Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t
Támogatja a fenntarthatóságot, csökkenti a széndioxid-kibocsátást
Széleskörű intézkedéseket alkalmaztak a mérnökök a széndioxid-kibocsátás csökkentése és az újrahasznosított anyagok nagyobb mértékű felhasználása érdekében, támogatva a fenntarthatóságot és a körkörös gazdaság koncepcióját. Elődjéhez képest az új generáció kétszer annyi újrahasznosított műanyagot tartalmaz, amelyet több mint 100 különböző alkatrészben használnak fel. Ezek közé tartozik az üléskárpitok új szövetborítása, amely újrahasznosított PET-palackokból készül. A lökhárítók új gyantaanyagból készülnek, amelyet a formában előre színeznek – ez az innováció várhatóan több száz tonna széndioxidot takarít meg. További csökkentéseket értek el egy új, automatizált, vízbázisú festékeket alkalmazó fényezési eljárás bevezetésével, valamint a kormánykerék borításához bőr helyett új, állatmentes anyagot használnak. Műszaki és technológiai szempontból is sokat dolgoztak az autó tömegének csökkentése érdekében, beleértve az új, nagy szilárdságú acélok használatát és az új panorámatető-kialakítást. A fix panorámatető alacsony emissziós és infravörös-csökkentő rétegekkel rendelkezik, amelyek télen benntartják a hőt az utastérben, míg a napsütéses nyári időben megakadályozzák a túlmelegedést. Ezzel mellőzhető a hagyományos árnyékoló roló használata, ami 5 kilogrammot takarít meg, 3 centiméterrel növeli a belmagasságot és csökkenti a légkondicionáló használatának szükségességét a kényelmes hőmérséklet fenntartásához. A Toyota számításai szerint az új panorámatető 0,5 g/kilométerrel csökkenti az autó széndioxid-kibocsátását.
Négy elektrifikált hajtáslánc
A vadonatúj Toyota C-HR négy elektrifikált hajtáslánccal lesz elérhető, amelyek a Toyota karbonsemlegességre törekvő, jól bevált multitechnológiás megközelítését testesítik meg. A Toyota úgy véli, hogy többféle lehetőséget kell kínálni annak érdekében, hogy az ügyfelek megfizethető és praktikus járművekhez jussanak, amelyek már most felgyorsítják a széndioxid-csökkentés ütemét, és elősegítik a zéró kibocsátású mobilitásra való sikeres átállást. A kínálat 1,8 és 2,0 literes hibrid (HEV) változatokat, valamint egy 2,0 literes plug-in hibrid (PHEV) modellt foglal magában, amelyek a Hybrid 140, Hybrid 200 és Plug-in Hybrid 220 névre hallgatnak. Negyedik opcióként a Hybrid 200 intelligens összkerékhajtással (AWD-i) is elérhető. Az új modellek a legújabb, ötödik generációs Toyota technológiát használják, amely a fokozott teljesítmény és az alacsony károsanyag-kibocsátást kategóriaelső kombinációját biztosítják, ezzel a C-szegmens piacának középpontjában álló vásárlók igényeit és prioritásait szem előtt tartva. Ezt a hibrid rendszer kulcsfontosságú alkatrészeinek átfogó újratervezésén keresztül érték el a méret és tömeg csökkentése érdekében – ideértve az új transaxle és a teljesítményvezérlő egységet (PCU), valamint az erősebb nagyfeszültségű akkumulátort. Az új Corolla családban is szerepet kapó Hybrid 140 hajtáslánc a környezetbarát működésre összpontosít, de lényegesen nagyobb teljesítményű, mint a jelenlegi 1,8 literes hibrid Toyota C-HR. A Hybrid 200 még erősebb ajánlatot nyújt: nagyobb teljesítménye hozzájárul a kompromisszumok nélküli, hatékony hibrid vezetési élményhez. A kategóriaelső Plug-in Hybrid 220 kettős DNS-sel rendelkezik: könnyed, tisztán elektromos hajtást biztosít a napi ingázáshoz, és rendkívül hatékony hibrid teljesítményt a hosszabb utakhoz. A rendszer képes levezetni a vezetésből adódó stressz nagy részét, köszönhetően valódi elektromos autós képességeinek, rendkívül versenyképes tisztán elektromos hatótávolságának, valamint a városi használatot megkönnyítő, három fokozatban állítható Regeneration Boost funkciónak – ez az „egypedálos” vezetéshez hasonló élményt nyújt. Az autó navigációs rendszerének használata közben a rendszer felismeri a legjobb lehetőségeket az akkumulátor töltésére, és automatikusan beállítja a vezetési módot is az energiahatékonyság optimalizálása érdekében. Az új geofencing funkció bevezetésének köszönhetően a Toyota C-HR PHEV automatikusan elektromos üzemmódra vált, amikor az autó alacsony károsanyag-kibocsátású zónába (LEZ) lép be, optimalizálva az akkumulátorhasználatot a teljes út során. A Hybrid 200-hoz elérhető AWD-i opció megnövelt tapadást és stabilitást biztosít gyorsításkor, kanyarokban vagy csúszós útfelületen. Ezt egy második kompakt, nagy nyomatékú elektromotor-generátor biztosítja az autó hátsó tengelyén. A rendszer széles sebességtartományban és útviszonyok között is képes működni.
Mozgékony, közvetlen kezelhetőség
A Toyota C-HR képességeinek minden aspektusát elemezték annak érdekében, hogy a modell híresen dinamikus, közvetlen kezelhetőségét még tovább javítsák. Az új hajtásláncokat úgy kalibrálták, hogy kiváló gyorsulást és irányíthatóságot érjenek el, méghozzá közvetlenebb kapcsolatot teremtve a gázpedál használata és a jármű reakciója között, így növelve a vezető magabiztosságát és a vezetési élményt. A felfüggesztést, a fékeket és a kormányzást is újratervezték és újrahangolták, hogy ideális egyensúlyt teremtsenek a jármű feszessége, a menetkényelem és a reakciókészség között. A fejlesztés során a Toyota C-HR alapos tesztelésen esett át a Toyota mesterpilótáinak csapata által, mind a cég európai tesztközpontjában, mind pedig különféle útvonalakon és különböző időjárási körülmények között szerte a kontinensen, hogy biztosítsák a lehető legjobb dinamizmus elérését.
Toyota C-HR Premiere Edition modellek
Az új Toyota C-HR két különleges Premiere Edition modellel mutatkozik be, amelyek a legmagasabb szintű felszereltséget és a legstílusosabb megjelenést biztosítják. A GR SPORT Premiere Edition stílusos GR részletekkel gazdagítja a látványt, beleértve a hűtőrács G-hálós mintáját, az új, 20” könnyűfém keréktárcsákat, a GR jelvényt, a „Liquid Black” díszítést a középkonzolon és a fejtámlákon dombornyomott GR logóval ellátott első sportüléseket. Ez a kivitel a Precious Silver színben mutatkozik be, kéttónusú kivitelben, de más árnyalatok is elérhetők lesznek hozzá. A felszereltség részét képezi a head-up kijelző és a JBL prémium audiorendszer is. A High Premiere Edition jellegzetes Sulphur kéttónusú fényezéssel rendelkezik, de más színek is elérhetők lesznek hozzá. Az utastérben perforált bőrülések, Sulphur kontrasztvarrás, head-up kijelző és panorámatető is megtalálható.
A koncepcióautókhoz hasonló kialakításával, zökkenőmentes digitális felhasználói élményével, teljes mértékben elektrifikált hajtásláncaival és dinamizmusával az új Toyota C-HR-ben minden megvan ahhoz, hogy megőrizze elődjének ikonikus szerepét, emellett pedig új ügyfeleket vonzzon és erősítse a Toyota márkát Európában. Az új Toyota C-HR online előrendelése hamarosan indul, az első példányok még idén megérkezhetnek a modellből, ezzel párhuzamosan pedig jelenlegi generáció rendkívüli ajánlatok keretében lesz rendelhető.