Lexus RC F Track Edition

Detroitban mutatta be a Lexus a vadonatúj Lexus RC F sportkupét, amely megnövelt teljesítménnyel és korszerűsített dizájnnal hívja fel magára a figyelmet, míg az RC F Track Edition változatot a keményvonalas autórajongók számára kifejlesztett extrákkal szerelték fel.

A Lexus megnövelt teljesítménnyel és átdolgozott formával frissítette az RC F kupét, melynek elkészült limitált példányszámú pályaváltozata, a Track Edition is. Ennek a változatnak a bemutatásával a keményvonalas autórajongóknak már nem kell egy utcai luxusautó és egy nagy teljesítményű pályagép között választaniuk, hiszen az RC F Track Edition kivitelben a Lexusra jellemző fényűzés és szakértelem mellé olyan teljesítménynövelő kiegészítők társulnak, amelyeket egyébként csak egzotikus sportkocsikban találhattunk meg. Az RC F Track Edition tulajdonosa délután gyors köröket futhat a versenypályán, este pedig a megszokott kényelemben suhan haza autójával. Ez a gép a legújabb mérföldköve a Lexus F betűvel jelzett, nagy teljesítményű termékvonalának, ami a Lexus stratégia fontos alappilléreként a jövőben is fejlődni fog. A Track Edition a széria Lexus RC F nagy teljesítményű kupé mellett tűnik fel, ami alaposan megújult a 2020-as modellévre. Még jobb lett az autó aerodinamikája, tovább csökkent a tömege, újrahangolták a futóművét és továbbfejlesztették a formáját. Mindezek együttesen az eddiginél is magasabb szintre emelték az RC F menetteljesítményeit és kifinomultságát. A vadonatúj RC F Track Edition-ről az alábbi linken tekinthető meg kisfilm:

https://www.youtube.com/watch?v=9_cQrCgozy4

„Az új RC F és különösen annak Track Edition változata állandó fejlesztés eredménye. A modell bemutatása óta történt folyamatos fejlesztésnek köszönhetően az F márka még egyedibb, még gyorsabb, tartósabb és különlegesebb képességű sportkocsikat fog jelezni. Ezek az autók olyan technológiákat vonultatnak fel, amelyek segítségével bármilyen képességű vezető tudja majd uralni teljesítményüket.” – mondta el Koji Sato, a Lexus International ügyvezető alelnöke.

Újragondolt RC F

A 2020-as Lexus RC F kupén számos változtatást hajtottak végre teljesítményének növelése és megjelenésének frissítése érdekében. A mérnökök egyik elsődleges célja a tömeg csökkentése volt, de úgy, hogy a kupé kifinomultsága és masszívsága ne szenvedjen csorbát. Hátul a tömör féltengelyek helyett üreges féltengelyeket alkalmaztak, elöl pedig a szívósor és a légkondicionáló hűtője méretének lefaragásával csökkentették a jármű tömegét. A futóműben több felfogatási pontot alumíniumra cseréltek, aminek révén csökkent a tömeg, és megmaradt a szükséges merevség.

További fejlesztésként a hátsó lengőkarok és a kormánymű felfogatásának szilentblokkjai is merevebbek lettek. Ugyanígy merevebbek a motortartó gumibakok is, aminek köszönhetően az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja könnyebben tudja erejét a kerekekhez közvetíteni. Ez az egyik utolsó nagy méretű szívómotor, melyet manapság egy luxuskupéba építenek.

Teljesítménye jelenleg 464 DIN lóerő vagy 341 kW (változatlan az előző modellhez képest), legnagyobb nyomatéka pedig 520 Nm 4800-as fordulaton. A teljesítménynövekedés részben a megváltoztatott szívócső-kialakításnak, részben az alacsonyabb fordulatszámon (3600 helyett 2800 1/percnél) nyitó másodlagos szívónyílásnak köszönhető. A motor erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, de a jobb indulási reakció elősegítésére a végáttételt is megnövelték (2,93 helyett 3,13). A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. Csak egy gombot kell megnyomni a középkonzolon, és a rendszer a pillanatnyi tapadás alapján, a maximálisan elérhető gyorsulásnak megfelelően állítja a pillangószelepet. A vezetőnek mindössze a fékpedált kell nyomva tartania, majd benyomni a rendszert aktiváló gombot, aztán a gázpedál lepadlózásával felpörgetni a motort, és felengedni a féket. A rendszer használatával 0-100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul fel az RC F. A menetteljesítményeket tovább javítja a Michelin Pilot Sport 4S gumi használata, amit kifejezetten az RC F számára fejlesztettek ki. A széria Michelin kivitelhez képest az RC F számára készült gumin más a profil formája, mintázata, valamint más a gumikeverék is. Ezeket a változtatásokat kifejezetten az alulkormányzottság csökkentésére, a keresztirányú tapadás javítására és az extrém viszonyok közötti élettartam növelésére hajtották végre.Mindezek mellett apró, de fontos változtatásokat végeztek az RC F formatervén annak érdekében, hogy tovább finomítsák agresszív formavilágát. Elöl a lámpatestek változtak, amelyek LED-technikájúak, és magukban foglalják a nappali menetfényt is. A jellegzetes hűtőrács formája némileg megváltozott egy alsó szegélynek köszönhetően, ami vizuálisan rövidebbé teszi az orr-rész megjelenését. Hátul új hátsó lámpatestek simulnak az újraformált lökhárítóba, amely letisztultabb, finomabban kidolgozott megjelenést kölcsönöz az autónak.