Lexus RX 400h vs. Lexus UX 250h (1.)

Ennyit fejlődött a Lexus öntöltő hibrid elektromos hajtása 15 év alatt

A világ első öntöltő hibrid elektromos luxusautója, a Lexus RX 400h még 15 évvel bevezetése után is a japán luxusmárka büszkesége. A 15 év emlékére a Lexus a belgiumi Zaventem technikai központban összehasonlította a legújabb, negyedik generációs UX 250h hibrid crossovert és az úttörő hibrid SUV-modellt. Az RX 400h hajtáslánca 15 év kemény használat után is ugyanolyan finoman működik, mint újkorában, az UX 250h pedig új mércét jelent a hibrid járművek hatékonyságában és dinamizmusában.

Az öntöltő hibridek gyártásában betöltött több mint 15 éves vezető szerepét megünneplendő a Lexus ‘szembeállította’ a negyedik generációs UX 250h hibrid crossovert az RX 400h hibrid SUV-modellel. A belgiumi Zaventemben működő tesztközpont pályáján Herwig Daenens vezetett és elemzett, míg a hibrid hajtásláncok teljesítményét Raf Schuermans, a Lexus Europe szenior menedzsere értékelte.

Emlékszem, mennyire lenyűgözött az RX 400h teljesítménye, amikor először vezettem a prototípust Németországban, a Nürburgring közelében. Az elektromotorral társított V6-os motor teljesítménye, az autó gyorsulása és halk működése még ma is rendkívüli. De az elmúlt 15 évben sok minden megváltozott; számomra ma az UX 250h jelenti a viszonyítási alapot a hibridek kategóriájában, feltűnő stílusával, hihetetlen kezelési pontosságával és negyedik generációs Lexus öntöltő hibrid technológiával. Az RX 400h modellhez viszonyítva sokkal dinamikusabb, sebessége és nyomatéka sokkal jobb, mint a korábbi Lexusoké volt.” – fogalmaz Herwig Daenens, a Toyota európai mesterpilótája.

MENETDINAMIKA

A legújabb UX 250h megmutatta azt az elképesztő fejlődést, amin a Lexus 2005 óta átment. Az európai autósoknak készült, részben a Lexus zaventemi központjában fejlesztett autót óriási élmény volt vezetni! Ennek egyik fő oka az új, nagy merevségű GA-C platform, amely lehetővé teszi a könnyebb anyagok nagyarányú használatát; illetve az alacsony súlypont, amely stabilabban működő futóművet és az elektromos rásegítésű kormány még pontosabb működését eredményezi.” – magyarázza lelkesen Herwig Daenens.

Az UX 250h a kompakt ötajtósok kezelhetőségét nyújtja

A zaventemi pályán, ahol az RX 400h luxus SUV még ma is kifinomult teljesítményt, célpontos kormányzást és hihetetlen stabilitást mutat, Herwig Daenens elmondta, hogy egy bizonyos szakember munkája óriási hatással volt az UX 250h fejlesztésére: ő Akio Toyoda, a Lexus mesterpilótája, aki eltökélten ragaszkodik ahhoz, hogy minden egyes Lexus vezetése ‘igazi élvezetet’ nyújtson. E cél eléréshez fejlesztették ki a nagy merevségű új padlólemezt, amely remek alapot szolgáltat ahhoz, hogy a hibrid crossover olyan kezesen viselkedjen, mint egy kompakt ferdehátú modell.

Extrém alacsony tömegközpont

Az új platformnak és az akkumulátorok elhelyezésének köszönhetően az UX 250h tömegközpontja a legalacsonyabb a kategóriában. Ez kiemelt szerepet játszik az autó vezethetőségében és dinamikai tulajdonságaiban, amelyeket tovább javítanak az ajtókban, a sárvédőkben és a motorháztetőnél felhasznált kis tömegű alumínium elemek.

Folyt. köv.!