Marci az összeurópai, az elektromos autózás felgyorsítását elősegítő akciótervről tárgyalt a német autógyártók vezetőivel

    Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter áprilisi berlini látogatásának folytatásaként Bajorországba utazott és újra találkozott a német autóipar vezető szereplőivel. A tárcavezető és a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja hétfőn és kedden tárgyalásokat folytatott Gernot Döllnerrel, az Audi vezérigazgatójával, Frank Weberrel, a BMW igazgatósági tagjával, valamint Eckart von Klaedennel, a Mercedes alelnökével – tájékoztatta az MTI-t a Nemzetgazdasági Minisztérium kedden.

Exkluzív Mercedes és BMW podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

    Az egyeztetések fő témáját a magyar EU-elnökségre történő felkészülés mellett, a német és az európai autóipar aktuális versenyképességi kérdései, az ágazat jövőbeni kihívásai és lehetőségei képezték, különös tekintettel az elektromos járműiparra és az elektromos járművekre való átállásra – írták.


    A felek egyet értettek abban, hogy az elektromos autózás jelenti Európa jövőjét, amelyben meghatározó szerep jut Magyarország és a német autóipar együttműködésének. A nemzetgazdasági miniszter a tárgyalásokon hangsúlyozta, hogy olyan összeurópai akciótervre van szükség, amely elősegíti és felgyorsítja az elektromos autózás európai térnyerését, egyben a 2035-ös átállás elérését – ismertették.


    E tekintetben a legnagyobb kihívást jelenleg az elektromos autózáshoz kapcsolódó infrastruktúra, a töltőhálózat hiányossága jelenti. Ezzel kapcsolatban a felek
megállapították, hogy Európában nincs összefüggő, hosszútávú, gyors és gondmentes utazást lehetővé tévő kontinentális hálózat, amelyet közösségi- és magán beruházásokon keresztül célszerű, jelentős mértékben fejleszteni – jegyezték meg.


    Az elektromos autózáshoz szükséges elektromos hálózat fejlesztése mellett a tárgyalásokon felmerült a szabályozási környezet átalakítása is. Javaslatként merült fel
egyrészt, hogy a transzeurópai közlekedési (TEN-T) hálózat menten elvárt gyorstöltőpontok sűrűbbek legyenek, így például 50 kilométerenként kerüljenek telepítésre. Másrészt arra is törekedni szükséges, hogy a benzinkúthálózat jelentős, minél nagyobb részén álljon rendelkezésre elektromos gyorstöltési lehetőség – hangsúlyozták.


    Mindezeken túlmutatóan az akcióterv keretében az elektromobilitás térnyerésének ösztönzése érdekében új, uniós szintű autóvásárlási ösztönző programra van szükség,
amely egyaránt irányul a gyártókra és a vásárlókra. Az eladások ösztönzése érdekében továbbá felmerülhet az állami támogatási szabályok módosítása is.


    Nagy Márton ezzel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az új járművek vásárlása mellett a használt elektromos autók kereskedelmét is célszerű segíteni és támogatni, többek közt új szabványok kialakításával. Ezt szolgálja, az európai elektromos autózás versenyképességét erősító akcióterv is, amelynek tervezete a tagállamok számára a soros magyar elnökség alatt, egy “white paper-ként” kerül bemutatásra a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén – írta az NGM.