MEB-akkumulátorrendszerek gyártását kezdi meg Mladá Boleslav-i székhelyén a Skoda
- Újabb stratégiai mérföldkő a Cseh Köztársaság, mint autóipari termelési helyszín elektromos mobilitási központtá alakítása során
- Mintegy 130 millió eurós beruházással létesült az új gyártósor
- Mladá Boleslav a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne Európában
- A Mladá Boleslav-i akkumulátorrendszereket a ŠKODA, a Volkswagen, az Audi és a SEAT MEB-modelljeibe építik
Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos modellek akkumulátorrendszereinek gyártását, ezzel a cseh gyártó főüzeme a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne Európában. Az újonnan létesített gyártósoron mintegy 250 munkatárs évente több mint 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert szerelhet össze a jövőben, amelyeket a ŠKODA járművein kívül a Volkswagen, az Audi és a SEAT márkák MEB-modelljeibe építik majd.
Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „A mai egészen különleges nap a ŠKODA AUTO számára, a MEB-akkumulátorrendszerek gyártásának beindításával alapvető fontosságú komponenst állíthatunk elő a vállalat szívében. Ezzel újabb fontos mérföldkövet sikerült elérnünk vállalatunk elektromos mobilitás felé zajló átalakulása során. Köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, akik az elmúlt hetekben és hónapokban intenzíven dolgoztak az új gyártósor felépítésén, amibe mintegy 130 millió eurót invesztáltunk. Jelenleg akár évi 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert is gyárthatunk, amelyek a ŠKODA és a vállalatcsoport további márkáinak elektromos modelljeibe kerülnek. Célunk egyértelmű: 2030-ra mindhárom csehországi üzemünkben szeretnénk e-alkatrészeket vagy e-járműveket gyártani.”
Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártási vezetője hozzátette: „Új MEB-akkumulátorrendszereket összeszerelő sorunk mércéül szolgálhat a gazdaságosság, az automatizálás, a precizitás, a tisztaság és a digitalizáció területén. A komplex rendszertechnika üzembe helyezése során évtizedek alatt szerzett szakértelmünkre és tapasztalatainkra, valamint motivált és képzett munkatársainkra alapozhattunk. A VW Group Components, partnercégeink és beszállítóink szakembereivel együttműködve az akkumulátorrendszerek gyártásával fontos lépést tettünk a belsőégésű motortól az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás útján. A következő lépés 2023 végén várható, amikor a második bővítési szakaszt követően már összesen több mint 380 ezer akkumulátorrendszert állíthatunk elő évente.”
A cseh autógyártó székhelye az egyetlen olyan Németországon kívüli termelési helyszín Európában, ahol MEB-akkumulátorrendszerek készülnek. A legkisebb, nyolc modulból álló változat energiatároló képessége 55 kWh, míg a közepes méretű, kilencmodulos kivitelé több mint 62 kWh, a legnagyobb, 12 modulos akkumulátor kapacitása pedig 82 kWh. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátormenedzsment-rendszer és a szükséges elektromos csatlakozások is a MEB-akkumulátorrendszer elemei közé tartozik. A ŠKODA AUTO további e-komponenseket is gyárt Mladá Boleslavban, ugyanis már 2019 ősze óta készülnek itt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok, amelyeket a SUPERB iV, az OCTAVIA iV változatokba, illetve a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid) építenek.
Az új gyártósorral újabb lendületet kap a vállalat átalakulása. NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 stratégiája egyik alappilléreként az autógyártó az évtized végéig mindhárom csehországi termelési helyszínén tervezi e-járművek vagy e-komponensek gyártását. A cél a meglévő munkahelyek hosszú távú biztosítása, egyben újak teremtése. A vállalat addigra a piaci helyzet alakulásának függvényében már 50-70 százalékra kívánja emelni a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók arányát európai kiszállításaiban. Ennek érdekében a ŠKODA AUTO az elkövetkező évek során is folytatja modellportfoliójának elektromossá alakítását: 2030-ra legalább három további tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modell bővíti majd a kínálatot, amelyek mind árban, mind méretben az ENYAQ iV alá pozicionálhatók.