Májusban 44 830 új Volvo talált gazdára
Az európai és ázsiai piacokon az elmúlt hetekben egyre több autót vásárolni szándékozó jelenik meg a márkakereskedésekben, és az Egyesült Államokban is a vártnál gyorsabban kezdődött meg a visszarendeződés, köszönhetően annak, hogy több államban is csökkentették a koronavírus okozta korlátozások mértékét.
2020. első 5 hónapjában a Volvo Cars világszintű értékesítése elérte a 208 479 db autót, és ez a tavalyi ugyanezen időszakhoz képest 25%-kal alacsonyabb.
Kínában idén májusban 15 132 Volvót helyeztek forgalomba, ez 21,8%-kal haladja meg a tavaly májusi számokat. Ha a január-májusi időszakot vizsgáljuk, ott viszont még 7,1%-kal alacsonyabbak az eredmények a tavalyi jamuár-májushoz képest.
Az Amerikai Egyesült Államokban a májust 9 519 eladott autóval zárták a kereskedők, ez csak 2,5%-kal alacsonyabb a tavalyi eredménynél, köszönhetően a lazításokat követő erős nyitásnak. A 2020 és 2019 első öt hónapjának összehasonlítása viszont 18,2%-os csökkenést mutat, és összesen 32 870 autót jelent.
Európában az eladásokat még mindig jelentősen befolyásolják a koronavírus miatt bevezetett tilalmak. de ahogy egyre több országban lazítanak kicsit vagy jelentősen ezeken, úgy láthatunk egyre több biztató jelet is.
A kontinensen idén májusban 14 965 Volvót értékesítettek, ez 49,6%-kal alacsonyabb, mint tavaly májusban volt, az idei első öt hónap pedig 34,3%-kal kisebb volt, mint tavaly ilyenkor.
2020. májusban a vállalat legnépszerűbb modellje az XC60-as volt, melyet az XC40-es és az XC90-es modellek követtek, és ez a három XC modell teljes eladásból 68,5%-kal részesedett. (Tavaly ez a részesedés 61,0% volt.)
Az első öt hónapban a Volvo Recharge (plug-in hibrid) családja a tavalyi január-májushoz képest megduplázta részesedését.