LBX hajtáslánc
- Új 1,5 literes Lexus öntöltő hibrid hajtáslánc
- 136 lóerős (100 kW) teljesítmény és 185 Nm maximális forgatónyomaték
- Kompakt, könnyű, háromhengeres motor világklasszis hőhatékonysággal
- Az új bipoláris hibrid akkumulátor nagyobb teljesítménysűrűséget és teljesítményt kínál, támogatva a közvetlen, egyenletes gyorsulást
- Opcionális E-Four összkerékhajtási rendszer
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Az LBX új, öntöltő hibrid hajtásláncot kapott, amely egyszerre rendkívül hatékony és az akkumulátoros elektromos hajtásra jellemző gyors, közvetlen gyorsulásra hangolt. Ez az egyik kulcseleme annak, hogy az LBX-nek élvezetes karaktert adjon, és biztosítsa a Lexus Driving Signature mindenre kiterjedő előnyeit.
A rendszer összteljesítménye 136 lóerő (100 kW), csúcsnyomatéka pedig 185 Nm, ami az elsőkerék-hajtású modell esetében 9,2, összkerékhajtással 9,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást biztosít. A hivatalos WLTP kombinált ciklusra vonatkozó adatok 4,4 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztást és 100 g/km-es CO2-kibocsátást mutatnak.
1,5 literes VVT-iE motor
Az 1,5 literes háromhengeres motor világklasszis termikus hatékonysággal rendelkezik, amelyet a nagysebességű égés támogat, amelyet a Forma-1-es műszaki megoldásokból kifejlesztett technológiákkal érnek el, többek között hosszabb lökettérfogattal, megnövelt szelepszöggel és lézerrel bevont szívószelepülésekkel. Az ultrakönnyű dugattyúkat magas fordulatszámon nyújtott teljesítményre tervezték, és gyantaszoknyás bevonattal rendelkeznek, amely csökkenti a hengerfallal való súrlódást.
Még magasabb termikus hatékonyságot eredményez a változó hűtőrendszer, amely a motor üzemállapotának és a külső hőmérsékletnek megfelelően állítja be a hűtőfolyadék áramlási sebességét. Ez gyorsabb motormelegedést eredményez és csökkenti a súrlódási veszteségeket, hozzájárulva az üzemanyag-fogyasztáshoz és támogatva a légkondicionáló hatékony működését.
Elektronikus, intelligens, változó szelepvezérlés a szívóoldalon: a VVTi-E támogatja az üzemanyag-fogyasztás és a teljesítményre adott válasz jó egyensúlyát, még alacsony fordulatszámon vagy alacsony olajhőmérséklet esetén is.
Hibrid transaxle
A Lexus kis teljesítményű hibrid rendszere új transaxle egységet használ, amelyet a súly- és helytakarékosság jegyében terveztek. Ennek ellenére 17 százalékkal nagyobb teljesítményt nyújt, mint az azonos méretű hagyományos egységek, miközben üzemanyag-fogyasztás, csendes futás és alacsony károsanyag-kibocsátás szempontjából is osztályelső.
A mesterséges intelligencia eszközeit a modellalapú fejlesztéssel (MBD) és a precíziós mérésekkel együtt használták a transaxle újratervezése során, hogy csökkentsék a sebességváltó méretét és rövidebb transaxle egységet érjenek el. Még több helyet takarít meg, hogy a két elektromotor-generátor külön tengelyen helyezkedik el. Minden elemet alaposan megvizsgáltak, hogy a méret és a súly csökkentésének módjait a teljesítmény és a minőség feláldozása nélkül találják meg. A részletek között szerepel az új fogazat kialakítása, a kenési és hűtési mechanizmusok, a burkolat kialakítása és az alacsony viszkozitású olaj használata.
Az új teljesítményvezérlő egység (PCU) kellően kompakt ahhoz, hogy közvetlenül a transaxle fölé szereljék, ami segít biztosítani a motorház alacsony vonalvezetését, és következésképpen támogatja az üzemanyag-hatékonyságot és a gyalogosvédelmet.
Új bipoláris hibrid akkumulátor
Az LBX a vadonatúj RX után a második Lexus modell, amely új, nagyteljesítményű, bipoláris nikkel-fémhidrid (NiMH) hibrid akkumulátorral rendelkezik.
Az innovatív bipoláris technológia lehetővé teszi, hogy egy kompaktabb és könnyebb akkumulátoregységből nagyobb teljesítménysűrűséget lehessen elérni. A válaszkésleltetés a felére csökken, ami hozzájárul a dinamikus, élvezetes vezethetőséghez, és alacsony fordulatszámon is olyan nagy nyomaték leadását biztosítja, amely általában a tisztán elektromos járművekre jellemző. Az akkumulátor élettartamának és teljesítményének meghosszabbítása érdekében újratervezett hűtőrendszer is segíti az egység működését.
A teljes akkumulátorcsomagot a hátsó ülések alatt helyezték el, elkerülve az utas- vagy a csomagtér feláldozását.
Hibrid vezérlőrendszer
A hibrid vezérlőrendszer az elektromotor és a hibrid akkumulátor megnövelt teljesítményét kihasználva éles reakciót biztosít elinduláskor és a folyamatos gyorsulás érzetét kelti. A korábbi hibrid rendszerekhez képest a reakciókészség mintegy 30 százalékkal, a kezdeti gyorsulás pedig mintegy 20 százalékkal nőtt – a gyorsulás tartós, a lendület csökkenésének érzése nélkül.
A rendszer azzal is támogatja az élvezetes vezethetőséget, hogy emelkedőn segíti a gyorsítást és a lassítást, így kevesebbet kell használni a gázt emelkedőn, illetve a féket lejtőn.
Mivel a hibrid akkumulátor indításkor nagyobb teljesítményt ad, a motor fordulatszáma mintegy 20 százalékkal alacsonyabb, így kellemesebb, egyenletesebb kapcsolat alakul ki a vezető gázpedál használata és a motorhang között.
A rendszer érzékeli, ha az autó lejtőn lefelé indul, és automatikusan alkalmazza a lassításvezérlést, még akkor is, ha a vezető felengedi a fékpedált.
Predictive Efficient Drive
A Predictive Efficient Drive előrevetíti a vezető viselkedését, valamint az út- és közlekedési körülményeket, hogy a hibrid akkumulátor töltését vagy merítését az aktuális vezetési helyzetnek megfelelően optimalizálja. Ez az intelligens működés hozzájárul az üzemanyag-hatékonyság növeléséhez. Az autó felhőalapú navigációjával együttműködve dolgozik, adatokat gyűjt, amikor a vezető által rendszeresen használt útvonalat követi – egyébként a felhasználó kívánsága szerint be- vagy kikapcsolható.
Az előrejelző lassítási támogatás felismeri a lassítási támogatásra alkalmas helyeket az útvonalon, és ikonokként megjeleníti őket a navigációs képernyőn. Amint az autó megközelíti az adott pontot, a regeneratív fékezés fokozódik, hogy támogassa a vezetőt (ez a funkció akkor is működik, ha a navigációs célba vezetés nem áll rendelkezésre). A regeneratív fékezés fokozása az akkumulátor hatékonyabb töltését is biztosítja.
A rendszer az útvonalvezetés során akár 10 kilométerrel előre jelzi az olyan területeket, mint például az emelkedők vagy a forgalmi torlódások, és meghatározza az akkumulátor hatékony töltésének vagy használatának módját. A lejtmeneti akkumulátor töltöttség szabályozás például kihasználja az akkumulátorban lévő energiát, mielőtt elérne egy lejtős útszakaszt, így az energia visszanyerésének lehetősége nem vész kárba. A torlódási akkumulátor töltöttség szabályozás az élő forgalmi jelentésekből származó információk felhasználásával proaktívan tölti az akkumulátort, mielőtt elérné a forgalmi torlódást. Ez potenciálisan csökkenti a lassú forgalomban való haladáskor a motor beindításainak számát.
Szekvenciális váltóvezérlés
Az LBX sportosabb változatai – a Relax és Cool felszereltségek és a Bespoke Build modellek – Sequential Shiftmatic rendszerrel vannak felszerelve, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kormánykeréken lévő váltófülek segítségével válassza ki a váltási tartományt.
A rendszer hat fokozatban, rendkívül érzékenyen reagáló motorfékerőt biztosít, így a váltás a kézi sebességváltó használatához hasonló érzést nyújt, és ezáltal növeli a vezetési élményt, különösen kanyargós vidéki utakon.
E-Four összkerékhajtás
Az opcionális Lexus E-Four összkerékhajtással a vezető extra magabiztosságot kaphat a biztonságos és stabil teljesítmény terén kanyarodáskor vagy alacsony tapadású útviszonyok között. Ennek részeként a hátsó tengelyre is kerül egy elektromotor, amely automatikusan megfelelő hajtóerőt irányít a hátsó kerekekre. A kompakt, üzemanyag-takarékos rendszer 100:0 és 20:80 között változtathatja az első és a hátsó kerék meghajtásának nyomatékarányát.