Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Lexus RX L

Posted on 2018.04.07.2018.04.07. By Iroda Távirati

Minden milliméter számít!

Néha egy kis változtatás is nagy különbségekhez vezet. Ez járhatott a világ vezető prémium hibrid elektromos autógyártója, a Lexus mérnökeinek fejében, amikor megalkották a világ legnépszerűbb luxus hibrid SUV-ja, az RX első hétüléses változatát (és egyben az első Európában elérhető hétüléses Lexust) az immáron Magyarországon is rendelhető vadonatúj RX L modellt.

A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus az apró, de fontos részletekre összpontosítva készítette el az RX-család új tagját, további ülésekkel egészítve ki a kabint, ugyanakkor megőrizve az utastér teljes kényelmét és minőségét, hűen a japán vendégszeretet, az omotenashi elveihez. Az RX volt egyébiránt a világ első SUV-ja, amelyben bemutatkozott az öntöltő full hibrid hajtás, amely városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést tesz lehetővé. Az új RX L modellben két plusz ülés, valamint tágas láb- és fejtér várja az utasokat, és még a csomagoknak is bőven jut hely. Kívül azonban mindössze 110 mm-rel lett hosszabb az autó, ami nagyjából annyi, mint egy férfitenyér szélessége.

Valójában e néhány milliméteres bővítéssel a Lexus túllépett legtöbb vetélytársa gyakorlatán, hiszen ahelyett, hogy a meglévő térbe zsúfolt volna be több ülést, inkább egy teljesen új karosszériát tervezett az RX-hez. Az már első pillantásra nyilvánvaló, hogy ez itt egy RX, hiszen az új modellváltozat is ugyanazt a magától értetődő eleganciát és látványos stílust sugallja, ami a szegmens egyik legmutatósabb modelljévé avatta az ötüléses kivitelt. A dizájnerek számára nem is volt kérdés, hogy az RX jellegzetes, kupés körvonalait meg kell őrizniük. Ám ha közelebbről szemléljük az autót, látni fogjuk, hogy az RX L modellnek nemcsak a hossza változott, hanem a hátsó ajtó/csomagtérajtó is kicsit meredekebb lett. Ez a finom változás volt a kulcsa annak, hogy a harmadik üléssorban utazva is kényelmes legyen a fejtér. A tervezők még azzal is értékes millimétereket nyertek, hogy a hátsó ablaktörlő mechanikáját a szélvédő felső pereméről az üvegfelület aljára költöztették.

Az ajtó kinyitása után azonnal kiderül, milyen okos megoldást dolgozott ki a Lexus a harmadik üléssor beépítésére és arra, hogy ennek ellenére is tágas maradhasson a csomagtér, ha több poggyásszal utazunk. Az ülések felállíthatók, de akár külön-külön, akár együtt is síkba dönthetők – és mindez egyetlen gombnyomásra történik. Az ülések ugyanolyan minőségű kidolgozással készültek, mint az utastér többi része, és mind a rövidebb utakon, mind hosszabb távolságokon kényelmes utazást kínálnak gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. Ha például nekivágunk a barátainkkal az éjszakának, a bulihoz egy autó is elegendő; és pontosan ez az RX L lényege.

A kabint közösségi térnek szánták a tervezők, akik ezt “lounge” hatásként fogalmazzák meg; a nyitott és világos térben mindenki jól látja, mit csinálnak a többiek, az utasok kellemesen elbeszélgethetnek egymással, és közösen élvezhetik az autó szórakoztató rendszerének szolgáltatásait.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Toyotából épített Lexus hibridet egy japán tuningműhely
Next Post: A Bahreini Nagydíj időmérőjén Vettel volt a leggyorsabb

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT