Lamborghini Urus SE – Thaiföldön is debütált az első Plug-in Hybrid Super SUV

Új dizájn, 800 CV teljesítmény, több mint 60 km-es hatótáv elektromos üzemmódban, kategóriája legjobb teljesítménnyel és csúcssebességgel

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

 

A Lamborghini Bangkok bemutatta a régóta várt Urus SE-t[1], a Lamborghini Super SUV első plug-in hibrid változatát, több mint 300 tisztelt vendég előtt a The Summer House-ban, a Nai Lert Parkban. Az új dizájnnal, optimalizált aerodinamikával, példátlan fedélzeti technológiával és 800 CV-os hibrid hajtáslánccal a PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) változat az Urus S[2]-en mozog kényelem, teljesítmény, hatékonyság, károsanyag-kibocsátás és vezetés tekintetében. öröm. A „két szívnek”, a termikusnak és az elektromosnak köszönhetően a nyomaték és a teljesítmény a valaha volt legmagasabb, így az SE egyedülálló helyet biztosít kategóriájában, és 80%-os károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet.

Francesco Scardaoni, az Automobili Lamborghini Ázsia-csendes-óceáni régióért felelős igazgatója elmondta: „Thaiföld Délkelet-Ázsia egyik kulcsfontosságú piaca, és nagyon örülök, hogy bemutathatom az Urus SE-t Thai Lamborghini ügyfeleinknek és rajongóinknak. Az új Urus SE a Super SUV evolúció korszakának alapja az elektromosítás fázisában, és egyben jelentős mérföldkő a márka számára. Hiszem, hogy ez az autó a márka értelmezése, amely túlmutat, és hogyan forradalmasítottuk az autók világát ikonikus Super SUV-unkkal.”

Apichat Leenutaphong, a Lamborghini Bangkok vezérigazgatója szintén ezt mondta: „Remek lehetőség a thai Lamborghini rajongóink számára, hogy közelről megtekinthessék az Urus SE-t a The Summer House-ban, a Nai Lert Parkban, alig 1 hónappal a világpremier után. Az Urus SE piacra dobásával biztosak vagyunk abban, hogy ezt a legújabb modellt a Lamborghini Thai rajongók országszerte jól fogadják majd.”

Páratlan vezetési élmény

Az Urus SE páratlan vezetési élményt kínál a plug-in hibrid rendszernek is köszönhetően, amely segít javítani a jármű teljesítményét és dinamikáját bármilyen felületen és bármilyen körülmények között: innovatív műszaki megoldások révén nagyobb nyomatékot és teljesítményt biztosítanak minden fordulatszámon. mint például az elektromos nyomatékvektor rendszer bevezetése a két tengely között, és az elektronikus hátsó differenciálmű.

„A projekt alapvető küldetése egyértelmű volt: a legkorszerűbb teljesítményt a Lamborghini DNS-ére jellemző kompromisszumok nélküli karakterrel kombinálva” – kommentálta a műszaki vezérigazgató-helyettes, Dr. Ing. Rouven Mohr. „Az Urus SE kategóriája élén áll a vezetés élvezetét és menetdinamikáját tekintve. Ez egy olyan jármű, amely harmonikusan ötvözi a különböző tulajdonságokat: abszolút kényelmet és ugyanakkor teljesítményt és élvezetes vezetést, ami semmihez sem hasonlítható élményt nyújt.”

A ikerturbós 4.0 V8-as motort úgy alakították át, hogy optimális szinergiában működjön együtt az elektromos hajtáslánccal. 620 CV teljesítményt (456 kW) és 800 Nm nyomatékot fejleszt ki; a tüzelőberendezés egy elektromos hajtáslánccal van kombinálva, amely 192 CV (141 kW) teljesítményt és 483 Nm nyomatékot ad le. A maximális teljesítmény elérése során a fő hangsúly az ICE és az e-motor közötti kalibrációs stratégián volt, amely eléri a 800 CV összteljesítményt, hogy optimális teljesítménygörbét biztosítson minden vezetési módban és minden felületen. A 25,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor a raktérpadló alatt és az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálmű fölött található.

A 8-fokozatú automata sebességváltó belsejében elhelyezett állandó mágneses szinkron villanymotor a V8-as belsőégésű motor lendületeként, de vonóelemként is szolgálhat, így az Urus SE 100%-ban elektromos 4WD járművé válik, amely több mint 60 km megtételére képes. EV mód.

Az Urus SE-n debütált az új, középen elhelyezett, hosszirányú elektromos nyomatékvektorrendszer, amely elektrohidraulikus többtárcsás tengelykapcsolóval rendelkezik, amely változóan és folyamatosan osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az osztómű szinergiában működik a hátsó tengelyre szerelt új, korlátozott csúszású, elektronikus differenciálművel, „igény szerint” túlkormányozva a járművet, hogy egy fajtiszta szupersportautó érzetét közvetítse.

Mindkét rendszert úgy tervezték és kalibrálták, hogy a legjobban megfeleljen bármilyen tapadási állapotnak és vezetési stílusnak, maximális tapadást és mozgékonyságot biztosítva akár versenypályán, akár sivatagi dűnéken, jégen vagy szennyeződésen.

A kategóriájában egyedülálló Urus SE nagyobb nyomatékot és teljesítményt kínál bármilyen fordulatszámon vagy vezetési körülmények között. A rendszer 800 CV (588 kW) összteljesítményt fejleszt 6000-es fordulatszámon és 950 Nm össznyomatékot, amely már elérhető 1750-es és 5750-es fordulatszámon, így minden szögből kategóriája legjobb teljesítményét biztosítja. Ez a továbbfejlesztett súly-teljesítmény aránynak is köszönhető: 3,13 kg/CV (szemben az Urus S 3,3-mal). Az Urus SE mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra (Urus S: 3,5) és 0-ról 200 km/h-ra mindössze 11,2 másodperc alatt (Urus S: 12,5), végsebessége pedig 312 km/h ( Urus S: 305 km/h). Ezek a számok az SE-t a valaha volt legerősebb Urussá és a szegmens leggyorsabb sorozatgyártású autójává teszik, új mércét állítva fel a Super SUV kategóriában.

Tervezés és aerodinamika

Az Urus SE újradefiniálja annak a modellnek a stilisztikai kánonját, amely megváltoztatta a SUV-tervezés paradigmáit, miközben vonalait frissítették azzal a kifejezett céllal, hogy optimalizálják az aerodinamikai hatékonyságot.

A dizájn kiemeli a forma dinamikáját, kiemelve a jármű sportosságát és izmosságát. Az elülső rész egy új, lebegő kialakítású motorháztetőt kapott, ahol a vágási vonal hiánya a folytonosság érzetét kelti, és felerősíti az Urus SE sportos stílusát, emlékeztetve a Revuelto által bevezetett új stíluskoncepciókra[3]. További újdonságok közé tartoznak a mátrix LED technológiát alkalmazó fényszórócsoportok, amelyek a Lamborghini márka bikájának farkából ihletett vadonatúj fényjelzést, valamint az újratervezett lökhárítót és az első rácsot mutatják be.

„Az Urus dizájnja és arányai továbbra is összehasonlíthatatlanok, és teljesen felismerhetők Lamborghiniként” – mondta a Lamborghini formatervezési igazgatója, Mitja Borkert. „Ugyanakkor az Urus SE rendkívül kifinomult fejlesztést kínál, amely összhangban van új ikonikus és alapvető tervezési filozófiánkkal, és ami fontos, hogy a luxus érzetét és a még több Ad Personam lehetőséget biztosítsa. Az ihletet a Revueltóból merítettük a lebegő motorháztetővel, így nagyon letisztult és izmos első kialakítást értünk el. A legmodernebb első lámparendszer egy új, jellegzetes DRL-jelet integrál. A hátsó rész a szélesebb kiállást hangsúlyozza, az új diffúzorra és az alacsonyan elhelyezett rendszámtáblákra helyezve a hangsúlyt, míg a hátsó háló az olyan Lamborghini szupersportkocsiktól merít ihletet, mint a Gallardo. A belső kialakítás követi a „Fel like a pilot” filozófiánkat, fokozva a vezető és a digitális rendszer közötti interakciót.”

Hátul a raktérajtót teljesen újratervezték, a Gallardo ihlette folytonosságot bevezetve, amely harmonizálja a vonalakat a hátsó lámpacsoportok „Y” lámpákkal való összekapcsolásával és az új hátsó diffúzorral, amely még sportosabb arányokat ad a járműnek. Az új légterelővel együtt a diffúzor 35%-kal növeli a hátsó leszorítóerőt nagy sebességnél az Urus S-hez képest, tovább javítva a jármű stabilitását.

Az aerodinamikai hatékonyságot az új karosszéria alatti szellőzőnyílások és a megújult légcsatornák is javítják, amelyek több légáramot vezetnek a mechanikai és motoralkatrészek hűtésére: 15%-os növekedés az eredeti Urushoz képest. Az elülső rész új kialakítása az aerodinamikai alsó rész optimalizálásával kombinálva a fékrendszernek szánt légáramlások kezelését is javította, a léghűtés 30%-kal javult az előző rendszerhez képest.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!