Még egy frissítést a kap jubileumi évében a Lexus RC
A dinamikus kupé japán belpiacos változata esett át egy enyhe ráncfelvarráson.
A Lexus egy sor kisebb frissítést hajtott végre a japán piacon kapható, 2023-as modellévű RC-n, miközben a középkategóriás kupé gyártása 10. évébe lépett. Jól jelzi a részletekre való odafigyelést, hogy még a kerekeket rögzítő csavarokat is lecserélte a japán prémiummárka, mert az újak nem csak a kormányzás pontosságát javítják, hanem az első futómű rugózatlan tömegét is csökkentik. Ezenkívül az Adaptive Variable Suspension (AVS, adaptív lengéscsillapítás) és az Electric Power Steering (EPS, elektromos szervokormány) rendszerek karakterisztikáját is módosították, hogy tovább javuljon a kormányzási stabilitás és a menetkényelem.
A Lexus formatervező csapata és az Enkei új könnyűfém felnit is tervezett a polgári RC modellekhez, a 473 lóerős V8-as motorral szerelt sportverzió, a RC F pedig könnyebb, fényes feketében és kéttónusú ezüst-fekete kivitelben is elérhető kovácsolt BBS keréktárcsákkal gazdagodott.
Az RC-t is érinti, hogy az összes Lexus-modell Lexus Safety System+ rendszere számos fejlesztést kapott az új modellévre. Változtattak a szélvédőbe integrált kamerán és a milliméteres hullámhosszú radaron, így az autók már nappal is képesek észlelni a kerékpárosokat, éjszaka a gyalogosokat és a szemből közeledő járműveket, mielőtt jobbra vagy balra kanyarodnának egy kereszteződésben.
Továbbfejlesztették a sávtartó asszisztenst is, hogy a Lexusok még precízebben tudjanak a sáv közepén haladni, és nem kezdjenek „pingpongozásba” a sávhatárokat jelző vonalak között. Bekerült a szériafelszereltségek közé a radaros, távolságtartó sebességtartó automatika, valamint a táblafigyelő (Road Sign Assist, RSA) rendszer, amely észleli a fontosabb útszéli közlekedési táblákat, és megjeleníti azokat a műszerfalon.
A belső teret új infotainment képernyővel frissítették, valamint az RC F alapfelszereltségébe bekerült az elektronikus rögzítőfék a korábban használt, lábbal aktiválható rögzítőfék helyett.
Egyelőre csak a japán piacra jelentette be a Lexus ezeket a változásokat, még nem tudni, hogy a többi piacra mikor szállítanak majd a frissített modellből.
Fotók: CarsCoops
Exkluzív podcastok a BEGURULVA és a PODCARS oldalakon!