„Máshol lebeszélik az embert az alternatív hajtásról…”
Egy német szakfolyóirat átfogó felmérése szerint csak a Toyota márkakereskedéseiben veszik komolyan azt, aki alternatív hajtású autó vásárlásában gondolkodik.
A Toyotánál magas színvonalú tanácsadással és tesztvezetési lehetőségekkel fogadják azokat, akik hibrid vagy azon túlmutató környezetbarát technológiák iránt érdeklődnek, derül ki az Automobilwoche német szakfolyóirat éves kereskedői felméréséből.
Az Automobilwoche Award Autohandel (AAA) összeállításánál 16 márka teljesítményét mérték össze, és ennek során kiderült, hogy míg más márkáknál gyakran mostohagyerekként kezelik az alternatív hajtásmódokat, a Toyotánál ezek jelentik az első számú opciót.
A németországi Toyota-kereskedők 64 százaléka saját maga javasolta az alternatív hajtásláncot, méghozzá az ügyfél igényeihez igazítva – a teljes piacra vetítve ez az arány mindössze 16 százalék. Az értékesítők közül sokan kifejezetten ellenzik az új generációs ökotechnológiákat, 46 százalékuk pedig egyenesen azt javasolja a vevőknek, várjanak még két-három évet az ilyen autók vásárlásával. Ezzel szemben a Toyotánál akár az azonnali tesztvezetés lehetőségét is aktívan felajánlották.
A szaklap átfogó felmérésében az értékesítők technológiai tájékozottságát is felmérték: a német osztályzati rendet követő (a legjobb az 1,0, a legrosszabb a 6,0) értékelésen a Toyota kereskedések 1,6-ot érdemeltek a felkészültségre – a második helyezett 2,3-at kapott. Ez persze nem véletlen: a Toyota minden más márkánál régebben, húsz évvel ezelőtt kezdte forgalmazni a hibrid technológiát alkalmazó modelljeit, amelyekből a mai napig több mint 12 millió darabot értékesített világszerte. Ami pedig a jövőt illeti, már most, a hidrogén üzemanyagcellás technológia hajnalán teljes használati értékű, sorozatban gyártott FCEV modellt kínál ügyfeleinek a Toyota Mirai személyében.
Fotók: Toyota