A Lexus LC a Zöld Pokolban
A Lexus vadonatúj szupersportkupéja, az LC is pályára lép majd a negyvenhatodik 24 órás nürburgringi hosszú távú versenyen (ismertebb nevén Nürburgring 24 órás futam), ami idén 2018. május 12-13. között kerül megrendezésre.
A legendás Nürburgring 24 órás futamot minden évben a Németország középső részén fekvő – nem mellesleg a világ legkeményebb pályájának tartott, ’Zöld Pokoként is emlegetett – Nürburgringen tartják, és a 2018. május 12-13. között megrendezett esemény immár a 46. lesz a versenysorozat hosszú történetében. A 2018-as év azért is emlékezetes lesz, mert a Lexus LC idén indul először ezen a versenyen. Az autót a vállalat szerelői és mérnökei készítették fel, hogy megfeleljen a versenyspecifikációknak, olyan fejlett technológiákat alkalmazva a járműben, amelyek a jövő sorozatgyártású autóiban is megjelenhetnek majd. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy “az emberek és az autók tökéletesítését” célzó programjai révén “egyre jobb autókat alkothasson”.
A Lexus LC benevezése a Nürburgring 24 órás futamra lehetővé teszi a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert márka számára a következő technológiák bevezetését, amelyek idővel sorozatgyártású autóinkban is megjelennek majd:
・A karosszériatechnológia fejlesztése (a tömeg csökkentése, a szerkezeti merevség növelése)
・Vezetősegítő technológiák (látási viszonyok javítása, stb.)
・Az aerodinamika fejlesztése
・A motor fejlesztése (a teljesítmény növelése a súrlódás csökkentésével, az üzemanyag-fogyasztás mérséklése, stb.)
・Futómű-technológia (a tömeg csökkentése, a merevség növelése, a reakciók javítása, stb.)
A vezető pilóta Takeshi Tsuchiya lesz, mellette pedig még hárman vezetik majd az autót: Takamitsu Matsui, Naoya Gamo, és Yuichi Nakayama.
“A jelenleg fejlesztés alatt álló Lexus LC versenyautó pillanatnyilag még olyan, mint egy csecsemő, ám hamarosan megteszi első lépéseit.”– fogalmaz Takeshi Tsuchiya pilóta. “Kell még némi idő, amíg teljesen a maga lábára állhat, de ez bőven megéri a fáradságot. Nagyon örülök, hogy én is része lehetek a vállalat “alkossunk még jobb autókat” törekvésének. Pilótaként mind a négyen együttműködünk azért, hogy segítsünk a vállalat céljainak elérésében.”
Csapat | TOYOTA GAZOO Racing | ||
Jármű / Géposztály | LEXUS LC (a tervek szerint SP-PRO géposztály) | ||
Főbb műszaki adatok | Motor | módosított 2UR-GSE egység | |
Gumiabroncsok | Bridgestone | ||
Pilóták (terv) | Takeshi Tsuchiya, Japán | ||
Takamitsu Matsui, Japán | |||
Naoya Gamo, Japán | |||
Yuichi Nakayama, Japán | |||
Vezető szerelő | Toshiyuki Sekiya | ||
Vezető mérnök | Kazuyoshi Ogata |