A Lexus LBX hajtáslánca
A LEXUS HIBRID RENDSZEREK ÚJ GENERÁCIÓJA
Az LBX-et egy új generációs Lexus öntöltő hibrid rendszer hajtja, kompakt és könnyű, 1,5 literes háromhengeres motorral. A hibrid rendszer fő alkatrészeit, köztük a sebességváltót és a teljesítményvezérlő egységet jelentősen átterveztük a hatékonyság növelése, a veszteségek csökkentése, valamint a tömeg és a méretek csökkentése érdekében. Egy új, alacsony ellenállású, nagyteljesítményű, kétpólusú nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátort építettünk be, amely extra elektromos támogatást tesz lehetővé gyorsításkor, és javítja az autó tisztán elektromos képességeit.
A technológiai fejlesztések lehetővé tették a számunkra, hogy a fokozott teljesítményre és a magasabb szintű vezetési élményre összpontosítsunk, amely a korábbi rendszerekkel nem volt lehetséges. A teljes hibrid rendszer maximális teljesítménye 136 LE (100 kW), míg csúcsnyomatéka 185 Nm.
A motor világszínvonalú hőhatékonysággal üzemel, amelyet nagysebességű égési technológia és olyan műszaki jellemzők támogatnak, mint az egyenes szívónyílások és a lézeres megmunkálású szívószelep-fészkek. A további kulcsfontosságú jellemzők közé tartoznak a nagy fordulatszámra tervezett, ultrakönnyű dugattyúk és az elektronikus, intelligens, változtatható szelepvezérlés.
A hajtáslánc része egy újonnan tervezett transaxle egység is. Az átdolgozott teljesítményvezérlő elem közvetlenül a transaxle fölé van helyezve, ami segített abban, hogy az LBX motorháztetejének vonalát alacsonyan húzhassuk meg. További helyet takarít meg a két külön tengelyen elhelyezett motorgenerátor, ami csökkenti a hajtáslánc teljes hosszát.
A NiMH akkumulátor egy vadonatúj kétpólusú egység, kisebb tömeggel és kompaktabb kialakítással, amely ugyanakkor nagyobb teljesítményt és sokkal gyorsabb reakciót biztosít. Így az akkumulátoros elektromos modellekhez hasonló azonnali, erőteljes gyorsulásával, valamint üzemanyag-hatékonyságával hozzájárul az LBX kiváló teljesítményéhez. Az újratervezett hűtőrendszer előnye, hogy meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát és teljesítményét.
A hajtásláncot a teljesítmény élvezetes kihasználhatóságára hangoltuk, legyen szó akár városi, akár kanyargós vidéki utakról. A közvetlen irányíthatóság és az egyenletes gyorsulásérzet is nagy hangsúlyt kapott, amelynek köszönhetően az autó jobban reagál a gázpedál használatára. A vezethetőséget a Hybrid System Control is javítja, amely összehangolja a motorhangot és a gyorsulást. A hibrid rendszer frissítéseinek köszönhetően a tisztán elektromos működés nagyobb sebességgel és hosszabb távon is élvezhető, maximalizálva az LBX hatékonyságát.
Az LBX – mint valódi SUV modell – a Lexus E-Four összkerékhajtási rendszerével is elérhető, amelynek kiválasztásával egy további villanymotor kerül a hátsó tengelyre. Gyorsításkor, kanyarodáskor és alacsony tapadású felületeken a rendszer automatikusan a hátsó kerekekre irányítja a hajtóerőt, segítve a jármű stabilitását és megőrizve a vezető önbizalmát.
Az LBX prémium státuszát a zaj- és vibrációkezelés (NVH) terén szerzett, hosszú évek alatt gyűjtött tapasztalataink alkalmazásának eredménye is megerősíti. Ezen intézkedések közé tartozik a zavaró vibrációk csökkentése érdekében a motorba beépített kiegyensúlyozó tengely. Különös figyelmet fordítottunk az ajtókra is, amelyekbe csillapító lemezeket építettek be a mérnökeink, hogy elnyomják a magas frekvenciájú zajokat, ellenben fokozzák az alacsony frekvenciájú hangokat, hogy határozott és kellemes hangok jussanak be az utastérbe. A tető felől érkező vibráció és menetzaj ellensúlyozására nagycsillapítású masztixot és egy rendkívül hatékony szigetelőanyagból készült hangtompítót alkalmaztunk. Az egyéb intézkedések közé tartozik a motorháztető élei körüli tömítés, valamint zajszigetelő és hangelnyelő lemezek, bélések, díszlécek és hab alkalmazása az autó kulcsfontosságú részein. A jármű alján a nagycsillapítású és szerkezeti ragasztók szerepet játszanak a zaj és a vibráció csökkentésében, miközben hozzájárulnak az autó általános merevségéhez.