Lamborghini Temerario
Az új Lamborghini szupersportautó a saját bajnokságában szerepel: egy 920 CV-s, ikerturbós V8-as hibrid hajtáslánc, amely a legmagasabb szintű teljesítményt és kényelmet kínálja a páratlan vezetési élményért
Sant’Agata Bolognese/Monterey, Kalifornia, 2024. augusztus 16. – Az Automobili Lamborghini bemutatja a Temerario-t[1], a vadonatúj szupersportkocsit, amelyet ikerturbós V8-as hibrid hajtáslánccal szereltek fel, amely újradefiniálja a teljesítmény, a vezetési élmény és a kényelem fogalmát. A Temerario a Lamborghini High Performance Electrified Vehicle (HPEV) sorozatának második modellje a Revuelto[2] után, és az Urus SE[3] piaci debütálását követően fejezi be a Sant’Agata Bolognese termékcsaládjának hibridizációját.
A 2024-es Monterey Car Week sztárja, a Temerario a szupersportautók szegmensének új etalonjaként mutatkozik be, kategóriaverő teljesítményének köszönhetően. Az új hibrid hajtáslánc egy teljesen új ikerturbós V8-as motort ötvöz három villanymotorral, amelyek összteljesítménye 920 CV. A duplaturbós V8-ast a semmiből tervezték és fejlesztették Sant’Agata Bolognese-ban, és ez az első és egyetlen sorozatgyártású szupersportkocsi-motor, amely képes elérni a 10 000-es fordulatszámot. A teljesítmény abszolút reveláció: 340 km/h feletti maximális sebesség, 0-100 km/h (0-62 mph) mindössze 2,7 másodperc alatt.
„A Temerario egy igazi „fuoriclasse”: egy autó a saját bajnokságában, rendkívüli és innovatív jármű műszaki és stílusbeli szempontból egyaránt” – mondja Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója. „Minden új Lamborghininek teljesítményben meg kell haladnia elődjét, ugyanakkor károsanyag-kibocsátási szempontból fenntarthatóbbnak kell lennie. A Temerario-val a Direzione Cor Tauri tervünkben szereplő villamosítási stratégia kulcsfontosságú fejezetét fejeztük be: mi leszünk az első luxusautó-márka, amely teljesen hibridizált választékot kínál.”
[1] A járművet még nem kínálják eladásra, ezért nem vonatkozik rá az 1999/94/EK irányelv. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok a típusjóváhagyási szakaszban vannak.
[2] A Revuelto fogyasztási és emissziós értékei: Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,86 l/100 km; Kombinált teljesítményfelvétel: 10,1 kWh/100 Km; Kombinált CO2-kibocsátás: 276 g/km; Kombinált CO2 hatékonysági osztály: G; Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral: 17,8 l/100km; Kombinált CO2-kibocsátás és lemerült akkumulátor hatékonysági osztályok: G; [WLTP].
[3] Az Urus SE fogyasztási és kibocsátási értékei: Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,08 l/100 km; Kombinált teljesítményfelvétel: 39,5 kWh/100 Km; Kombinált CO2-kibocsátás: 51,25 g/km; Kombinált CO2 hatékonysági osztály: B; Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral: 12,9 l/100km; Kombinált CO2-kibocsátás és lemerült akkumulátor hatékonysági osztályok: G; [WLTP].
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!