Leleplezték az új Peugeot 408-ast

MINDEN SZEMPONTBÓL SZOKATLAN: EGY DINAMIKUS ÉS INNOVATÍV FASTBACK

Az új 408 a PEUGEOT tervezőmérnökeinek kreativitását dicséri: a C kategória felső részébe pozicionált különleges fastback nemcsak a márka történetében, de a jelenlegi gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell. Ezt a teljesen újfajta és ezért szokatlan PEUGEOT-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi. A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmeinkre is hat.

STÍLUS. Ami a PEUGEOT 408-at különlegessé teszi, az elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a jelenlegi kategóriákba szándékosan nem illeszkedő koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes PEUGEOT emblémával. Meglep a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű nagy kerekein biztosan álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását.

A 2,79 m-es tengelytávval rendelkező, 4,69 m hosszú új PEUGEOT 408 hátsó üléssorát kimagasló helykínálat jellemzi (a térdtér 188 mm). A csomagtartó is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető. Az 1,48 méteres magasságból adódóan a sziluett kimondottan karcsúnak és nyúlánknak mondható, ami az aerodinamikai hatékonyságot is növeli.

ÉRZELEM. A PEUGEOT 408 a vezető és az utasok örömére legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit®-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető.

Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában.

IGÉNYESSÉG. A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek megnyugvást és biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között a következő funkciókat találjuk:

  • állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika,
  • éjjellátó funkció (Night Vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének,
  • nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer,
  • hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre.

A PEUGEOT 408 kínálatában egy 180 és egy 225 lóerős plug-in hibrid hajtás és egy 130 lóerős benzinmotor szerepel. Mindhárom motorhoz 8 sebességes EAT8 automata sebességváltó társul. A modellből néhány hónapon belül tisztán elektromos változat is készül.

A PEUGEOT 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt: az aerodinamikára, a súlycsökkentésre (a jármű minimális tömege 1396 kg) és az alacsony kibocsátású motorokra összpontosító munka eredményeként a hibrid és a 130 lóerős benzines változat átlagos üzemanyagfogyasztása egyaránt figyelemreméltóan alacsony (a pontos értékek jóváhagyás alatt vannak).

Az új PEUGEOT 408 várhatóan 2023 legelején jelenik meg a piacon. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi Mulhouse-ban kezdik majd gyártani (az európai piacra), kicsivel később pedig a chengdui üzemben is megkezdődik a gyártása (a kínai piacra).

Mi a PEUGEOT-nál azt gondoljuk, hogy az élet jobb lesz attól, ha egy kis stílussal fűszerezzük. Az új 408 egyedi megjelenésével, innovatív fastback sziluettjével és felszabadult eleganciájával éppen ezt a filozófiát és a PEUGEOT márka leleményességét testesíti meg – nyilatkozta Linda Jackson, a PEUGEOT nemzetközi márkaigazgatója. – A minden szempontból szokatlan új PEUGEOT 408 az autózás és az élet szerelmeseinek készült, azoknak, akik szabadulni szeretnének bizonyos konvencióktól, miközben felelősségteljes élvezetre vágynak. Ők garantáltan megtalálják benne a márka technológiai igényességét (a környezethatékonyságot és a magas szintű digitális élményt) és azt a fantasztikus érzést, amit az ösztönös vezetés kelt.”

Felelősségteljes élmény- és újdonságkeresés: a piac és az ügyfelek

Az új 408 a PEUGEOT C (kompakt középkategória) szegmensbeli kínálatát gazdagítja. Ebben a stratégiailag rendkívül fontos kategóriában a PEUGEOT az elmúlt években kiemelkedő helyet biztosított magának, amiben komoly szerepe volt a 3008 és az 5008 SUV sikerének, valamint az ötajtós 308 és a kombi 308 SW három generációjának (melyből a legújabb épp most került a piacra). A kínálatot a C szegmens tetejére pozicionált PEUGEOT 408 teszi most teljessé.

Az új PEUGEOT 408 teljes összhangban van korunk értékeivel és központi kérdéseivel: a fejlett kapcsolódási technológiákkal ellátott, dinamikus modell úgy vesz részt az energetikai átállásban, hogy közben az örömteli pillanatokról sem mond le. Az újdonságot és a kreativitást állítja a középpontba, és olyan merész asszociációkkal szolgál, melyek szétfeszítik a bevett kategóriák határait.

Az új PEUGEOT 408 vevői várhatóan főleg az aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párok közül kerülnek majd ki, akik magán- és professzionális célokra egyaránt használják az autót. Választásukat szükségleteik és vágyaik sokszor egymást kiegészítő változatos szempontjai vezérlik. Egyesek a C szegmensen belül szeretnének magasabb presztízsű, nagyobb és tágasabb autót. Mások a túl átlagosnak és jellemzően családi autónak tartott kompakt SUV-k helyett valami újszerűbb és egyedibb sziluettre vágynak. Megint másokat az impozáns méret és megjelenés fog meg. De mindannyiukra igaz, hogy a mindennapi használat során csakúgy, mint a közösen megtett, hosszú, kényelmes és nyugodt utazások alkalmával a legkorszerűbb autós élményeket keresik.

ELEGANCIA: innovatív, egyedi formatervű, dinamikus fastback

A PEUGEOT modellekre jellemző, nagyragadozóra emlékeztető külsővel együtt az új 408 formanyelve tökéletesen illik az innovatív, C kategóriás prémium fastback koncepcióhoz. A karosszériát kimondottan éles vonalak határolta felületek játéka jellemzi: jó példa erre a tető hátsó kiképzése, a csomagtérajtó vagy a sárvédők eleje, ahol a jellegzetes fazettákon különösen jól érvényesül a fény-árnyék hatás.

A 408 külső felépítése egészen sajátságos. A többféle meghajtással kompatibilis EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épült modell tengelytávja kimondottan hosszú (2,787 m), ami bőséges hátsó helykínálatot eredményezett. A jármű teljes hossza 4,69 m, szélessége pedig behajtott visszapillantó tükrök esetén 1,859 m.

A széles tengelytáv (elöl 1,599 m, hátul 1,604 m) és a nagy átmérőjű (720 mm), 20” felnit is elbíró kerekek jóvoltából az autó magabiztosan áll a „lábán”. A megemelt hasmagasság ellenére, a mindössze 1,48 m magasságnak köszönhetően a PEUGEOT 408-at karcsú és sportos profil jellemzi.

Elöl – a legutóbbi PEUGEOT modellek mintájára – a megemelt sárvédők közé „ékelt” hosszú motorháztetőt találunk. Ez a stilisztikai megoldás tiszteletparancsolóvá teszi az orr-részt és áramvonalassá a profilt, mivel a sárvédő/motorháztető határa szinte láthatatlan. Ez a fajta felépítés egyben a motorháztető körvonalait is leegyszerűsíti, ami megkönnyíti a karosszériaelemek tökéletes illeszkedését.

A világítótesteknél alkalmazott Matrix LED technológiának köszönhetően a finom rajzolatú, keskeny fényszórók kiváló teljesítményt nyújtanak. A belőlük áradó tekintet tipikus PEUGEOT-tekintet. A lámpák kétoldalt szemfogra emlékeztető LED-es fénysorban folytatódnak, melyek lenyúlnak a lökhárítóba.

A vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart rejtő új márkaembléma köré épülő hűtőrács is egyértelműen jelzi a modell hovatartozását. A karosszéria színében játszó, szinte anyagtalannak ható hűtőrács beleolvad a lökhárító tömbjébe, ami az újabb generációs elektromos modellek sajátja a márkánál. Az orr-rész jellegzetes grafikus elemei a nagy fekete légbeömlők, melyektől szélesebbnek és robusztusabbnak hat az autó. A karosszériát övező fekete védőelemekkel rokon dekoratív légbeömlők egyben a szemfog alakú fénysorokat is védik, melyek a kontraszthatás révén így még jobban láthatók.

Profilból az új PEUGEOT 408-at a fekete és a fényezett elemek tökéletes egyensúlya jellemzi, ami nyúlánkabb és dinamikusabb karosszériavonalakat eredményezett. Az ablakok vonalvezetése, mely a hátsó ajtó legmagasabb pontját követően a csapotthátú kialakítást hangsúlyozza, tágas beltért sejtet.

Az oldalsó karosszéria- és kerékdobvédő elemek hátul masszív fekete lökhárítóban folytatódnak, amely a karosszériába ferdén benyúlva kifejezetten dinamikus hatást kelt, ugyanakkor vizuálisan elnyeli a nagy csomagtartót rejtő hátsó túlnyúlást.

A körbe ágyazott geometrikus formákkal játszó, rendhagyó stílusú 20” keréktárcsák álló helyzetben kimondottan meglepőek, alacsony sebességnél pedig látványos vizuális hatást keltenek. Szokatlan rajzolatuk jól illeszkedik az új 408 rendhagyó koncepciójába.

Aerodinamikai szempontból a tető hátsó része különösen érzékeny terület. A légáramlást két „macskafül” segíti, melyek optimális módon terelik a levegőt a hátsó spoiler felé nyíló aerodinamikai folyosón. Ez a két hegyes nyúlvány amellett, hogy hatékony, egyedi stíluselemként is funkcionál.

Az új PEUGEOT 408 hatféle karosszériaszínben lesz rendelhető:

  • Obsession kék (a bevezetéshez választott új árnyalat)
  • Titánszürke (új árnyalat)
  • Artense szürke (csak Allure kiviteli szinten)
  • Elixirvörös
  • Gyöngyházfehér
  • Perla Nera fekete

Folyt. köv.!

https://tesztalelkemindennek.hu/2022/06/20/zart-palyas-es-laboratoriumi-tesztek-varnak-meg/