Már Európában is gyártja a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtását a Toyota
A vadonatúj Toyota Corolla Cross-ban mutatkozott be, majd a nemsokára a márkakereskedésekbe is megérkező, három karosszériaváltozatban (a négyajtós Sedan, az ötajtós Hatchback és a kombi Touring Sports) elérhető modellfrissített Toyota Corolla is megkapta, most pedig már Európában is megkezdődik a gyártása a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásának, amely egyszerre javítja a járművek teljesítményét és csökkenti széndioxid-kibocsátásukat. A Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) és a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) összesen 77,5 millió euró értékben ruházott be hét gyártósor korszerűsítésére, hogy alkalmassá tegye őket a világ legfejlettebb hibrid hajtásának gyártására.
A Toyota Európában is megkezdi a világ legfejlettebb, 5. generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásláncainak gyártását az új Corolla számára. A legújabb, alacsony károsanyag-kibocsátású Toyota hibrid hajtásláncokat a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) és a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) gyártja majd a TMUK és a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) üzemeiben készülő megújult Corollához. Az 5. generációs hibrid motorok és sebességváltók gyártása a lengyelországi üzem 77 millió eurós és az Egyesült Királyságban található gyáregyég 541 ezer eurós befektetései nyomán korszerűsített hét gyártósor beállítása után indulhatott meg. A TMMP hibrid sebességváltókat gyárt, beleértve az MG1 és MG2 motorokat, amelyek a hibrid váltó szerves részét képezik.(2) Ezeket a termékeket a TMUK-ban gyártott új, 1,8 literes benzinmotorral kombinálják, így létrehozva az 5. generációs hibrid hajtásláncot. Ennek az 5. generációs Toyota hibrid technológiának könnyebb, kompaktabb és nagyobb teljesítményű elektromotorjai vannak, ami növeli az elektromos hajtás arányát a hibrid rendszerben. A továbbfejlesztett motorkalibrálásnak köszönhetően a jármű nagyobb teljesítményt, fokozottabb dinamizmust és jobb vezethetőséget biztosít, ami alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez az 1,8 literes változatnál. Az 1,8 literes motorral felszerelt hibrid hajtásrendszer összteljesítménye 140 lóerő, ami 1,7 másodperccel, 9,2 másodpercre csökkenti a 0-100 km/órás gyorsulást.(3)
Az új, 5. generációs hibrid hajtáslánc felváltja a 2018 és 2016 óta a TMMP-nél és a TMUK-nál korábban gyártott 4. generációs rendszereket. Az azóta eltelt időben a TME felgyorsította beruházásait a hibrid technológiába, és az elmúlt négy évben a az elektrifikált modellek aránya a Toyota teljes európai értékesítésében 30 százalékról 66 százalékra nőtt.
„A Toyota megfizethető, alacsony károsanyag-kibocsátású öntöltő hibrid elektromos járművei fontos szerepet játszanak páneurópai multitechnológiás stratégiánkban, amelynek célja, hogy mindenkit segítsen a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. A hibrid technológia immár a TMMP-nél és a TMUK-nál gyártott motorok és sebességváltók 70, illetve 85 százalékában megtalálható, ami a Toyota hibrid termékek iránti folyamatosan növekvő vásárlói keresletet tükrözi.” – avat be Marvin Cooke, A Toyota európai gyártásért felelős ügyvezető alelnöke.