Magasfokú kanyardinamika és agilitás

Első ízben S-modellben a dinamikus összkerékkormányzás
Amint az Audi minden S-modelljében, a quattro állandó összkerékhajtás ez esetben is az alapkivitel része. Önzáró központi differenciálműve a normál üzem során 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben valamelyik keréken a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, a nyomatékot túlnyomórészt a kedvezőbb vonóerő-átadási képességekkel rendelkező tengelyre irányítja, szélsőséges esetben akár 70 százalékban előre, illetve akár 85 százalékban hátra. Sportos vezetési stílus mellett a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás javítja az irányíthatósági tulajdonságokat, amint kismértékben befékezi a kanyar belső ívén gördülő, lecsökkent terhelésű kerekeket, mielőtt azok elveszítenék tapadásukat.

Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzást már alaphangolásában is kimondottan sportos áttételezés jellemzi, és a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik. S-specifikus elektronikus rásegítése hatékonyan szűri ki a nem kívánt lökéseket, mégis kellő visszajelzéssel szolgál a vezető számára.

Az új nagy S-modellek a keresztirányú dinamika tekintetében is fejlődtek elődeikhez képest. Kívánságra az Audi a dinamikus összkerékkormányzást is beépíti, amely az első tengely a 9,5:1 és 16,5:1 közötti tartományon változó áttételű dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. 60 kilométer/órás tempóig a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár 1,1 méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője. 60 kilométer/óra felett, közepes és nagy tempónál, a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket. Az S-modellek így kis sebességeknél jóval fordulékonyabbá és agilisabbá válnak, míg nagy tempónál, illetve sávváltáskor fokozott menetstabilitás jellemzi őket.

A kifejezetten az új S-modellek számára kifejlesztett S-sportfutómű már alapkivitelben csillapításszabályzással működik, amely még jobban kiemeli az autó sportos karakterét. Az S6 karosszériáját 20, míg az S7 modellét 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre, mindkét S-modell számára egyaránt alacsony karosszériapozíciót biztosítva. Első ízben szerepel kimondottan kényelemközpontú alternatívaként az S-modellek kínálatában a csillapításszabályzással kiegészített adaptív légrugózás (adaptive air suspension), amely háromféle üzemmód szerint állítható be, s a gyenge minőségű utakra Lift pozíciót, valamint szintszabályzást is kínál. Az auto módban 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed mélyebbre a karosszéria, a dynamic üzemmódban pedig meg is tartja e helyzetét.

A még sportosabb menettulajdonságok szolgálatában a quattro összkerékhajtás a hátsó tengely sport-differenciálművével is kiegészíthető, amely a dinamikus kanyarvételek során az autót valósággal a kanyarba préselve gondoskodik magasfokú agilitásról. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével alakíthatja igény szerint a sport-differenciálmű szabályzási stratégiáját. A sportos menettulajdonságokhoz a jelentős részben alumíniumból készülő, ötkaros kerékfelfüggesztések is hozzájárulnak. A lengőkarok két segédvázon keresztül csatlakoznak a karosszériához, elasztokinematikai tulajdonságaikat pedig feszes hangolás jellemzi.

A futómű összes részegységének működését az elektronikus futóműplatform (Electronic Chassis Platform; ECP) szabályozza, és ezredmásodperces ütemezésben koordinálja a lengéscsillapítók munkáját. Az ECP információk sokaságát dolgozza fel a jármű mozgásáról és az érintett futóműszabályzó rendszerek paramétereiről, amelyekből az integrált menetdinamikai szabályzóegység határozza meg e részegységek optimális üzemét, illetve hangolja össze őket gyorsan és pontosan egymással. Az új S-modellek vezetői még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokban és kiváló keresztirányú dinamikai képességekben érzékelhetik e fejlődést. A csillapítás mellett az ECP a dinamikus összkerékkormányzás és a sport-differenciálmű működését is irányítja. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben változtathatja e modulok működésének hatását, amely S-specifikus hangolás mentén üzemmódok széles tartományát – comfort, auto, dynamic, efficiency és individual – kínálja.