Ja, a Mazda MX-5 30. jubileumi modell is Genfben debütált

A Mazda MX-5 30. jubileumi modell [1] az idei Genfi Autószalonon tartja európai premierjét.

Az 1989-es Chicago-i Autószalonon bemutatott, első generációs MX-5-öst szenzációként fogadta a nagyközönség: egy kistömegű, kompakt, vászontetős kétüléses sportautó orrmotorral, hátsókerék-hajtással, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, tökéletes 50:50 arányú tömegelosztással, a maximális dinamizmust elősegítő, csekély tehetetlenséggel – és mindez megfizethető áron.

Az autó egy csapásra globális slágerré vált. A fiatal és idősebb autósokat egyaránt lenyűgözte az apró, 955 kilós, szerény motorteljesítményű, mégis fenomenálisan mozgékony autó által kínált vezetési élmény.

Az MX-5 alapvető értékeit az elkövetkező évek során gondosan megőrizték és finomították. Még arra is ügyeltek, hogy a modell sziluettje a második (1998), harmadik (2005) és negyedik (2015) generációs modellek (beleértve a 2016-os MX-5 RF típust) esetében is azonnal felismerhető maradjon 100 méteres távolságból.

Amikor 2000 májusában a gyártás elérte az 531 890 darabszámot, a kis Mazdát a Guinness World Records bejegyezte, mint a világ legnagyobb számban eladott kétüléses roadsterét. A teljes gyártás 2016 áprilisában meghaladta az egymillió darabot, és a Guinness ennek megfelelően frissítette az MX-5 világrekordját. Az MX-5 globális összeladásai mára túlléptek az 1 055 000 darabon, amiből több mint 350 ezret Európában értékesítettek.

A modell 30 éves története során több mint 280 díjat és elismerést zsebelt be világszerte, az MX-5 a Mazda autógyártó filozófiájának jelképévé, a Jinba Ittai tökéletes megtestesülésévé vált – ez utóbbi, az autó és vezetője közötti, tökéletes egység érzése az első naptól fogva jellemző az ikonikus roadsterre.

Hogy háláját és nagyrabecsülését az MX-5 történetében részt vevő összes embernek kifejezze, a Mazda rendszeresen bemutat jubileumi kiadást/limitált szériát.

A mostani, harmincadik évfordulóra elkészített 30th Anniversary emlékmodell világszerte mindössze 3000 példányban lesz elérhető, vászontetős és RF (Retractable Fastback) nyitható keménytetős kivitelben.

Mazda MX-5 30. jubileumi modell – rövid áttekintés

  • Exkluzív Racing Orange karosszériaszín élénk narancssárga féknyergekkel. A belső térben az ajtókárpit felső részén visszaköszön a Racing Orange fényezés árnyalata; emellett narancssárga öltések díszítik az ajtókárpitot, a műszerfalat és a sebességváltó kart, míg a fekete üléseken narancssárga öltéseket és szegélyeket találunk.
  • RAYS 17 colos kovácsolt alumnium keréktárcsák (RAYS ZE40 RS30). A kistömegű, igen merev keréktárcsákat kifejezetten és kizárólag ehhez a jubileumi modellhez fejlesztette ki a Mazda és a RAYS Wheels; rajzolatát a globális MX-5 Cup versenysorozat összes résztvevője által alkalmazott RAYS ZE40 kovácsolt alumínium keréktárcsa ihlette. A finoman kidolgozott küllők sötétszürke festéssel társulnak.
  • ’30th Anniversary’ plakett a vezető oldali ajtó mögött, rajta a modell sorozatszámával.
  • RECARO ülések. Az MX-5 sportüléseit a Mazda és a RECARO közösen fejlesztette, az exkluzív ülések határozott megtámasztást biztosítanak, és kivételesen jól tartják a testet. A 30. évfordulós modell exkluzivitását narancssárga öltések és szegélyek fokozzák.
  • Skyactiv-G 2.0 literes (üzemanyag-fogyasztás: 5.9-9.2 l/100km; CO2-kibocsátás: 135-208 g/km) 184 lóerős benzinmotor, hatfokozatú Mazda kézi sebességváltó, részlegesen önzáró differenciálmű, i-Eloop fékenergia-visszanyerő rendszer.[2]
  • Bilstein lengéscsillapítók: Ezek a különleges hangolású lengéscsillapítók finomabb viselkedést eredményeznek, fokozva az autó és vezetője közötti egységet. Az exkluzív RAYS kovácsolt alumínium keréktárcsákkal együtt a Bilstein lengéscsillapítók még kontrolláltabb, ugyanakkor kifinomult rugózást kínálnak.
  • Brembo első féknyergek. Az első fékrendszer 15 colos alumínium féknyergeiben négy darab 34 mm átmérőjű dugattyú dolgozik, stabil súrlódási együtthatójú, csekély széntartalmú fékbetétekkel. A Brembo fékrendszer nagy gyorsulással járó vezetés során rendkívüli merevséget mutat, kiszámíthatóan hatékony, kivételesen jók adagolható.
  • NISSIN hátsó féknyergek.
  • Bose® audiorendszer (AUDIOPILOT™2) kilenc hangszóróval: Mindkét fejtámlában egy-egy pár beépített hangszóró található, amelyek hangzását a Bose® TrueSpace® technológiájával hangolták. Így az utasok minden helyzetben tiszta, erőteljes hangzásnak örvendhetnek, akár nyitott tetővel is.
  • Apple CarPlay® és Android Auto™ kompatibilitás: A különkiadású Mazda MX-5 MZD Connect rendszere a Mazda Connect HMI kezelőfelületéhez kapcsolódó, egyszerű USB csatlakozón keresztül támogatja az Apple CarPlay® és Android Auto™ funkciókat.
Mazda MX-5 30. jubileumi modell
Karosszéria típusa Vászontetős RF (nyitható keménytetős)
Minimális menetkész tömeg 1045 kg 1087 kg
Hajtás Hátsókerék-hajtás (RWD)
Sebességváltó Mazda 6 fokozatú kézi
Motor SKYACTIV-G 2.0 (i-ELOOP)[3]
Legnagyobb teljesítmény – kW(LE) 135(184)/7000
Legnagyobb forgatónyomaték – Nm 205/4000
Legnagyobb fordulatszám – 1/perc 7500
Első felfüggesztés Kettős keresztlengőkaros
Hátsó felfüggesztés Többlengőkaros
Kormánymű típusa Fogasléces
Fékek (elöl / hátul) Belső hűtésű tárcsák (Brembo) / tömör tárcsák (NISSIN)
Abroncsméret 195/50R16 205/45R17

[1] A Mazda MX-5 kapcsán közölt műszaki adatok, megfogalmazások és értékek az európai piacra vonatkoznak. A globális információk eltérőek lehetnek.

[2] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017;  (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.

NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.9-8.4 l/100 km; CO2-kibocsátás: 135-191 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.

[3] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017;  (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.

WLTP üzemanyag-fogyasztás: 5.9-9.2 l/100km; CO2-kibocsátás: 135-208 g/km.

NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.9-8.4 l/100 km; CO2-kibocsátás: 135-191 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.