Még kezesebb lesz a Lexus gran turismója

A kaizen, azaz a szüntelen fejlesztés elve nem csak a fejlesztési és gyártási folyamatra, hanem magára a termékre is vonatkozik a Lexusnál. Az LC Coupé és LC Cabriolet modellcsalád ennek szellemében 2023-ra még tökéletesebbé válik.

A huszadik század második felének egyik legnagyobb hatású gazdasági, technológiai és társadalmi paradigmája a Toyota gyártási rendszer, amely az autóiparból kiindulva a modern emberiség életének jóformán minden területén új szemléletmódot honosított meg. Ennek a rendszernek az egyik pillére a kaizen, amely az innovációra és az evolúcióra való folytonos törekvés fontosságát hangsúlyozza ki. Ahelyett, hogy ötleteinket összegyűjtenénk, és egyszerre valósítanánk meg azokat, a kaizen apró, folyamatos lépésenként halad előre, így minden pillanatban a lehető legtökéletesebb terméket vagy szolgáltatást képes biztosítani.

A Lexus új generációs túrakupéja, a felső kategóriás GA-L padlólemezt elsőként alkalmazó Lexus LC ennek szellemében már a bemutatását követő első évben, a 2019-es modellévre nüansznyi módosításokon esett át: a mérnökök újraprogramozták a tízfokozatú automata sebességváltót, kiterjesztették az adaptív felfüggesztés működési tartományát, áthangolták és részben fizikailag is módosították a kormányművet, valamint bevezették a legújabb generációs digitális és online funkciókat és szolgáltatásokat.

Ezután nem telt el úgy év, hogy valamilyen – akár a legjelentéktelenebb – területen ne tették volna még finomabbá, ügyesebbé, hatékonyabbá a Lexus LC működését. A 2020-as modellévre a vezetőtámogató és -tájékoztató rendszerek működését optimalizálták az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján; egy évre rá átfogó frissítésen esett át a felfüggesztés, a sebességváltók, valamint a multimédia-rendszer. A 2022-es modellévben ugyanezt a vonalat követve tovább javították a futómű beállításait, kezesebbé, közvetlenebbé téve az autó irányíthatóságát.

Noha ezt követően már nagyon közel állt a tökéleteshez a Lexus LC felfüggesztése, a 2023-as modellévre még mindig találtak rajta csiszolnivalót a Lexus mérnökei. Ehhez ismét azt a Lexus Driving Signature filozófiát vették alapul, amelyet a Lexus IS 500 hozott be a köztudatba, és amely a márka összes, sportos típusára nézve azonos célokat tűz ki. Közvetlen, kezes és lineáris irányíthatóság, magabiztos tapadás és erőátvitel, kimagasló rugózási kényelem és csendes gördülés: ezeket az egymásnak ellentmondó értékeket kell tökéletesen összhangba hozniuk a Lexus mérnökeinek ahhoz, hogy megvalósulhasson a Lexus Driving Signature, azaz a márkára jellemző, egyedi és utánozhatatlan vezetési élmény.

Az idei évre alapvetően újraalkotott futóművet további finomhangolással készítik fel 2023-ra. A legapróbb részletekbe menő módosítások stabilabb úttartást, lineáris irányváltást, és a legnagyobb mértékű oldalgyorsulás esetén is hatékony kormányozhatóságot hoznak. Ezek a változások még szorosabbra fűzik a vezető és autója közötti egységet.

Ami nem változik, az a két hajtásláncopció. A tízfokozatú automata sebességváltóval társított, 464 lóerős, 5,0 literes V8-as benzinmotor a kupé és a kabrió verzióhoz egyaránt elérhető, míg a 3,5 literes V6-os benzinmotorra épülő, négyfokozatú erőátviteli rendszerrel szerelt, 359 lóerős hibrid variáns kizárólag kupé karosszériával rendelhető.

Fotók: Lexus