Lexus RX 400h vs. Lexus UX 250h (3.)

Ennyit fejlődött a Lexus öntöltő hibrid elektromos hajtása 15 év alatt

A világ első öntöltő hibrid elektromos luxusautója, a Lexus RX 400h még 15 évvel bevezetése után is a japán luxusmárka büszkesége. A 15 év emlékére a Lexus a belgiumi Zaventem technikai központban összehasonlította a legújabb, negyedik generációs UX 250h hibrid crossovert és az úttörő hibrid SUV-modellt. Az RX 400h hajtáslánca 15 év kemény használat után is ugyanolyan finoman működik, mint újkorában, az UX 250h pedig új mércét jelent a hibrid járművek hatékonyságában és dinamizmusában.

KÜLSŐ MEGJELENÉS

Sok minden változott, mióta a Lexus bemutatta az RX 400h modellt, így a dizájn megítélése is más lett. Tisztelet és elismerés jár a japán Kyushu gyár mesterembereinek, akik már akkor különleges kerekekkel, első hűtőmaszkkal, ködfényszórókkal és áttetsző hátsó lámpákkal szerelték az első hibrid Lexusokat.

Az RX 400h ikonikus vonalai klasszikus eleganciát tükröznek, míg határozott megjelenésével és karakteres Lexus-hűtőmaszkjával az UX 250h sokkal dinamikusabbnak hat. Nagyon tetszik az a sok aerodinamikai fejlesztés és az alacsonyabb üléspozíció, amelyek az élvezetesebb vezetési élmény alapját adják.” – árulja el Herwig Daenens.

Úttörő elődje mellett állva az új UX 250h formaterve jóval feltűnőbb, az autó sportosabb kiállású, amit hatásosan kihangsúlyoznak a vonalai, a Lexus-hűtőmaszk és az L-alakú tripla LED fényszórók. A hátsó lámpák egy egységet képeznek, amely nemcsak figyelemfelkeltő, de aerodinamikai szempontból is hatékony. A hátsó lámpatestre kis szárnyakat építettek, amelyek csökkentik a turbulenciát és növelik az autó stabilitását kanyarban és erős oldalszélben is. Az UX 250h, a Lexus legnépszerűbb európai modellje sokkal több ember számára teszi elérhetővé a Lexus öntöltő hibrid technológiát.

BELSŐ DIZÁJN ÉS TECHNOLÓGIA

Az RX 400h volánja mögött ülve, a tágas utastérben ma is érezhető az SUV luxusa és kifinomultsága. A felhasznált anyagok, a bőr, a formák és az eszközök mind-mind abszolút mainak hatnak. A felszerelés is lenyűgöző, olyan technológiákkal, mint a többzónás klímavezérlés, a 11 hangszórós Mark Levinson® prémium audiorendszer vagy a HID fényszórók. Ezek még ma is minden luxusautó felszereltségi listáján megállnák a helyüket.

Az RX 400h utastere ma is tágas és kifinomult, 15 évnyi mindennapi használat után is frissnek látszik. Érdekes módon az UX 250h Takumi mesterek által kimunkált belső dizájnelemein több részlet is visszaköszön a 2010-ben fejlesztett Lexus LFA csúcsmodellből. A vezetőközpontú utastér, a műszerek, a határozott tartású bőrülés, az LFA inspirálta kormánykerék mind-mind visszahozták a hajdani érzést a mai vezetésen.” – mutat rá Herwig Daenens.

Az elmúlt 15 évben talán az autók kommunikációs rendszere fejlődött leglátványosabban. Valaha csak a márka zászlóshajójában volt elérhető, ma viszont már az UX 250h tulajdonosai is élvezhetik az olyan fejlesztéseket, mint a 10,3 colos multimédia kijelző a panoráma monitorral, az extra méretű head-up display és a 13 hangszórós Mark Levinson® prémium surround hangrendszer. Míg az RX 400h volt az első integrált járműdinamikai vezérlőrendszerrel (VDIM) felszerelt SUV, az új UX 250h Lexus Safety System + csomaggal érkezik, aminek egyik eleme az az ütközést megelőző biztonsági rendszer, amely már nappali és esti fényviszonyok között is felismeri a gyalogosokat, nappal pedig a kerékpárosokat is képes beazonosítani.