Még idén újjászülethet a Lexus legendás sportszedánja
Akár 500 lóerős is lehet az a Lexus IS F, amely a japán szaksajtó elemzése szerint a klasszikus receptet követve: azaz nagy lökettérfogatú szívómotorral tér vissza még 2022-ben.
Annak idején az IS F volt a Lexus első sportmodellje, amely felmérte a kedélyeket, és megteremtette a környezetet az ikonikus LFA szupersportautó bevezetéséhez. A könnyű középkategóriás szedán orrába bepréselt ötliteres, nyolchengeres szívómotor akár 422 lóerőt és 503 Nm maximális forgatónyomatékot küldött a hátsó kerekekre.
Az autó álló helyzetből 4,8 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebességét elektronikusan korlátozták, ám nem az Európában bevett 250 km/óránál, hanem jó 10 százalékkal feljebb, 273 km/óránál. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt limuzin álló rajttal 12,7 másodperc alatt futotta meg a negyed mérföldes távot, azaz épp csak egy szempillantással volt lomhább, mint például a Ferrari 575M Maranello1 .
A Lexus a 2014-es modellévtől nyugdíjazta az IS F-et, de szellemisége, bizonyos formai jegyei (ld. függőlegesen elrendezett két dupla kipufogó) , és mindenekelőtt 5,0 literes 2UR-GSE szívómotorja a 2020-ig kínált GS F-ben és a mai napig forgalmazott RC F kupéban éltek tovább. Ugyanez a motor szolgál a Lexus LC 500 túrakupéban, valamint a tavaly év elején bizonyos piacokon bevezetett IS 500 F Sport Performance szedánban, amely a nevezetes előd menetdinamikai képességeit társítja a modern, harmadik generációs szedán tagadhatatlanul magasabb szintű kényelmi színvonalával.
Egészen mostanáig úgy tudtuk, hogy ezután már nem emeli a licitet a Lexus, és a 477 lóerős verzió marad az IS-széria legsportosabb tagja. A japán Spyder 7 azonban úgy tudja, kis példányszámban mégis megvalósulhat egy újkori Lexus IS F. Ez alapvetően az IS 500 F Sport Performance modell harciasabb megjelenésű, élesebbre hangolt futóművű változata lehet. Ami a motort illeti, biztosra vehető, hogy a hetedik modellévéhez közelítő alapmodellhez már nem társítanak vadonatúj erőforrást, így marad az 5,0 literes szívómotor, persze megnövelt teljesítménnyel – nem kizárt, hogy a nyolchengeres most, pályafutása végéhez közeledve eléri az 500 lóerős álomhatárt. Ha ehhez áthangolt sebességváltót, (a modellszériához már most is elérhető) részlegesen önzáró hátsó differenciálművet, valamint fejlett elektronikus segédrendszereket társít a Lexus, akár a 4,0 másodperc körüli 0-100 km/órás gyorsulás is elérhető.
Ha valóban megvalósul – amely esetben már idén októbertől kapható lesz Japánban –, akkor sem számíthat hosszú pályafutásra a Lexus IS F, hiszen a márka a közelmúltban egyértelműen letette a voksát a villamosítás mellett, a tervek között pedig nem csak crossoverek és a feledhetetlen LFA szellemi utóda, hanem elektromos szedánok és kupélimuzinok is szerepelnek. A 2023-as modellévi IS F lehet tehát az utolsó alkalom, amikor belső égésű motorral szerelt sportautót vásárolhatunk a Lexustól.
1 https://www.0-60specs.com/0-60-times/
Fotók: Lexus, Carbuzz