Lexus UX Sport
Fiatal, nagyvárosi ügyfelei kedvére teremtette meg városi crossoverének új kivitelét a Lexus. Az UX Sport kívül látványos optikai részletekkel hívja fel magára a figyelmet, az utastérben pedig a méretosztályban eddig szokatlanul magas minőséggel és igényességgel várja az ügyfeleket a nyugat-európai piacokon már idén decembertől.
Rég elmúltak azok az idők, amikor egy szabadidőjármű nem lehetett sportos – már maga a nemzetközi porondon használt SUV (sports utility vehicle) elnevezés is a dinamizmus és a praktikum metszetében helyezi el az emelt hasmagasságú, de modern személyautós alapokra épülő családi járműveket.
A Lexus is meghallotta az idők szavát, és felülről építkezve elkezdte sportos hangulatú modellekkel bővíteni szabadidőjárműveinek kínálatát. A 2018-ban bemutatott, merész fekete-fehér színvilágú Lexus NX Sport után tavaly nyáron a Lexus LX zászlóshajó, idén kora ősszel pedig a hibrid crossover műfajának megteremtője, a Lexus RX kapott dinamikus megjelenésű, exkluzív felszereltségű Sport variánst.
Most a kínálat (jelenlegi) legkisebb tagjára, a Lexus UX városi szabadidőjárműre került a sor. A modell alig kétéves pályafutása meglehetősen mozgalmasan telt eddig. Először csokiból formázták meg, majd kitetoválták, közben a márka modellpalettáján elsőként tisztán elektromos hajtásláncot kapott, most pedig itt a Lexus UX Sport, amely szellemi elődjeihez hasonlóan megfizethető áron (alapját a belépő modell adja) kínál egyedi és sportos stílust.
A módosítások sorát a fekete hűtőmaszk nyitja, amelyet sötétített házú, kettős LED-es fényszórók fognak közre. Feketék a külső tükrök és a tetősínek, de a 18 colos keréktárcsa is – ha ez túl sok volna, sötétszürke 17 colos könnyűfém kerekekkel is választható a fiatalos modell.
Ennyi fekete elem mellett persze a fehér fényezés adja a legerősebb kontrasztot, de további hét karosszériaszín is rendelkezésre áll. Belül viszont nincs apelláta: az összes kárpitozott felületet a különleges fekete Tahara szintetikus bőr borítja.
A Lexus emblematikus gyártóüzeméről elnevezett kárpit a márka Takumi mestereinek szakértelmét dicséri, és nemcsak könnyen kezelhető, tartós és kényelmes, de környezetbarát is – ráadásul végtelenül japán.
A távol-keleti országban ugyanis a bőrkárpit kifejezetten ellenzett opció, így a Lexus hazai vásárlói a Taharát tekintik a szövetkárpitok legnemesebb alternatívájának.
A Lexus UX Sport a márka negyedik generációs öntöltő hibrid hajtásláncával (UX 250h) éppúgy megvásárolható, mint az Európában csak néhány piacon forgalmazott, kétliteres benzinmotorral (UX 200 Sport).
Bármelyiket választjuk, a kedvező ár ellenére olyan modern, fiatalos fedélzeti technológiákhoz jutunk, mint az Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-integráció, az autóval távolból kapcsolatot teremtő Lexus Link vagy a legújabb Lexus Safety System+ biztonsági és vezetőtámogató szolgáltatásai.
Az új Lexus UX Sport még az év vége előtt forgalomba kerül az európai piacokon, hazai bevezetése egyelőre nem várható.
Fotók: Lexus