Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Légi akrobatika, aszfalton

Posted on 2021.02.04.2021.02.03. By AztaCARom

Csak úgy siklik az úton, szoktuk mondani a természetes eleganciával, könnyedén és precízen mozgó autókról. A Toyota ezt a hajós hasonlatot átugrotta, és egyenesen a műrepüléssel állította párhuzamba sportos zászlóshajójának vezethetőségét – legalábbis egy különösen látványos bemutató erejéig, amelyhez a világ egyik legismertebb műrepülő csapata, a brit Red Arrows nyújtott ihletet.

A brit királyi légirerő különleges százada, az 1964-ben alapított Red Arrows (Vörös Nyilak) a világ egyik legkiválóbb légi akrobatikai csapata. Halált megvető bátorsággal végrehajtott, a fizika törvényeivel dacoló bemutatóik eddig a világ közel hatvan országában nyűgözték le a közönséget, ám a televízió és az internet jóvoltából ismertségük ennél jóval szélesebb körű.

A tökéletesen koreografált manőverek Paul Smith fantáziáját is megragadták. A világ egyik legismerebb autós kaszkadőr csapatát alapító, harminc éves tapasztalattal bíró pilóta-fenomén a Red Arrows legismertebb formációit igyekezett kétdinemzióban, egy repülőtér betonján reprodukálni. A bámulatos precizitást, higgadt rutint és a csapat tagjai közötti, megkérdőjelezhetetlen bizalmat feltételező manővereket a Toyota új generációs sportkupéjával, az ötödik generációs GR Suprával hajtották végre –természetesen kilencen, ahányan a Vörös Nyilak is dolgoznak.

A kiszemelt manővereket – a tornádót, a tükröt, az orsót, valamint a nyíllal átlőtt szívet – először a Paul kisfiától kölcsönvett kisautókkal, egy konyhaasztalon vázolták fel. Ezt követően gyalogosan, autók nélkül, végül autóval, de fele sebességgel haladva gyakorolták be a mozgássorozatot a kaszkadőrök, akiknek nem csupán centiméter pontossággal kellett manőverezniük a mutatványok során, de olykor vakon is.

A Red Arrows mutatványainak egyik fénypontja ugyanis, amikor a repülőgépek maguk után hosszú füstcsíkot húzva ábrákat rajzolnak az égre. Ezt a GR Suprákra erősített katonai füstfejlesztő gránátokkal valósították meg, amelyeket pirotechnikai eszközzel, távirányítással indítottak be – és innentől kezdve a pilóták valóban csak saját és társaik pontosságában bízhattak, ugyanis a mutatvány ezen szakaszában nem sokat láttak a többiekből.

A légi manőverek szárazföldre átültetése nem minden esetben volt egyszerű, ám Paul Smith és csapata a hátrányból előnyt kovácsolt: az orsót például szemből közeledő autók között szlalomozva valósították meg, a közelgő Valentin-nap miatt különösen aktuális, átlőtt szívet pedig a folyamatosan változó széljárás (valamint a rendelkezésre álló, szűk tér) miatt kifejezetten kompakt, gyors manőverként hajtották végre.

Míg a Red Arrows pilótái tökéletesen egyforma gépekkel repülnek, Paul Smith kaszkadőrei a Toyota GR Supra mindkét változatának találtak szerepet az előadásban: a teljes mértékben szériakivitelű (kivéve a füstgránátokat) Suprák 2,0 literes, soros négyhengeres és 3,0 literes, soros hathengeres motorral vágtak neki a bemutatónak.

A forgatás két napja alatt egyetlen karcolás sem esett az autókon, ami legalább annyira dicséri a pilóták profizmusát, mint a kupé tökéletes kezelhetőségét és kiegyensúlyozottságát. A pirotechnikai elemek sem okoztak kárt az autókban: a szakértők összesen 180 gránátot szereltek fel, élesítettek be és aktiváltak anélkül, hogy bármelyik kigyulladt vagy felrobbant volna.

Fotók: Toyota UK

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:GR Supra, Red Arrows, Toyota, Toyota GR Supra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Akár a Lexus LC Convertible is lehet az év magyar autója (De, mitől magyar?!)
Next Post: Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

Kapcsolódó cikkek

  • Messze a kora előtt járt az Opel olimpiai bob Ctrl+C - Ctrl+V
  • MÁV Nosztalgia háttér – A 424-es gőzmozdony Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az új Goodyear EfficientGrip Performance 2 lenyűgözte az Auto Express szakértőit, és elnyerte a 2020-as díjat Ctrl+C - Ctrl+V
  • Útnak indult az első elektromos róka Ctrl+C - Ctrl+V
  • Érkezik az új Interlink Bemutató
  • Mennyire fenntartható az autója? Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT