Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Lexus csak fele annyiba kerül, de ugyanolyan jó

Posted on 2017.07.28.2020.05.08. By AztaCARom

Az Aston Martin mítoszát kérdőjelezte meg a Lexus LC 500

A világ egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező, kikezdhetetlen hitelességű autóipari tesztszervezete egy évszázados autómárka legújabb változatát mérte össze a Lexus legfrissebb sportautójával. Az eredmények még a tesztelőket is meglepték.
Az Aston Martin 1913 óta tervezi sportmodelljeit, amelyeket versenysikereik mellett az egyik legnépszerűbb kémtörténet-sorozatban vállalt kulcsszerepük is halhatatlanná tett. A brit márka legújabb gyártmánya, a DB11 V12 figyelemre méltó műszaki adatokkal és menetdinamikai képességekkel bizonyult méltónak az elvárásokhoz, 6.0 literes V12-es motorja 608 lóerőt és 700 Nm forgatónyomatékot bocsát vezetője rendelkezésére, a végsebesség 322 km/h, az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

Nem kevésbé letaglózó szépségű a Lexus vadonatúj gran turismója, az LC 500, bár a puszta technikai adatokat vizsgálva sem hengerszámban (5.0 V8), sem teljesítményben (477 LE), sem nyomatékban (540 Nm) nem veszi fel a versenyt az angol konkurenssel. Végsebességét elektronika korlátozza 270 kilométer/órára, álló helyzetből pedig 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Úgy tűnik tehát, hogy nem egy ligában játszik a két autó, főleg, ha figyelembe vesszük az árkülönbséget a főbb piacokon (Nagy-Britanniában, Németországban és az Egyesült Államokban), minden esetben több mint kétszer annyit kell fizetni a DB11-ért, mint az LC 500-ért. Az LC már Magyarországon is kapható, 29,5 millió forintért, míg az Aston Martin DB11-ért 62 millió forintnak megfelelő eurót kell a kasszánál hagyni.
Ezek után egyértelmű őrültségnek hangzik a két autót egymással összemérni – az amerikai AMCI Global azonban több mint negyedmillió egyedi méréssel és négyezer vizsgált típussal a háta mögött pontosan tudja, hogy a papírforma olykor nem állja meg a helyét a gyakorlatban. Fennállásuk harminc éve alatt egyetlen teszteredményüket, állításukat vagy véleményüket sem cáfolták meg az érintett márkák, így ha ők nevüket adják egy összehasonlításhoz, az abban foglaltak megcáfolhatatlan tényként kezelhetők.
Márpedig az AMCI Global tesztjén a két autó a hibahatárra eső különbséggel teljesített a vezethetőség és a menetdinamika minden kulcsfontosságú paraméterét (gyorsítás, lassítás, fordulás száraz és vizes aszfalton, szlalom és váltott kanyarok) mérlegre tevő, 1255 méteres próbapályán. A tesztek alapján az LC 500 minden vizsgapontban minimálisan jobb, dinamikusabb, lehengerlőbb volt, mint brit ellenlábasa, de az eltérés oly csekély volt, hogy azt még egy olyan gyakorlott pilóta is nehezen érzékelte, mint Justin Bell, aki pályafutása során négyszer állhatott dobogón Le Mans-ban, 1997-ben pedig FIA GT2 bajnokká koronázták.
Az persze egy dolog, hogy mit mutat a stopperóra, és egészen más, hogy milyen érzés az autókat vezetni. Justin Bell először az Aston Martint tette próbára. „Amint felpörög a dupla turbó, kézzel foghatóvá válik a teljesítmény és a nyomaték. Ugyanakkor nagyon kifinomult és stabil az autó. Talán egy kicsit finnyás vagyok, de az ülések korántsem támasztják meg annyira a testet, ahogy elvárnánk. Összességében lenyűgöző vezetési élményt nyújt.” És vajon mit tud a Lexus? „Az első pillanattól magabiztosnak tűnik a kocsi. Rendkívül stabil az úttartása, a kormányzás gyors és pontos, szinte behúzza magát a kanyarba a Lexus LC, ami részben alighanem az összkerékkormányzásnak köszönhető. Kanyarról kanyarra ráveti magát az ívre az LC 500. Rálépek a gázra, és elönt a magabiztosság érzése, ami szerintem a legfontosabb dolog egy dinamikus vezetésre tervezett autóban.”
A szlalomozást mindkét modell meggyőzően teljesítette. Az Aston Martin „elképesztő vehemenciával gyorsít, rendkívül nagy sebességgel érkezik meg az első bójákhoz. Stabil és kiszámítható, pont, ahogy egy autótól ezt elvárnánk.” A Lexus LC 500 „kormányzása villámgyors, lenyűgözően fordul be, ami nyilvánvalóan az összkerékkormányzás hozománya. A határtartomány legszéléig forszírozható az LC, de nem kell félni, mert bőségesen kapunk előzetes figyelmeztetést a kormánykeréken keresztül – és persze az autó farától is.”
És hogyan viselkednek vizes aszfalton? Az Aston Martin „hatalmas teljesítmény-tartalékát megfontoltan kell kezelnünk, de az autó kézben tartható, feltéve, hogy tudjuk, mit csinálunk.” A Lexus LC 500 itt is úriemberhez méltóan viselkedik: „Az összkerékkormányzás tökéletes egyensúlyban tartja az autót, leheletnyi alulkormányozottsága könnyedén ellensúlyozható a gázpedállal.”
A szubjektív benyomások és az objektív mérések nyomán ugyanarra a végkövetkeztetésre jutottak a tesztelők: nincs érdemi különbség az Aston Martin DB11 és a Lexus LC 500 között – kivéve persze az árukat. A tesztelés végeredménye egyértelműen bizonyítja, hogy a fele annyiba kerülő Lexus LC minden területen ugyanolyan vagy jobb eredményeket produkál, mint a patinás angol márka.
A tesztelésről készült videó megtekinthető a következő linken: https://www.youtube.com/watch?v=JqBex_0U27U
Az AMCI tesztvideójában szereplő menetdinamikai mérések:

Lexus LC 500Aston Martin DB11 V12
Köridő (mp)47,9048,02
Körátlagsebesség (km/h)94,2994,13
Szlalom csúcssebesség (km/h)105,08104,47
Kanyargyorsulás vizes aszfalton (g)1,0050,997

Fotók: https://www.youtube.com/user/LexusVehicles

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Teszt a lelke Tags:Aston Martin, garancia, Lexus, megbízhatóság, mítosz, színes

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kánikulára kell készülniük, esőre kevésbé a Magyar Nagydíjra látogatóknak
Next Post: 115 év szabadság

Kapcsolódó cikkek

  • Az OXXO Racing Team így élte meg a magyar futamot Ctrl+C - Ctrl+V
  • A rendőröket is veszélybe sodorta a szarzázi, ittas sofőr Hírek
  • Megkezdődik az új C-osztály gyártása Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szalay-ék kiszálltak Ctrl+C - Ctrl+V
  • WAE Technologies Ctrl+C - Ctrl+V
  • Jelentkezz az EZ AZ ÉN UTCÁM Rajz-, fotó- és videópályázatra Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT