LBX – Dinamikus teljesítmény egy új Lexus platformon

Az LBX az első Lexus modell, amelyet a kisautók számára készült GA-B platform egyik változatára építettünk. Alapvetően úgy alakítottuk át az alapokat, hogy azok megfeleljenek a Lexus követelményeinek, így az alacsony súlypont, a széles nyomtáv, a rövid túlnyúlások és a rendkívül merev karosszéria előnyeit élvezi az LBX is. Ez egyben az autó élménydús karakterének alapja is, segítve a Lexus Driving Signature megvalósulását az eddigi legkisebb testben. Ez természetes kommunikációt teremt a vezető és az autó között, amely mindenkor magabiztosságot, irányítást és kényelmet biztosít.

Endoh főmérnök a következőkre hívta fel a figyelmet: „Annak érdekében, hogy érezhető legyen a Lexus modellekre jellemző „eggyé válás az autóval”, azon dolgoztunk, hogy olyan közvetlen vezethetőséget érjünk el, amely maximalizálja az autó kis méretének és könnyű tömegének előnyeit. Ugyanakkor minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettünk az alapvető jellemzők csiszolására anélkül, hogy csak az elektronikus vezérlőkre hagyatkoznánk.”

A karosszériát szerkezeti ragasztókkal és rövid osztású hegesztéssel, valamint merevítések stratégiai elhelyezésével erősítettük meg. Ugyanakkor a jármű tömegét a könnyű anyagok – többek között az alumínium motorháztető és az öntött műgyanta kerékívek, lengőkarok és alsó ajtóelemek – használatával csökkentettük. A középső oszlopok és a lökhárító megerősítését erős, ugyanakkor könnyű, melegen sajtolt anyagokkal kiviteleztük.

Az, hogy a csípőpontot 285 milliméterre állítottuk be, segít abban, hogy a vezető nagyobb egységet érezzen a járművével, miközben kiváló kilátással rendelkezik a kormány mögül, különösen városi forgalomban.

Az első és a hátsó felfüggesztéseket nagy merevségre és könnyű tömegre terveztük, így az LBX agilis, stabil kanyarodási- és kormányzási reakciót biztosít kifinomult menetkényelme mellett. Elöl minden változat MacPherson rugóstag kialakítással rendelkezik, míg az elsőkerékhajtású modellek hátul csatolt lengőkaros, az összkerékhajtású LBX verziók pedig kettős keresztlengőkaros elrendezést kaptak.

Az elektronikusan vezérelt fékrendszer része a stabilitásvezérlés. Ez automatikusan egyensúlyba hozza az első és a hátsó fékerő-eloszlást, hogy elnyomja a karosszéria dőlését és fenntartsa az egyenletes, megnyugtató teljesítményt. Segít csökkenteni a jármű dőlését kanyarodáskor, valamint kényelmesen és stabilan tartja az autót, miközben kiszűri a rezgéseket is.

https://www.youtube.com/watch?v=cqsLP7qseRU