Magyarországon is bemutatkozott a kompakt DS 4
Továbbfejlesztett technológia
A DS 4 a teljesen megújított EMP2 platformra épül. Az alkatrészek 70%-a egészen új vagy kifejezetten a DS 4-hez készült, az új modell így már a bevezetéskor is elérhető plug-in hibrid változatban (225 LE és több mint 50 km elektromos hatótáv a WLTP ciklus szerint). Új generációs információs és szórakoztató rendszer, a C-Prémium szegmensben még nem látott vezetést segítő rendszerek, innovatív információ-megjelenítés – ez a DS 4 különlegessége.
Elektromos innováció: E-TENSE
A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 0platform kifejezetten a DS 4 számára készült.
A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.
Felépítés
Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben: atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.
Tömegcsökkentés
Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.
Biztonság
A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.
Dinamikai és akusztikai tulajdonságok
Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak, köszönhetően a karosszéria optimális csavarodásának és a kiemelkedő úttartásnak.
Plug-in hibrid, benzines és dízel erőforrások
A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).
A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.
Hatékonyság a kerekek szintjén is
A DS 4 kerekeinek mérete 720 mm, így akár 20 collos felnikkel is elérhető, míg a legtöbb verzió 19 collos felnikkel kerül forgalomba. Ugyanígy 19 collos az All Seasons 3PMSF abroncs. Az E-TENSE és a 225 LE-s benzines változatoknál elérhető 20 collos felnikhez szintén kiváló minőségű abroncsok társulnak. A prémium dinamikai jellemzők elérésének egyik záloga a felnik tömegének 10%-os (kerekenként 1,5 kg-os) csökkentése és az aerodinamikai betétek alkalmazása, amelyek szintén hozzájárulnak a fogyasztás és a CO 2 -kibocsátás visszafogásához.
Digitális utastér – könnyed kapcsolódás a világhoz A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az volt a fő cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról, hiszen ez komoly biztonsági szempont a vezetés során.
A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek
meg.
Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.
A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására.
A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is.
A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.
Dinamikai komfort és biztonság
A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es – tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.
A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.
A DS 4-ben bemutatkozó 2.0 rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.
A kormányon külön érzékelő figyeli, hogy a vezető ébersége nem lankad-e, hiszen továbbra is a vezető irányítja a különböző funkciókat.
Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését, szintén a holt terekben előforduló balesetek megelőzése érdekében.
A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést.
Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül.
A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.
A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer, azaz 4 kamera segíti (közülük kettő a külső visszapillantó tükrökben található).
A DS jellegzetes fényei
A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei:
A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.
A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.
A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.
Környezetvédelem
A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag. A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül. Újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket találunk az alváz terelőelemeiben, zajcsökkentőiben és alátéteiben.
Hét karosszériaszín
A DS 4 hétféle színben elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany (felár nélküli szín) és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a Perla Nera fekete.
Kínálat
A kínálat 3 eltérő egyéniségű változatra épül (DS 4, DS 4 CROSS, DS 4 Performance Line), amelyek többféle felszereltségi szinttel társíthatóak.
DS 4: Bastille, Bastille +, Trocadero és Rivoli
DS 4 CROSS: Trocadero és Rivoli
DS 4 Performance Line: Performance Line és Performance Line +