könnyű, nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amely az alváz középső részében található sebességváltó alagútjában található. Ez egy innovatív megoldás, amely a korábbi V12-hez képest csökkenti a károsanyag-kibocsátást, miközben maximalizálja a teljesítményt.

Az új L545-ös motor 6,5 literes, és a Lamborghini valaha készült legkönnyebb és legerősebb 12 hengeres motorja. Összesen mindössze 218 kilogrammot nyom: 17 kilogrammal kevesebb, mint az Aventador egység. A Revuelto motorja 180 fokkal elforgatható az Aventador elrendezéshez képest. A szuperquadro V12 825 CV-t ad le 9250 fordulat/perc mellett az újratervezett elosztórendszernek köszönhetően, amely támogatja a 9500-as fordulatszám-tartományt. A fajlagos teljesítmény literenként 128 CV, ami a Lamborghini 12 hengeres motorjainak történetének legnagyobb teljesítménye, míg a maximális nyomaték 725 Nm 6750-es fordulatszámon.

A hengerek légbeszívó csatornáit újratervezték, hogy növeljék a levegőellátást és garantálják az optimális légáramlást az égéstérben. A tényleges motoron belüli égés is optimalizálásra került, köszönhetően a kamrában az ionizáció két vezérlőegységgel történő szabályozásának: ez a megoldás már az Aventadorban is használt, és most átkerült az új modellbe. Az új égésrendszerre a megnövelt tömörítési arány is jellemző (12,6:1 az Aventador Ultimae 11,8:1-hez képest). A kipufogógáz folyadékdinamikáját is javították, hogy csökkentsék az ellennyomást nagy fordulatszámon és növeljék a fajlagos teljesítményt.

A Lamborghini autók a kezdetektől híresek voltak egyedülállóan érzelmes és összetéveszthetetlen hangjukról. Különös figyelmet szenteltek az új L545 „hangsávjának”, hogy kihangsúlyozzák a motor hangszínét, amely már alacsony fordulatszámon is dallamos, majd természetes, harmonikus crescendóvá emelkedik.

Elektromos négykerék-hajtás

A Revuelto őrzi a Lamborghini egyik legerősebb hagyományát: a négykerék-hajtást. A belső égésű motoron kívül, amely a hátsó kerekeket látja el energiával, most az első tengelyen debütál pár villanymotor, amelyek mindegyike az egyik első kereket látja el. A nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó felett egy harmadik villanymotor is helyet kapott, amely a választott vezetési módtól és a körülményektől függően képes a hátsó kerekeket táplálni.

A belső égésű motor és a három villanymotor kombinált nyomatéka a szupersportautók tartományában is egyedülálló teljesítményt nyújt: a belső égésű motor 725 Nm-t, az első villanymotorok pedig 350 Nm-t produkálnak. Összességében az erőforrás együttes maximális teljesítménye 1015 CV.

Az elülső két villanymotor olajhűtéses axiális fluxusegység, és kivételes tömeg-teljesítmény arányt kínál: 18,5 kilogramm mindegyik 110 kW-os egységtől. Amellett, hogy erőt adnak az első kerekeknek, nyomatékvektor funkcióval is rendelkeznek, amely optimalizálja a menetdinamikát, és visszanyeri a fékezés során keletkező energiát. Elektromos üzemmódban a Revuelto csak elsőkerék-hajtású az energiafogyasztás optimalizálása érdekében, míg a hátsó tengely elektromos meghajtása szükség esetén aktiválódik.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!