Már páncélozott változatban is megvásárolható az örökifjú Toyota Land Cruiser 76
A közel 40 éve gyártásban lévő klasszikus LC-nemzedék így már akár veszélyes katonai műveletekhez, expedíciókhoz is használható.
A Land Cruiser 70-es szériáját úgy tervezte a Toyota, hogy megbízható autó és biztonságos szállítóeszköz legyen, különösen kemény terepen. Ezt a járművet már páncélozással is meg lehet vásárolni az INKAS jóvoltából, az átalakítások célja a fedélzeten tartózkodó összes (legfeljebb hét) utas biztonságának garantálása volt. A 2000-ben alapított kanadai cég ráadásul lehetőséget nyújt arra is, hogy a megrendelők belülről és kívülről is személyre szabják golyóálló terepjárójukat.
Donor autónak az ötajtós, 76-os típusú Land Cruisert használják, amelynek 4,5 literes turbódízel motorja elegendő erőt biztosít a páncélozás nélkül is több mint 2,3 tonnás jármű mozgatásához. 206 lóerős maximális teljesítényét már 3400-as, 430 Nm-es csúcsnyomatékát már 1200-as fordulatszámnál leadja az öblös V8-as, így a három-négy tonna mozgatása sem kottyan meg neki, pláne, ha a felezőt is használja a sofőr.
Hosszú rugóutakkal rendelkező, robusztus, elöl-hátul merev tengelyes, emelt felfüggesztés teszi lehetővé, hogy küldetéstől függetlenül szinte bármilyen típusú tereppel megbirkózzon a számos taktikai és páncélozási funkcióval felszerelt terepjáró. Természetesen a felfüggesztés hangolását a megnövelt önsúlyhoz igazították, feszesebb gátlókat és rugókat (elöl tekercs, hátul lap) építettek be.
A CEN 1063 ballisztikai szabványokon alapuló BR6 páncélzati besorolás azt jelenti, hogy az INKAS által páncélozott Land Cruiser 76-os képes megállítani a nagyteljesítményű géppuskákból kilőtt (akár 7,62 mm-es) lőszert, valamint két kézigránát egyidejű, padló alatti felrobbantását is kibírja, és utána képes tovább haladni. A defektmentes Hutchinson terepgumik, a páncélozott hátsó válaszfal és a golyóálló üvegezés mind-mind nyugalmat biztosítanak a Toyota utasai számára akkor is, ha rossz közbiztonságú, háborús övezetben utaznak.
Nem csak normál, hanem „felfedező” kivitelben (Expecidion Spec) is választható a Land Cruiser, utóbbit az alapváltozaton is meglévő sznorkel mellett többféle egyéb offroad kiegészítővel is ellátják. Kulcsfontosságú eszköz például durva terepen a csörlő, amikor nagy szintkülönbségű, vagy sáros, mocsaras területen kell haladni. A nagy teherbírású, alumínium tetőcsomagtartó extra tárolóhelyet biztosít a kempingezéshez és terepezéshez szükséges felszereléseknek és kellékeknek, mint például a második pótkerék és a két üzemanyagkanna.
Remek ötlet, hogy az extrém laza talajon való haladást lehetővé tevő, kerekek alá helyezhető trepnik ezen a Toyotán robbanásvédelmi pajzsként is funkcionálnak, mert a tárolóhelyükön segítenek megvédeni a futóművet a sérülésektől, az acél gallytörő rács pedig a fényszóróknak és a hűtőnek nyújt komoly védelmet akár akkor is, ha úttorlaszon vagy sűrű növényzeten kell áttörni. Külön alsó védelmet kapott a 130 literes, csomagtartó alatt található üzemanyagtank, a továbbfejlesztett, masszívabb ajtókialakítás és a nagy teherbírású ajtózsanérok pedig szintén emelik a terepjáró védelmi szintjét.
Alapfelszereltség:
• Az utastér teljes védelme minden irányból
• Kiváló minőségű többrétegű golyóálló üveg
• Integrált beléptető modul
• Az akkumulátor és az elektronikus vezérlőmodul védelme
• Megerősített ajtózsanérok és egyéb kritikus szerkezeti pontok
• Megerősített felfüggesztés
• Defektmentes, terepmintás abroncsok
• Intelligens zárrendszer készpénzszállításhoz
• Az autóbelső és a külső pontok kamerás megfigyelése
Extra felszereltség:
• Könnyűpáncél-csomag
• Vészhelyzeti világítási rendszer
• Sziréna/hangosbeszélő/utastéri átbeszélő rendszer
• Vezető által vezérelt, távirányítható zárrendszer
• Tűzoltó rendszer
• Nagy teherbírású fékrendszer és alkatrészeik
• Nagy teherbírású kerekek
Fotók: Vault.inkas.ca, YouTube