Lamborghini Revuelto

Nulla kibocsátású teljesítmény

A Lamborghini Revuelto nagy fajlagos teljesítményű (4500 W/kg) lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amely a központi alagútban helyezkedik el, a lehető legalacsonyabban tartja a tömegközéppontot és biztosítja az optimális súlyeloszlást. Az akkumulátort egy alsó szerkezeti réteg védi, és az első villanymotorokhoz, a hátsó villanymotorhoz és egy integrált töltőegységhez csatlakozik.

Az akkumulátor 1550 mm hosszú, 301 mm magas és 240 mm széles, és 3,8 kWh teljes kapacitású tasakcellákat tartalmaz. Amikor a töltés nullára csökken, a normál háztartási váltakozó árammal és a töltőoszlop árammal is újratölthető 7 kW teljesítményig, és mindössze 30 perc alatt teljesen újratölthető. Regeneratív fékezéssel az első kerekekről vagy közvetlenül a V12-es motorról is feltölthető mindössze hat perc alatt.

Sebességbe helyezés

Az új platform bevezetése innovatív műszaki döntésekre késztette a sebességváltót: a hibrid plug-in egység idegközpontját. Az új platform bevezetése innovatív műszaki döntéseket hozott a sebességváltó tekintetében: a hibrid plug-in egység idegközpontja. Céljainak elérése érdekében egy új kompakt sebességváltót fejlesztettek ki, amely képes megfelelni egy ilyen erős elektromos erőforrás igényeinek, és a Revueltót követően a Sant’Agata Bolognese szupersportautóinak következő generációját szereli fel. A nedves duplakuplung beépítése a leghatékonyabb és legteljesítmény-orientáltabb megoldásként biztosítja a Revuelto belső égésű motorjának 725 Nm-es nyomatékának optimális kezelését 6750 ford./percnél.

Az új nyolcfokozatú sebességváltó keresztirányban a hosszirányú V12-es motor mögé került, így az alagútban helyet hagy az elektromotorokat tápláló lítium-ion akkumulátornak. Ez egy olyan műszaki megoldás, amely egyedülálló a nagy teljesítményű autók világában, és a Lamborghinit ismét az autógyártás élvonalába helyezi. Az elrendezés segít megőrizni az autó tengelytávját, és támogatja a hatékony súlyelosztást a legjobb vezetési dinamika érdekében.

A Lamborghini 60 éves története során mindössze két másik V12-es autót szereltek fel keresztirányú hátsó sebességváltóval: az 1966-ban piacra dobott forradalmi Miura, amely szintén a középső hátsó keresztirányú motorelrendezést alkalmazta; és az Essenza SCV12, egy sínre fókuszált hiperautó hosszanti motorral és teherhordó keresztirányú sebességváltóval.

Az új sebességváltó belső szerkezetében a szokásos három tengely helyett két különálló tengely található. Az egyik a páros, a másik a páratlan fogaskerekeket kezeli. Mindkettő ugyanarra a rotorra csatlakozik. Ez az elrendezés segít csökkenteni a teljes súlyt, miközben helyet takarít meg.

A nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó (DCT) kifejlesztése egy olyan egység létrehozásának a szándéka, amely mindent megad, ami a sportos vezetéshez szükséges, mint például a gyors sebességváltások, míg a nyolcadik áttétel beépítése segít optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást és a vezethetőséget utazás közben.

Különleges jellemzője a „folyamatos lefelé váltás”, amely fékezés közben több sebességfokozatot is leenged, egyszerűen a bal oldali lapát lenyomva tartásával, így a vezető a teljes irányítás érzését kelti.

Az elektromos alkatrészektől eltekintve az új DCT sebességváltó könnyebb és gyorsabb a váltási sebesség tekintetében, mint a Huracán sorozatban használt hétfokozatú duplakuplungos egység. A keresztirányú elrendezés tágasabb utastér kialakítását is lehetővé tette, így több hely maradt a vezető és az utas mögött a kényelem javítása érdekében.

A duplakuplungos sebességváltó rendkívül kompakt; mindössze 560 mm hosszú, 750 mm széles és 580 mm magas. A teljes tömeg mindössze 193 kg, amely egy új, az autó hibrid architektúrájának alapvető elemét tartalmazza: a hátsó villanymotort, amelynek maximális teljesítménye 110 kW és 150 Nm-es csúcsnyomatéka.

A sebességváltó felett elhelyezkedő villanymotor indítómotorként és generátorként is működik, valamint az erőátviteli alagútban lévő akkumulátoron keresztül energiával látja el az első villanymotorokat. Teljesen elektromos üzemmódban a hátsó kerekeket is képes ellátni erővel, ami az első kerekeket hajtó e-motorok mellett nulla károsanyag-kibocsátású összkerékhajtást tesz lehetővé. A rendszer működése attól függ, hogy melyik vezetési mód van bekapcsolva, köszönhetően a külön szinkronizálóval ellátott lekapcsoló mechanizmusnak, amely lehetővé teszi a duplakuplungos sebességváltóhoz való csatlakoztatást. Amikor a V12-es belsőégésű motornak további teljesítményt ad, a villanymotor P3 állásban van, elválasztva a sebességváltótól, míg P2 állásba mozog, hogy alacsony fordulatszámon és leparkolt állapotban töltse az akkumulátort, indítómotort is kiszolgálva.

A P3-as pozícióban a Revuelto a választott vezetési módtól függően elektromos négykerék-hajtású autóvá válhat, folytatva a Lamborghini négykerék-hajtási hagyományait nulla károsanyag-kibocsátás mellett is.

A hátrameneti fokozatról a két első villanymotor gondoskodik, bár ha extra lendületre van szükség, a hátsó villanymotor is beindul, ami a hátsó tengelyt és a kerekeket aktiválja. Ennek eredményeként a Revuelto mind a négy kerekét zéró emissziós üzemmódban tudja hajtani, még akkor is, ha alacsony tapadási körülmények között tolat.

Abszolút vezetési élmény

A Revueltót úgy tervezték és fejlesztették ki, hogy minden helyzetben és minden tapadási körülmény között abszolút izgalmat és irányítást biztosítson, és a vezető számára olyan szintű magabiztosságot és az autóval való kapcsolatot biztosítson, amilyet korábban soha nem tapasztalt.

Az újítások, amelyek a Revueltót kategóriája csúcsára teszik, többek között az autó architektúrája és egyensúlya; az alváz élvonalbeli megközelítése és az aerodinamikus kialakítás; valamint az új hibrid hajtáslánc, amely lehetővé teszi az elektromos motorok támogatásának maximalizálását és új vezetési módok bevezetését, köztük a zéró emissziós négykerékhajtást, összesen 13 különböző vezetési élmény érdekében.

Az autó példátlan elrendezésű: 6,5 literes szívó V12-es középmotor, három villanymotor, amelyek közül kettő az első e-tengelyen, egy pedig az új, 8 sebességes duplakuplungos sebességváltóba integrálva található. először a belső égésű motor mögött és a V12-re keresztben. Az alagútban, amely a Countach korszaka óta hagyományosan a sebességváltó számára van fenntartva, most egy új, nagy fajlagos teljesítménnyel rendelkező lítium-ion akkumulátor helye, amely meghajtja az elektromos motorokat.

Az új architektúra lehetővé teszi az optimális súlyelosztást (44% elöl és 56% hátul), közelebb hozza őket a tömegközépponthoz és optimalizálja a tengelytáv hosszát, ami tökéletes egyensúlyt eredményez, ami a Revueltót rendkívül mozgékony és mozgékony, ill. mind az úton, mind a kanyarokban hatékony. Ezt a képességet a menetstabilizáló rudak megnövekedett merevsége (+11% elöl és +50% hátul), valamint a csökkentett kormányzási arány (-10% az Aventador Ultimae-hez képest) is növeli. már sikeresen tesztelték a Huracán STO-n. A Revuelto képességeit a négykerék-kormányzás egészíti ki, amely jelentősen hozzájárul a mozgékony, érzékeny és kompakt, ugyanakkor stabil és precíz autó érzéséhez, valamint a speciálisan kifejlesztett Bridgestone Potenza Sport abroncsok, amelyek még jobban nagyvonalú elülső lábnyom (+4% az Aventador Ultimae-hez képest).

Az e-tengelynek köszönhetően a Revuelto Lamborghini története során először vezeti be az elektromos nyomatékvektorálást, és bemutatja a Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0 rendszert. Az elektromos nyomatékvektor növeli az autó agilitását keskeny kanyarokban, valamint stabilitását nagy sebességű kanyarokban, optimálisan osztja el a nyomatékot az egyes kerekeken, és szinergiában működik a négykerék-kormánnyal. Ezenkívül a hagyományos rendszerekkel ellentétben az új nyomatékvektor csak akkor avatkozik be a fékekbe, ha feltétlenül szükséges, hogy maximalizálja a hatékonyságot, természetesebb vezetési stílust és még magasabb szintű teljesítményt biztosítson. Fékezéskor az e-tengely és a hátsó villanymotor hozzájárul a lassuláshoz, csökkentve a fékre nehezedő terhelést az akkumulátor újratöltése közben.

A futómű jelentős mértékben hozzájárul a jármű dinamikájához is. A Revuelto az első Lamborghini, amelyet az új, repülés által ihletett egytörzsű, ultrakönnyű integrált szénszálas szerkezettel szereltek fel (10%-kal kisebb súlyú, mint az Aventador alvázé), amely egyesíti a nagy energiaelnyelési teljesítményt a megnövelt torziós merevséggel (+25%). az Aventadorhoz képest), ami a Revueltót kivételesen stabillá teszi, és hozzájárul az autó általános kompaktságának és érzékenységének érzetéhez.

Az aktív aerodinamika alapvető szerepet játszik a hatékonyság és a leszorítóerő új szintjének elérésében: +61%, illetve +66%, nagy terhelési helyzetekben az Aventador Ultimae-hez képest, különösen az elülső elosztónak és a tetőkialakításnak köszönhetően, amely a légáramlást a légáram felé tereli. a nagy hatásfokú hátsó szárny. Az aerodinamika szinergiában működik a félaktív lengőkaros felfüggesztéssel, amelyet a kifejezetten a Revuelto számára tervezett Lamborghini Vertical Control rendszer vezérel, amely elektronikusan kezeli a függőleges erőcseréket, például a pálya közbeni hirtelen terhelésátadásokat, igazítva a felfüggesztést és a hátsó szárny viselkedését. idő.

A legnagyobb teljesítményű helyzetekre való reagálás érdekében a fékrendszert és a fékhűtőrendszert is újratervezték. Az autó a legújabb generációs CCB Plus (Carbon Ceramic Brakes Plus) funkcióval rendelkezik. A hat helyett tíz dugattyús első féknyergek 410×38 mm-es tárcsákkal vannak kombinálva (a korábbi 400×38 mm-es Aventador Ultimae helyett); hátul 4 dugattyús féknyergek és 390×32 mm-es tárcsák (a korábbi 380×38 mm-es helyén). A tárcsákat súrlódó réteg borítja a jobb teljesítmény, hőkezelés és akusztikus kényelem érdekében fékezéskor.

Az aerodinamika hozzájárul a rendszer hatékonyságához, mivel az első felfüggesztési lécpár és a kerékíveken belüli hűtőrács nem csak az első fékek hűtését javítja – a szalag az első diffúzorból szívja a levegőt és a fékre vezeti –, hanem úgy alakították ki, hogy csökkentsék az ellenállást a keréktérben, korlátozva a kompressziós jelenségeket, miközben növelik az elülső terhelést. Ezenkívül a hátsó kerekek előtt elhelyezkedő két NACA csatorna összegyűjti az áramlást az alvázból, és a hátsó fékhűtő csatornába irányítja.

A hibrid rendszerrel együtt debütált három új, dedikált vezetési mód: Recharge, Hybrid és Performance, amelyeket a Città (City), Strada, Sport és Corsa üzemmódokkal kombinálnak, amelyek az áttervezett kormánykeréken található két rotor segítségével választhatók. összesen 13 dinamikus beállítás, amelyek kiemelik a Revuelto különböző személyiségeit és lehetőségeit a helyzettől és az út vagy pálya típusától függően, amelyen vezetik.

A Città például az a vezetési mód, amelyet a városi központok mindennapos vezetésére terveztek, szintén nulla károsanyag-kibocsátás mellett; Ha az elektromos motorokat tápláló lítium-ion akkumulátort újra kell tölteni, és nincs elérhető töltőállomás, a V12 beavatkozik, hogy néhány perc alatt teljesen feltöltse (Recharge mód). Ez lehetővé teszi például a kibocsátási korlátozásokkal rendelkező történelmi városközpontok elektromos üzemmódban történő elérését. A felfüggesztési rendszer, a kipörgésgátló és a sebességváltó maximális kényelmet biztosít, ahogy a csökkentett aerodinamikai légellenállás teszi a Cittát a legüzemanyag-takarékosabb üzemmódtá, maximális teljesítménye 180 LE-re korlátozódik.

A Strada mód tökéletesen alkalmas a dinamikus mindennapi vezetésre és a hosszú utakra, ötvözi a fokozott kényelmet a fokozott sportossággal, és akár 886 CV-t is kifejt. A V12 mindig aktív, és biztosítja az akkumulátor állandó újratöltési állapotát is, amely optimalizált és a maximumra van tolva Feltöltés módban. Az első e-tengely támogatja a nyomatékvektorálást, az aktív aerodinamika pedig maximális stabilitást biztosít nagy sebességnél, például autópályán.

A Sport mód kiválasztása megváltoztatja a Revuelto személyiségét, és az autó viselkedése izgalmas vezetési élményt kínál, szórakoztató vezetési és érzékeny tájolással a három kombinálható mód mindegyikében: Újratöltés, Hibrid és Teljesítmény. A belsőégésű motor, a hibrid rendszerrel segítve, mindhárom helyzetben aktív, maximálisan 907 CV teljesítményt ad le, a V12-es hangja pedig a leglenyűgözőbb hangnemben fejeződik ki. A sebességváltó maximális reakciókészséggel reagál, míg a felfüggesztés és az aerodinamika fokozza az autó mozgékonyságát és vezetési élményét a kanyarokban.

A dinamizmus és a teljesítmény csúcsát mind a teljesítmény, mind a hangzás tekintetében a Corsa jelenti, a vezetési mód, amely a Revuelto dinamikus képességeit hivatott kiemelni a pályán. Performance módban a hajtáslánc 1015 CV leadásával fejezi ki potenciáljának csúcsát, a hibrid rendszer vezérlése pedig úgy van kalibrálva, hogy a legtöbbet hozza ki az e-tengelyből mind a nyomatékvektor, mind az összkerékhajtás tekintetében. ultrasportos, mégis hozzáférhető hajtás. Corsa Recharge módban lehetőség van az akkumulátor fontossági sorrendbe állítására, maximalizálva annak újratöltését. A szakértő vezetők számára lehetőség van az ESC letiltására is, hogy aktív kezelőszervek nélkül is maximálisan kihasználhassák a rendelkezésre álló teljesítményt, és teljes erővel megtapasztalhassák az állóindítás izgalmát a „launch control” funkciónak köszönhetően, amely a gomb lenyomva tartásával aktiválható. a bal oldali rotor közepén.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!