Második generáció
Második generáció – Ötcsillagos teljesítmény
A Yaris a második generációval – amelyet 2005-ben mutattak be Európában – vált felnőtté. Az autó népszerűségét megalapozó, optimális belső teret és kényelmet biztosító okos kialakítás, valamint a biztonságot és a teljesítményt szolgáló fejlett technológiák tovább fejlődtek, miközben a felhasználói élmény is kifinomultabb lett. A „nagyautós gondolkodás” megközelítés és a nagyobb méretek minden eddiginél tágasabbá tették a második generációt, lehetővé téve, hogy a nagyobb, C-szegmens szereplőivel rivalizáljon. Ennek egyik kiemelkedő összetevője a lapos hátsó padló volt, amelynek köszönhetően három felnőtt is kényelmesen ülhetett a hátul. A 60:40 arányban osztott ülések csúsztathatók és dönthetők lettek, így lenyűgöző, akár 880 milliméteres lábteret biztosítva a hátsó utasok számára. A kategória legjobb, 737 literes rakterét részben a Toyota kényelmes Easy Flat rendszerének köszönhetően érték el, amely a hátsó ülések gyors és egyszerű lehajtásával sík padlót hozott létre. A részletekre és az utasok kényelmére való megszállott figyelem kiterjedt az ajtók záródási hangjának finomhangolására és a műszerfalon belüli 18,2 literes tárolókapacitás biztosítására. Növelték a teljesítményt és a hatékonyságot, valamint a menetdinamikát és a menetkényelmet, amihez hozzájárult az aerodinamikailag hatékony karosszéria, amelynek légellenállási együtthatója alacsony, mindössze 0,30 lett. A magasabb biztonsági szabványok felállításának irigylésre méltó története az utasok védelmére vonatkozó ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel bővült – először a Yaris történetében. Ezt a nyugalmat a Toyota fejlett minimális behatolású kabinrendszerének és az utastérben elhelyezett kilenc légzsáknak köszönheti, beleértve a vezető térdlégzsákját is, ami mérföldkőnek számított egy Yaris méretű autóban. A második generációs Yaris három- és ötajtós kivitelben volt elérhető, három különböző hajtáslánccal. Az új, 1,0 literes VVT-i benzinmotor gazdaságos és erős volt, miközben továbbra is könnyű maradt. Kategóriaelső teljesítményt (69 LE) és nyomatékot (93 Nm) kínált. Az előző generációból átvett 1,3 literes VVT-i egység továbbra is népszerű maradt alacsony fordulatszámon is nyomatékos viselkedésével és csúcsteljesítményével, amely sportos, mégis kifinomult érzetet biztosít. Az 1,4 literes D-4D dízelmotor tovább fejlődött, és már 90 lóerőt produkált 3600-as fordulatszámon. Mivel a Yaris folyamatosan népszerű volt minden korosztályban, a sportosabb képességek iráni igényeket a Yaris TS elégítette ki. Ezt az új sportváltozatot a 2006-os Párizsi Autószalonon mutatták be, és egy új, 132 lóerős, 1,8 literes Dual VVT-i motorral szerelték fel, és 194 km/órás végsebességgel, sportos felfüggesztéssel, valamint dinamikus megjelenéssel hódított, beleértve a hátsó légterelőt és az oldalsó szoknyákat. A környezettudatosság növekedésével Európában felgyorsult a vásárlói igény a kisebb, hatékonyabb autók iránt. A Yaris élen járt a lendületes városi megjelenés és a mérnöki innováció ötvözésével. A Toyota Optimal Drive technológiát 2009-ben vezették be, és az üzemanyag-hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás javulását eredményezte, anélkül, hogy ez veszélyeztetné a Yaris híresen fürge viselkedését.