Látványos formatervvel és luxusszintű kényelemmel érkezik a legújabb RAV4
A vadonatúj Toyota RAV4 futurisztikus, a dinamikát a robosztussággal ötvöző formaterve egyértelmű sikert aratott a Párizsi Autószalonon. A meggyőző külsőhöz hasonlóan prémium belső kialakítás és a luxusautókat idéző kényelmi funkciók is társulnak.
A Toyota formatervezői a TNGA padlólemeznek hála az új RAV4 esetében a szegmens többi modelljénél stílusosabb és erőteljesebb SUV-karakterű autót alkothattak. Az a tény, hogy a TNGA számos szabványos részegységet tartalmaz, jelentősen leegyszerűsítette a fejlesztést, így a formatervezőknek is több idejük volt a merőben újszerű megjelenés kialakítására. Mind a külső, mind a belső részleteknél a sokszögletű formák dominálnak, erőt és egységet sugározva. A markáns formaterv és az öntöltő hibrid hajtáslánc kombinációja az új RAV4-et olyan kiemelkedő tulajdonságokkal ruházza fel, amelyek mind a modellnek, mind pedig a Toyota márkának számos új hívet szerezhetnek. Az egyik kulcsfontosságú elem a megemelt hasmagasság (+15 mm), amit a nagyobb átmérőjű kerekekkel sikerült elérni, így az autó többféle célra is alkalmassá vált. A külső megjelenés markáns és egyéni, a forma egységesen, az autó elejétől kiindulva halad végig oldalt és ér hátra, kihangsúlyozva a jármű erős karakterét és az SUV-kra jellemző képességeit. Elöl fontos szempont volt a szélesség és az erőteljes kiállás, amit a lökhárítók alsó részének kialakításával valósítottak meg, hátul pedig a lámpák és a szélvédő vízszintes vonalai keltenek hasonló hatást, amelyek a széleken élesen lefelé fordulnak, a kerekek felé irányítva a tekintetet, és kihangsúlyozva a formavilág „sokszögletű” hatását. Az utastér szintén egyéni karakterű lett, kiváló minőséggel és precíz kivitelezéssel. A kabinban bőségesen találhatók kellemesen puha felületek, beleértve a műszerfalat és az ajtóburkolatokat is. A Toyota FT-AC tanulmányautóban megismert szimmetrikus formákat és sokszögletű mintákat itt is alkalmazták, s mindezt egységes hatást keltő felület-kidolgozásokkal, színekkel és háttérvilágítással kombinálták. A vadonatúj kapcsolók tökéletesen sima illesztésűek és kényelmesen kezelhetők, amire jó példa a nyomógombokkal/forgókapcsolókkal szabályozható klímaberendezés. A TNGA architektúra további előnyeként a vízszintes tagolású, az ajtóburkolatokkal szinte egybeolvadó műszerfal alacsonyan húzódik, ami vizuálisan szélesíti az utasteret, és jobb kilátást biztosít a vezetőnek. Az első ülések közötti nagyméretű, nyitott középkonzol funkcionális, SUV-kra jellemző megoldás. A tervezők különös figyelmet fordítottak arra, hogy számos hasznos és könnyen hozzáférhető tároló álljon a vezető és az első utas rendelkezésére. Szintén a TNGA alapnak köszönhető, hogy tágas utastér mindenki számára kimagasló komfortot kínál, és hogy a csomagtér még emellett is kifejezetten nagy. A túlnyúlások 35 mm-es csökkentésével (-5 mm elöl, -30 mm hátul) az új modell 5 mm-rel rövidebb lett (4,600 mm), így az autó megtartotta könnyed manőverezhetőségét, miközben a nagyobb utastér érdekében a tengelytáv 30 mm-rel hosszabb lett (2,690 mm). Az új RAV4 teljes szélessége 10 mm-t nőtt (1,855 mm), és mind az első, mind a hátsó nyomtávja nagyobb. A teljes magasság ugyanakkor 10 mm-rel csökkent (1,650 mm).
Komfort és kényelem a fedélzeten
A tervezési folyamat során kiemelt szerepet kapott a biztonságot szolgáló jó kilátás. A TNGA padlóelemez lehetővé tette, hogy a gépháztető az eddiginél 15 mm-rel alacsonyabban hízódjon, így a vezető 2 fokkal nagyobb szögben tekinthet előre. A visszapillantók is alacsonyabbra kerültek, tartóik az ajtólemezekből nyúlnak ki. Az A-oszlopok vékonyabbak, mélyebben húzódik az övvonal, hátul nagyobb a hátralátást biztosító üvegfelület, és elérhető a digitális visszapillantó is (erről a Felszereltség fejezetben olvashatók további részletek). Az új TNGA alkalmazásával jobb vezetői üléspozíciót és precízebb irányíthatóságot sikerült kialakítani, méghozzá anélkül, hogy ez rontotta volna az SUV-kra jellemző „parancsnoki állás” jellegű kilátást. A vezető csípőmagassága 15 mm-rel lejjebb került, de a kormánykerék állítási tartománya 50%-kal nagyobb lett. Mindez a széles tartományban állítható ülésekkel, az ideálisan elhelyezett pedálokkal és kapcsolókarokkal lehetővé teszi (a járművezető alkatától szinte függetlenül) az ideális üléspozíció kialakítását. A hátul utazók komfortját növeli a bal/jobb oldalon 40 mm-rel megnövelt tér, a bővebb hátsó lábtér és a két szellőzőnyílás. A nagyobb szögben kitárható hátsó ajtók, és az itt szintén alacsonyabb csípőmagasság hozzájárul a kényelmesebb be- és kiszálláshoz, valamint megkönnyíti a hozzáférést a gyerekülésekhez is. A hátsó ülések mögött húzódó, teljesen sík és 60 mm-rel hosszabb rakodófelületnek köszönhetően a tágas csomagtér jobban kihasználható, mint a 79 literrel kisebb kapacitású elődé. A hátsó ülések ledönthetők, és a csomagtér használhatóságára jellemző, hogy egy 29 colos kerékméretű kerékpár a kerekek kiszerelése nélkül is befér ide. A raktérpadló két szinten rögzíthető, és praktikus tulajdonsága, hogy a piszkos holmik szállításakor megfordítható. A hátsó ülések támlái 60:40 arányban osztottak, és a csomagtér mindkét oldalán csomagrögzítő hálók találhatók. A csomagtér ajtajának markolata akasztóként is használható, és az elektromos mozgatású csomagtérajtó kézhasználat nélkül is nyitható-zárható.
Panoráma monitor, panoráma üvegtető és JBL audiorendszer
Az új RAV4 további prémium tartozékai közé tartozik a panoráma monitor, ami lehetővé teszi az autó környezetének teljes, 360 fokos áttekintését, beleértve a madártávlati nézetet is. Ez a funkció különösen hasznos lehet a terepen, főleg ha olyan helyen kell manőverezni, ahol a vezető számára szabad szemmel nem látható akadályok növelhetik a kockázatot. Az eleve tágas kabin térérzete tovább fokozható a nyitható panorámatetővel. Ami a fedélzeti szórakoztatást illeti, a Toyota partnere a prémium audiorendszerek szakértője, a JBL volt, így az utasoknak igazán különleges zenei élményben lehet részük. A kimondottan az új RAV4-hez tervezett hifi kilenc hangszóróval varázsol hamísítatlan koncertélményt az utastérbe. A rendszer JBL feliratú magashangsugárzókat, nagy teljesítményű új mélynyomót és erősítőt, valamint a digitális zenefájlokat helyreállító, és így kitűnő hangminőséget biztosító Clari-FiTM technológiát is felvonultat.
Gazdag felszereltség
A RAV4 felszereltsége ékesen bizonyítja, hogy a Toyota folyamatosan a legújabb innovációkat vezeti be a kiemelkedő biztonság, a kényelem és a mindennapi használhatóság érdekében. Kiviteltől függően az alapfelszereltséghez tartozó vagy megvásárolható tartozékok, illetve funkciók között olyan tételek sorakoznak, mint az elektromosan működtethető panorámatető, a szellőztethető ülések és az okostelefonok indukciós (vezeték nélküli) töltése. Az utastérben akár öt USB porthoz csatlakoztathatók a mobileszközök. Az új Toyota RAV4 nagyvonalú felszereltséggel jelenik meg az európai piacokon, és minden modellen alapfelszereltségként kínálja a Toyota Safety Sense rendszert, benne az eCall segélyhívó. Már a belépő szintű modellben is szériatartozék a LED fényszóró, valamint a 7 colos képernyővel összekötött audiorendszer és a 4,2 colos TFT multi-információs kijelző. Az autóhoz olyan felszereltségi tételek is elérhetők, mint a 18 colos könnyűfém keréktárcsa, az intelligens, kulcs nélküli ajtónyitás, az utastér minden részére kiterjedő, lágy tapintású burkolatok, a bőrkárpitozás, a vetítőlencsés LED fényszóró, a sötétített, hővédő hátsó üvegezés és az elektromosan mozgatható csomagtérajtó.
Selection kivitel
A Selection modellváltozat egyedi megjelenéséről kétszínű fényezés (a fekete tetővel négyféle kontrasztos karosszériaszín párosítható), vetítőlencsés LED fényszórók és 18 colos, a feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak. Az utasok sportos ülésekben foglalhatnak helyet, a tetőkárpit fekete, az ülések huzatát pedig kék betétek díszítik, ami még hatásosabban kihangsúlyozza az autó kiváló minőségét. Opciós csomagok és különféle tartozékok széles választéka áll a vevők rendelkezésére, hogy könnyen összeállíthassák az életstílusuknak leginkább megfelelő RAV4-est.