• Egyéb

„Mattot kaptunk”

Balogh Jani és Szőke Tomi számára jól indult a Székesfehérvár Rali, mivel lépést tudtak tartani az élbollyal és lőtávolon belül voltak a dobogón álló párosokhoz képest. A második versenynap közepén az egyik gyorsaságin egy méretes szikla termett előttük az egyik kanyarban, ami az árokba taszította a Skodás párost.

Balogh Jani: „Szerettük volna, a miskolci formánkat átmenti erre a hétvégére annak ellenére, hogy ott maradtak még nyitott ajtók a teljesítményünket illetően, így a versenyt megelőző teszten próbáltuk megtalálni az optimumot. A szombati napon négy gyorsasági várt ránk, ami végül hozta is az előzetes elvárásainkat. Az első gyorsasági elég nagy falat volt bemelegítésnek, hiszen a csúszós aszfalton a szakasz közepéig nagyon óvatosan közlekedtem, aztán váltottam egy ritmust és egyre inkább elfogadható lett a tempónk. A második körre sikerült rátennünk egy lapáttal és akkor már azt a eredményt hoztuk, amivel az első körben is elégedettek lettünk volna. Az utolsó szakaszon Hadik Andrisék hibája miatt eggyel előrébb léptünk és a negyedik helyen érkeztünk a Szuperspeciálra.”

A városi gumikerülgetéses szlalomra szép számban látogatott ki a publikum, ahol a mezőny nagy része megpróbálta a versenyabroncsokról a maradék mintát eltüntetni a nézőket kiszolgálva.

Balogh Jani:„Tisztában voltunk azzal, hogy a második napi pályák jelentős különbségeket tudnak okozni és próbáltunk egy kicsit változtatni az első napi taktikánkon. Végül az Oroszlány Kőhányáson – ami a kedvenc pályám volt ezen a versenyen- sikerült elkövetnem egy hibát, kicsit beforogtunk az egyik kanyarban, és ha nem is tetemes hátránnyal, de jó pár másodpercet begyűjtve értünk a beíróba. Már a megforgást előzően is „légüres” térben autóztunk, így nem volt hova sietni, de szerettük volna kipróbálni, hogyan is viselkedik az autó azzal a csomaggal, amit erre a napra kitaláltunk. A második körben Csákberényen sajnos egy olyan dolog esett meg velünk, ami a rallye velejárója. Az előttünk lévő versenyautók elkezdtek egy hatalmas követ kiforgatni elénk, ami akkorra került az út közepére, amikor mi odaértünk. A Skoda alacsony felépítése miatt esélytelen volt, hogy az autó átlépje az akadályt és megközölve a kartervédőn csattanva „elhajított” minket és az árokba repültünk. A kocsi felhasalt, a hátramenetet is elég nehezen vette és mivel nézők elől elzárt útszakaszon történt az eset, így a segítség odaérkezéséig is jó pár másodperc eltelt. Az utánunk érkező Bodolai Laciék és Hadik Andrisék szerencsésen ki tudtak kerülni minket és nem történt nagyobb baj. „Kikecmeregtünk” az árokból, legurultunk a célig, de a hátrányunk tetemes volt és leadtuk a menetlevelet. A miskolci kalandot a magaménak éreztem, de most egy kivédhetetlen, szerencsétlen kimenetelű esetben lettünk szenvedő alanyok. Nem csüggedünk, hiszen az egész csapat rendkívül lelkes és próbálnak maximálisan támogatni bennünket. Az itt kimaradt kilométereket szeretnénk Veszprém előtt egy murvás teszten bepótolni, hogy még felkészültebben érkezhessünk arra a futamra. Már nagyon ki vagyunk éhezve egy megnyugvást hozó eredményre.”