Legurult a gyártósorról az első BMW 8-as Cabrio
2019 márciusában a klasszikus vászontetővel szerelt, négyüléses luxusautó a BMW 8-as sorozat második képviselőjeként érkezik meg az utakra.
Négy hónappal az új BMW 8-as Coupé tömegtermelésének beindítása után a BMW 8-as sorozat második képviselője is megérkezett Dingolfingba: a BMW Group dél-bajorországi létesítménye e hét elején megkezdte az új BMW 8-as Cabrio sorozatgyártását. A nyitott tetős sportautó a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat modellváltozataival egy gyártósoron lát napvilágot. A müncheni központú vállalatcsoport több mint százmillió euró befektetésével készítette fel a dingolfingi gyárat az új modellcsalád érkezésére, amellyel ismét megszilárdította az üzem elsőszámú, vezető pozícióját a felsőkategóriás luxusautók szegmensében.
Vadonatúj fejlesztésű vászontető
Az új BMW 8-as Cabrio vezetőjét és utasait klasszikus vászontető védi a fedélzeten a környezeti hatásoktól. A többrétegű tető elsősorban minimalizált saját tömegével és kiváló hangszigetelésével emelkedik a korábbi megoldások fölé.
Alapfelszereltségként az új BMW 8-as Cabrio fekete színű vászontetőt visel, amely az opcionális extrafelszereltség részeként ezüstös antracit árnyalatban is megrendelhető. A tető teljes mértékben elektromosan nyitható és zárható, a művelet mindössze 15 másodpercet vesz igénybe.
Piaci bevezetés kétféle motorváltozattal
2019 márciusában az új BMW 8-as Cabrio kétféle motorváltozattal érkezik meg az utakra. Az új BMW M850i xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 225 – 229 gramm / km)* motorházteteje alatt dolgozó V8-as szív letaglózó erőtöbblete felejthetetlen vezetési élményt garantál: a 4.4 liter hengerűrtartalmú benzinmotort részletekbe menően újratervezték a mérnökök, amelynek köszönhetően az erőforrás maximális teljesítménye 530 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm.
Az új BMW 840d xDrive Cabrio meghajtásáról gondoskodó 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor nem csupán vonóerejét, de hatékonyságát tekintve is párját ritkítja a kategóriában: a 100 kilométerre vetített 5,9 – 6,3 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és a kilométerenkénti 155 – 165 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátás mellé 320 lóerő maximális teljesítmény és 680 Nm csúcs forgatónyomaték társul.
Mindkét motorváltozat maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 8-as Cabrio a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a négy kerék felé, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás közreműködésével.
*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „LeitfadenüberKraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den StromverbrauchneuerPersonenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guidelineforfuelconsumption, CO2 emissions and electricpowerconsumption of newpassengercars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, HellmuthHirthStr. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)