Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Már a 7. helyen a Qualisport Racing a Silk Way Rally-n!

Posted on 2017.07.11. By AztaCARom

Noha az égi áldás a Kazahsztánba is elkísérte a Silk Way Rally mezőnyét, soha rosszabb napja ne legyen a Qualisport Racingnek. A viadal negyedik versenynapját a Kovács, Czeglédi, Ács trió a 10. pozícióban zárta, azonban a kamionos kategória összesítésében így is előreléptek, mégpedig nem is keveset: a folytatásnak az előkelő 7. helyről rugaszkodhatnak neki.

Kosztanajból Kazahsztán fővárosa, Asztana felé vette az irányt a mezőny a negyedik versenynapon, amikor két részre osztott szelektív szakaszt kellett teljesíteni. A reggeli 149 kilométeres összekötő után előbb 214 kilométeren át, majd újabb 44 kilométernyi összekötő után további 159 kilométeren keresztül viaskodhattak a stopperrel, illetve az elemekkel, merthogy az eső ide is elkísérte a versenyt. Csak az első felvonás eleje és a második vége volt tiszta, egyébként folytatódott a dagonyázás…

„Reggel minden simán ment, bár a három órás óraátállítás miatt csupán négy óránk maradt alvásra. Azt gondoltuk, hogy a tegnapi határátlépéssel végre magunk mögött hagytuk az esőt és már csak a port fogjuk nyelni, de menet közben újra utolért bennünket az égi áldás. Mivel itt nem gyakran van ilyen, a döngölt földutak nem sártengerré, hanem korcsolyapályává alakultak át. A mai menet első fele dimbes-dombos, gödrökkel tarkított mezőkön át vezetett, a második részen pedig hatalmas búzatáblák között mentünk. Biztosak vagyunk abban, hogy a helyi kolhoz aktivistái nem fognak örülni a látványnak, amikor holnap dolgozni mennek, a többség ugyanis megpróbált rövidebb utat választani… Sikerült mindvégig megőriznünk a hidegvérünket, amit nem mindenki mondhatott el magáról, erre következtetünk az út során látott incidensekből. Sugawara volt egyébként a játszótársunk a mai napon, oda-vissza kerülgettük egymást, a nap végén pedig segítettünk jóbarátunknak, Gerard de Rooy-nak, akit be kellett vontatnunk, mert a kamionjából kifogyott az üzemanyag” – értékelt a nap végén Kovács Miklós.

A Scania-egység 4 óra 46 perc 27 másodperces idővel zárta a napot, ami a kategóriában a 10. helyre volt jó, ugyanakkor előre repítette a dunaszentbenedeki gárdát. Kovács és két állandó társa az előző napi 10. helyről a 7. pozícióba lépett elő a kamionos világelitet felvonultató mezőnyben, így olyan ászokat előznek meg jelenleg az összesített tabellán, mint például a kétszeres Dakar-győztes Kamaz-menő, Eduard Nyikolajev vagy épp a Tatra-klasszis Ales Loprais. A monstrumok között egyébként ismét a Buggyra-Tatra versenyzője, Martin Kolomy nyerte a szakaszt, aki ezzel megerősítette vezető pozícióját az összesítésben.

Arról, hogy nem mindenkinek sikerült megőriznie a hidegvérét, jól árulkodik, hogy bukott például a Peugeot nagyágyúja, Stephane Peterhansel, a franciák gyári csapatának Silk Way-címvédője, Cyril Despres belecsúszott egy tóba. Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team kettőse éppen annyi kockázatot vállalt, amennyit az ésszerűség határain belül lehetett: ennek köszönhetően a napot a 14. helyen fejezték be, az összetettben pedig előreléptek a 9. pozícióba. „Megint az volt a legnehezebb, hogy az úton tartsam a Mokkát, s mindig azt néztem, hátha valahol kivilágosodnak a felhők, és eláll végre az eső. Nem tette meg ezt a szívességet, és mivel ekkora sárra nem készültünk gumikkal, teljesen kimerített, hogy az alapvetően kőre való abroncsokkal küzdjek a sártengerben. Sokszor annyira csúszott az út, hogy hiába nyomtam a féket és gyorsultunk tovább, máskor meg nem tudtunk be fordulni a kanyarokba. Szóval nem volt könnyű szakasz, de örülünk, hogy itt vagyunk a célban, mert jó néhányan pórul jártak. Ráadásul az összetettben már a top tízben vagyunk, úgyhogy jövünk előre!” – értékelt az Opel Mokka pilótája.

A július 22-én, a kínai Hszianban lezáruló Silk Way Rally ötödik versenynapján Asztanából Szemej felé visz az út. A mezőny egy 174 kilométeres összekötővel kezd, majd megfutják az eddigi leghosszabb, 484 kilométeres szelektív szakaszt, amelynél a tervezett menetrendben is csak egy hosszabb várható. A mért táv után további 191 kilométernyi összekötőt kell majd teljesíteni a táborig.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Qualisport Racing, rali, Scania Qualisport Torpedó, Silk Way Rally, sport, technikai sport, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős már a top tízben egy újabb esős szakasz után a Silk Way ralin!
Next Post: Ranga Péter: "Nagy nevek közé léptünk a magyar rali történetében"

Kapcsolódó cikkek

  • Hat új márka az Emil Frey Csoportnál, lezárult a Stellantis magyarországi portfóliójának átvétele Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ötödével több használtkocsit adott el Porsche Inter Auto Hungaria Ctrl+C - Ctrl+V
  • Elindult a Kia Sorento Hybrid sorozatgyártása Ctrl+C - Ctrl+V
  • Megérkeztek az első Motron motorkerékpár modellek Magyarországra Ctrl+C - Ctrl+V
  • Lezárult a MÁV-START „Válassza a zöldebb utat!” nyereményjátéka Ctrl+C - Ctrl+V
  • Valami hír az E-Transittal kapcsolatban Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT