Másfél év, és búcsút inthetünk a kormánykeréknek

2024 első félévében egyedülálló extrával bővíti tisztán elektromos típusának opciós listáját a Lexus. A One Motion Grip kormány formája pont ugyanolyan innovatív és felszabadító, mint az azt lehetővé tevő technológia.

A repülés világa rengeteg mindent adott a modern társadalomnak, a kronográf óráktól kezdve a műholdas navigációig, a karcálló üvegtől a golyóstollig. A korszakalkotó találmányok, divatteremtő eszközök egy részét kifejezetten pilóták számára fejlesztették ki, másokat a légi közlekedés tett népszerűvé, megfizethetővé, tökéletesebbé. Ezek egy része villámgyorsan hódította meg a hétköznapok világát – gondoljunk a pilóta-napszemüvegekre –, másokra évtizedek óta vágyakozunk, azonban különböző okokból nem juthatunk hozzájuk.

Ilyen a repülőgépek klasszikus ökörszarvkormánya, amely a maximális kontrollt minimális takarással társítja. A szerkezet nem csak a repülőgép pontos irányítását teszi lehetővé, hanem a számtalan navigációs, kommunikációs és egyéb műszer, illetve kezelőszerv akadálytalan áttekintését és elérhetőségét is biztosítja – az már csak járulékos előny, hogy egyértelműen kijelöli a kormány optimális fogási pontjait.

Jó néhány merész tanulmányautó mutatja, hogy az autóipar már a múlt század derekától fogva szeretett volna megszabadulni a kerek kormánykerék béklyójától, erre azonban két okból sem volt esélye. Egyrészt nem állt rendelkezésre olyan technológia, amely gyorsan és megbízhatóan tudta volna a pillanatnyi körülményeknek megfelelően módosítani a kormánymű áttételezését – hiszen az ökörszarvkormányon nem lehet átfogni, a szerkezet forgatási tartománya töredéke a hagyományos kormányművekének –, másrészt a vonatkozó jogi szabályozások sem engedtek volna egy, az elfogadott és bevizsgált megoldástól ilyen jelentős mértékben eltérő konstrukciót.

A műszaki és adminisztratív akadályok az évtizedek során folyamatosan hárultak el a technológia bevezetése elől, egészen addig, hogy amikor a Lexus idén tavasszal bemutatta >>>

https://www.begurulva.hu/varga-zsomborral-a-lexus-es-toyota-markak-hazai-pr-vezetojevel-beszelgettunk-2/