Már nem csak az USA kedvenc autómárkája, de kedvenc modellje is Toyota

Trónfosztás történt tavaly az USA-ban. Az országban 11 gyártóüzem mellett kutatási és fejlesztési központtal is rendelkező Toyota már 2023-ban is az Egyesült Államok kedvenc autómárkája volt és a környezettudatos japán autógyártónak a bravúrt pedig 2024-ben is sikerült megismételnie. Arra azonban talán kevesen számítottak, hogy Amerika kedvenc pickupját ’lenyomva’ a Toyota RAV4 bizonyul a legnépszerűbb újautónak az országban.

Amint az a Car Industry Analysis elemzéséből kiderül a Toyota RAV4 9%-os növekedéssel, 475.193 darabos értékesítéssel hosszú évek hegemóniáját megtörve 2024-ben az Egyesült Államok kedvenc újautója lett. Az ezzel egyibőben az USA legkelendőbb autómárkájának címét is megőrző Toyota ráadásul egyedülálló módon további két modellel is szerepel a TOP10-ben: a Toyota Camry 7%-os növekedéssel, 309.875 darabbal a hatodik helyen végzett, szorosan a nyomában a hetedik helyen pedig ott volt a Corolla is, 22%-os növekedéssel, 283.098 darabbal. A TOP30-ba egyébiránt befért még a Toyota Tacoma (15. hely, 192.813 darab) és a Toyota Tundra is (23. hely, 159.528 darab), míg a TOP40-et a gyártó prémium márkája, a Lexus favorit nagyméretű SUV-ja, az RX zára (118.636 darab).

A Toyota ismét az USA kedvenc újautómárkája volt

Az Egyesült Államokban tavaly 3%-os bővülést követően 16.09 millió új autó talált gazdára, ami ugyan messze elmarad a 2016-os 17,55 milliós rekordévtől, ám a pandémia óta a legjobb adatnak számít és magasan az európai piac eladásai felett van. 2.037.143 új autó értékesítésével, 6%-os növekedést elérve a Toyota megőrizte az USA kedvenc újautómárkájának címét. Az autógyártó prémium márkája, a Lexus is dinamikusan bővült az országban tavaly és 8%-os növekedést elérve 345.669 új autót értékesített. A Toyota Csoport így összesen 6%-os bővülést elérve 2.382.812 új autó értékesítésével csoportszinten a második legtöbb autót értékesítő vállalat volt az országban.

Érdekesség, hogy az amerikai autógyártók az USA-beli újautóeladások 34%-át képviselték (a már nemzetközi cégcsoporthoz tartozó amerikai márkákkal együtt 42%-ot), miközben az országban gazdára találó új autók 61%-át ott is gyártották – ez utóbbiból tekintélyes mértékben vette ki a részét az országban 11 üzemmel rendelkező Toyota.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!