Már több mint 5 millió kilométert tett meg világ legtöbbet használt Toyota Mirai flottája
A 2017 szeptembere óta a CleverShuttle, az egyik legfontosabb német iránytaxi-szolgáltató flottájában szolgáló abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos Toyota Mirai flotta immár több, mint 5 millió kilométert tett meg, optimális teljesítménnyel, zéró meghibásodással. Az autók által megtett távolság megfelel annak, mintha hat és félszer elutaznánk a Holdig és vissza.
A német iránytaxi-szolgáltató, a CleverShuttle cég Toyota Mirai-flottája immár több mint ötmillió kilométert tett meg – méghozzá helyszíni károsanyag-kibocsátás nélkül. Az elmúlt két és fél év során a CleverShuttle autói annyit futottak, mintha hat és félszer elmentek volna a Holdig és vissza, így jelenleg ez a világ legtöbbet használt Mirai-flottája.
“Megbízhatóságuk miatt a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók nagyon fontosak számunkra. Lehetővé teszik, hogy számtalan embert utaztassunk kényelmesen, miközben a kipufogóból csak vízpára távozik.” – avat be Jan Hofman, a CleverShuttle társalapítója és vezérigazgatója.
A Toyota és a CleverShuttle együttműködése 2017 szeptemberében vette kezdetét: ekkor 20 darab Toyota Mirai állt munkába Hamburgban, és a flotta hamarosan 45 járműre duzzadt hét német régióban. Ez idő alatt a szokásos időszakos átvizsgálásokon kívül egyetlen javításra vagy alkatrészcserére sem volt szükség.
“Az ötmillió kilométeres futásteljesímény világosan bebizonyította, hogy az üzemanyagcellás autók immár készen állnak a mindennapi használatra.” – mutat rá Ferry M.M. Franz, a Toyota berlini igazgatója. “Egy-egy autó eddig mintegy 180.000 kilométert tett meg, és ezalatt semmilyen műszaki hiba vagy teljesítményvesztés nem lépett fel, vagyis a Toyota üzemanyagcellás rendszerét nyugodtan nevezhetjük bevált és megbízható technológiának.”
A jövő abszolút zöld, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásával működő Toyota Mirai 2014-ben mutatkozott be a világ első sorozatgyártott hidrogén hajtású személyautójaként, és 2015 óta kapható Európában. Az autót magán- és vállalati vásárlók egyaránt megrendelhetik azokban az országokban, ahol legalább egy kereskedelmi (azaz a nagyközönség számára is nyitott, és nem csupán egy vállalat telephelyén kialakított) hidrogén töltőállomás már működik. Az üzemanyagcellás szedán nemcsak maximális komfortot, hanem és maximális környezettudatosságot is kínál a négy különálló ülésen helyet foglalóknak, hiszen az emissziómentes Miraiba csupán hidrogént kell tankolni, ami az üzemanyag-cellában elektromos árammá alakul, és ez hajtja meg a 154 lóerős elektromotort. Az autó egyetlen emissziója a vízgőz. A Toyota Mirai egy tankolással akár 500 kilométert is megtehet, és a tartály újratöltése alig három percig tart. A második generációs Mirai gyártása még idén megkezdődik Japánban, és a tervek szerint az év második felében Európába is megérkezik A gyönyörű, új dizájnnal megálmodott autó még nagyobb hatótávolságot kínál majd.