Magyar győzelem a német NLS hosszú távú bajnokságban

Miután tavaly ősszel sikeres próbát tettek a Nürburgringen, a magyar Car Competition Racing Team fiatal versenyzői visszatértek a világ egyik legismertebb versenypályájára. Ezúttal azonban nem egyszerűen a futamgyőzelem, hanem a végső bajnoki cím lebeg a szemeik előtt.

Felkészültség, magabiztosság és szerencse: legyen szó bármilyen sportágról, ez a siker három legfontosabb összetevője. Az arányok persze minden helyzetben mások és mások, de ha az első kettőről gondoskodunk, meglesz az esélyünk arra, hogy felismerjük és kihasználjuk a harmadikat, ha tálcán kínálja magát.

Röviden így foglalhatnánk össze a magyar Car Competition Racing Team (CCRT) teljesítményét a 2022-es Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) sorozat nyitó futamán. A csapat két fiatal versenyzője, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám azonban megérdemlik a hosszú verziót, hiszen életük legjobb eredményét érték el március végén a Nürburgringen… de kezdjük az elején!

Miután a CCRT pilótái tavaly ősszel, életük első nürburgringi futamán azonnal kategóriagyőzelemmel debütáltak, a csapat úgy döntött, hogy 2022-ben az NLS széria összes versenyére benevezi a Toyota GT86 CS Cup versenyautót, így nem csak vendégként vehetnek részt a szezon mind a nyolc futamán, hanem akár a bajnoki címért is szorítóba szállhatnak az SP3 kategóriában.

A szezonnyitó futamra március 26-án került sor. Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz remekül elkapta a tempót a pénteki szabadedzésen, így bizakodva, motiváltan várták a szombati időmérőket. Az esti átvizsgálás során azonban súlyos problémával szembesültek: megrepedt a leömlő, ami azonnali javítást igényelt. A csapat hajnali kettőig dolgozott megfeszítve a hibás alkatrészen, ám reggel nem csak a két pilóta, de autójuk is rajtra készen állt. A szerencse ezúttal melléjük szegődött: Lengyel Ádám kapásból megfutotta a csapat eddigi legjobb köridejét (9 perc 36,200 mp), így lehetőségük nyílt kímélni a technikát.

A versenyt aztán a kategória harmadik helyéről, az abszolút 99. pozícióból kezdte meg Ádám. Nyolc kiváló kör után, amely során több hellyel sikerült felkapaszkodnia a mezőnyben, átadta a volánt Bendegúznak, aki tíz, gyakorlatilag hibátlan kört futott, mielőtt visszaadta volna a vezetést csapattársának. Lengyel Ádám magabiztosan autózott a kategória második helyén, amikor rámosolygott a szerencse: a kategóriában vezető autót műszaki hiba kényszerítette ki a boxutcába. Ádám pedig élni tudott a kínálkozó lehetőséggel, így a Car Competition Racing Team újfent SP3 kategóriagyőzelmet aratott a Nürburgringen – ezúttal azonban már bajnoki pontokért! Bendegúz és Ádám tempójára jellemző, hogy az abszolút értékelésben a hetvenedik helyre jöttek fel, ami a 135 autóból álló mezőnyben elismerésre méltó teljesítmény.

Bizalomépítésnek és az erőviszonyok felmérésére feltétlenül értékes volt a szezonnyitó futam, ám Ádám és Bendegúz hosszas ünneplés helyett máris a következő futamra koncentrál. Április 9-én újabb négyórás verseny vár rájuk, immár ismerős környezetben: ugyanis a Nürburgring Langstrecken Serie összes futamát – ahogy azt a bajnokság elnevezése is sejteti – a világ egyik legismertebb versenypályáján, a rendkívül technikás Nürburgring Nordschleifén rendezik meg.

Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám egy gyári Toyota GT86 CS-Cup versenyautóval áll rajthoz a szezon összes versenyén.

Fotók: Toyota Gazoo Racing